Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Stan
Stan
maras - Administrator
blatro
Zbigniew Franczukowski (bynio)
TW40
Zbigniew Franczukowski (bynio)
t.ziemlicki@wp.pl
pavelo
pavelo
pavelo
pavelo
pavelo
pavelo
TW40
pavelo
pavelo
pavelo
Petroniusz (admin)
pavelo
pavelo

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Zdzisław K.°

Zbigniew Waluś (2018-04-25 19:39:22) Założyłem obiekt i przypisałem do Czerńca. Na szczycie góry planowana jest budowa wieży widokowej.

Zdzisław K. (2018-04-26 07:09:40) Dziękuję.



Cons°

maras - Administrator (2016-12-11 10:49:28) Zdjęcie było dodane z rozszerzeniem PNG i dlatego miało dużą wagę ponad 1,6 MB. Zmieniłem na jpg. i jest ok.

Cons (2016-12-11 11:03:34) Dzięki.

moose (administrator) (2017-01-26 17:33:38) To jeszcze o znacznik dla obiektu proszę.

moose (administrator) (2018-04-25 13:01:46) Ponawiam prośbę.

pavelo (2018-04-25 23:09:17) Dodałem znacznik.

moose (administrator) (2018-04-26 00:09:04) Niech Ci bogowie wynagrodzą.



Ryszard Kumorek°

moose (administrator) (2018-04-22 19:39:22) Ryszardzie - dziękuję za miłe słowa i spotkanie z Tobą, Twoją żoną i Vooitgkiem. A stoję razem z p. Tadeuszem Słowikowskim, p. radnym Tadeuszem Mazurkiewiczem i dziennikarzami Arturem Szałkowskim i Magdaleną Sakowską - oglądamy przedwojenne mapy Książa i okolic, które przywiózł pan Słowikowski.

vooiteg (2018-04-22 19:54:32) Małe sprostowanie - to SIOSTRA Ryszarda, a moja mama. :) Z kolei p. Mazurkiewicz to nasz sąsiad.

moose (administrator) (2018-04-22 19:55:31) Pardonnez-moi.

Ryszard Kumorek (2018-04-23 18:56:45) Nic nie szkodzi, nie ma sprawy. Wszyscy byliśmy mocno zaaferowani, atmosfera była nieco gorączkowa, nie było czasu na długie rozmowy.

ragnar - Administrator (2018-04-22 21:50:15) Pozwolę sobie stwierdzić, dworzec wygląda jak "milion dolarów" :)

Danuta B. (2018-04-23 09:32:19) Od miliona odejmę z pięć dych za to ogrodzenie z prawej:).

jawc - Administrator (2018-04-23 20:03:10) Ale to już jest pewnie inna spółka ...

Tony (2018-04-26 00:08:45) Dopiero teraz odkryłem, że też jestem na tym zdjęciu... w pociągu :) Ale pojechałem dalej i nawet nie wiedziałem o imprezie...



mrzagi02°

olsen (2018-04-16 16:56:47) O! Odlotowe!

maras - Administrator (2018-04-16 16:57:03) Imponujące!

Lekok (2018-04-16 18:06:03) Dla mnie bomba!

moose (administrator) (2018-04-16 20:46:52) Takie kolaże doceniamy.

Petroniusz (admin) (2018-04-16 20:50:00) Dobra robota! Dopisałem do obiektu "Projekty hydralowców".

ragnar - Administrator (2018-04-16 20:51:39) Dzięki za tan plan. Dobra robota!

heck (2018-04-25 23:21:13) Mega wartościowa praca !



t.ziemlicki@wp.pl°

Petroniusz (admin) (2018-04-25 22:47:03) To jest raczej Chyże koło Krosna Odrzańskiego.

t.ziemlicki@wp.pl (2018-04-25 23:16:02) Z napisu wynika że jest to część Krosno Odrzańskiego w kierunku na Chyże . Tak interpretuję ten napis na pocztówce



maras - Administrator°

Tony (2018-04-25 21:26:47) Nie ma schodów, widok sprzed 1935 r.

maras - Administrator (2018-04-25 22:30:08) Ok.



StaszekM°

Stan (2018-02-28 12:48:34) Czy ktoś zna jakiś dokument z umiejscowieniem części miasta Kłodzka - Nowy Świat w rejonie Twierdzy Głównej? Dokumenty oficjalne lokują ten rejon w południowej części miasta...

Marek Świtalski (2018-04-25 22:17:40) Na południu Kłodzka leży przysiółek Kłodzko Nowe. Nowy Świat to nazwa ulicy



Koloko°

maras - Administrator (2015-06-28 13:31:37) Ooo, dawno nic nie dodawałeś :)

moose (administrator) (2015-06-28 14:22:07) Dostaliśmy na pocztę redakcji 4 zdjęcia z akcji przetransportowania Fredrusia ze zgodą na publikację - można utworzyć wydarzenie. Krzysztof - możesz dodać te zdjęcia?

Koloko (2015-07-03 15:14:18) Jasne :)

zemlja (2018-04-25 22:02:37) Minęły 3 lata i niewiele się zmieniło.



LUKA°

markbur (2006-04-27 20:01:47) Piękne zdjęcie. Od dawna na coś takiego czekałem, bo na zdjęciach lotniczych widać było że ten kościół był zmieniony ale wszystko było niewyraźne.

Peter (2006-04-28 06:32:05) Czy jego odbudowa za komuny bylaby obecnie zaakceptowana?

LUKA (2006-04-28 08:22:16) W dużej mierze tak, idee konserwatorskie się po wojnie nie zmieniły w dużym stopniu...

TadPiotr (2006-04-28 08:49:35) Tak, bardzo ciekawe. Dyskusyjna ta odbudowa, na tym zdjęciu widać wyraźnie jak oddzielili tę część sześcioboczną od reszty, w rezultacie tworzy się nie wiadomo co, z dziurami i uskokami.

LUKA (2006-04-29 09:16:53) Oddzielili, bo dzięki temu tworzy się zarys pierwotnej romańskiej ośmiobocznej nawy kaplicy zamkowej - wcześniej niewyodrębnionej. To był główny cel tych zabiegów. O ile pamiętam z zajęć to fakt, że zniszczenia w obiekcie sięgały ok. 80% oraz to, że odkryto relikty romańskie spowodowało decyzje o takim a nie innym działaniu. Masz rację TadPiotr, że estetycznie nie wygląda to najlepiej, są to takie "łatanki" gdzieniegdzie, tu jakieś strzępia, tu uskok... Ale ja nie chcę oceniać tej rekonstrukcji - za mało danych.

TadPiotr (2006-04-29 22:42:06) Ośmiobocznej, zawsze z liczbami miałem problemy... pytanie jest zwykle generalne: tworzymy preparat konserwatorski, w którym pokazujemy kawałki różnych nawarstwień, co kończy się utworzeniem budowli, która nie tworzy wyraźnej struktury, albo ma tę strukturę bezstylową, czy też jednak próbujemy odtworzyć budynek architektonicznie, jako estetyczną całość. Dotychczas to pierwsze przeważało nad drugim, a jakie kąśliwe uwagi zebrał Małachowicz za pokazanie resztek kaplicy św Agnieszki w murze kaminicy prze Szewskiej... bo i prawdę mówiąc do niczego to nie służy, a teraz problem: nie dostawimy do pierzei nic, bo zniszczymy nieistniejący zabytek. W ten sposób można jednak potraktować prawie każdą kamienicę na Starym Mieście. Z drugiej strony tenże Małachowicz proponował dodać kondygnację do Domu pod Złotym Psem, aby gabarytami pasował do sąsiedniego domu towarowego (jak fikcja konserwatorska, to na całego). Odbudowali jednak jako kopię istniejącego budynku.

LUKA (2006-04-30 10:28:53) Tworzenie estetycznej całości za wszelką cenę w konfrontacji z odkrywaniem nawarstwień często przegra, bo zabytek traci wtedy często część najważniejszej ze fukcji jemu przypisanej - dydaktycznej. Jeśli nie ma względów ważniejszych (np. kontynuacja zabudowy, ład przestrzenny), tak jak na wspomnianej przez Ciebie ul. Szewskiej, to można się zgodzić z takimi rozwiązaniami. Można przyjąć, że gdzieniegdzie sprawdzi się ta tzw. polska szkoła konserwatorska, a gdzieniegdzie nie. Być może, ale podkreślam, że *być może* prof. Małachowicz chciał trochę tej słowiańskości nam wystawić na światło dzienne, bo parcie na piastowskość było silne... Jeszcze co do Szewskiej - tu się zgadzamy, IMVHO należałoby bezwzględnie kontynuować pierzeję w tamtym miejscu, bo parafrazując milicjanta z "Misia" - "a gdyby w tych naszych kamienicach, w przyszłości, każdy konserwator chciał odkryć relikty gotyckie, to co by to było, i nie mówcie, że nie macie reliktów, bo zasze mieć możecie" :P P.S. Panów Małachowiczów jest dwóch - Pod Złotym Psem proj. syn Maciej, a ojciec, to Edmund. Widać, takie to już są te międzypokoleniowe różnice ideowe... :) W ogóle uważam, że nie powinni tamtej kamienicy rekonstruować bo to małe zakłamanie historii, nawet ten obiekt nie miał szczególnego znaczenia dla społeczeństwa, tak jak np. ZK w W-wie. Ja nie wiem jaka była idee fixe tej rekonstrukcji, no, ale "estetyczna całość" jak najbardziej jest...

LUKA (2006-04-30 10:30:19) Art. 11 Karty Weneckiej z 1964 r. brzmi: Wartościowy wkład każdej epoki do dziejów budowy zabytku powinien zostać uszanowany, jako że jedność stylowa nie jest celem, do którego należałoby zmierzać w toku restauracji. Jeżeli budowla zawiera kilka faz nawarstwiających się, wydobycie fazy spodniej usprawiedliwione jest tylko w wyjątkowych okolicznościach i pod warunkiem, że usunięte elementy przedstawiają zaledwie przedmiot nikłego zainteresowania, że wydobyta na jaw kompozycja stanowi dokument o znacznej wartości historycznej, archeologicznej lub estetycznej i że jego stan zachowania zostanie oceniony jako zadawalający. Osąd co do wartości rzeczonych elementów i decyzja co do przeprowadzenia zamierzonych wyburzeń, nie mogą zależeć wyłącznie od autora projektu.

TadPiotr (2006-04-30 13:04:59) Karty Weneckiej nie znam, chociaż chętnie przeczytam, pewnie w sieci gdzieś jest. Wynika z tego, że wiele rekonstrukcji w Polsce jest na bakier z nią. Problem polega na tym, że biorą jednego specjalistę, on coś mówi i to robią, bez pytania o zdanie innych. Tenże Małachowicz (tak, wiem, że dwóch, aczkolwiek pewnie nie on podejmował decyzje o skali budynku) oburzał się, kiedy zaczęli zbijać tynki w św Elżbiecie, bo będzie bardziej gotyckie, bo, jak twierdzi, tam zawsze był tynk. No i Ratusz, fasadę główną, powinni też otynkować i zlikwidować te bezsensowne jaskółcze ogony.

LUKA (2006-04-30 14:45:26) Zgadzam się, na bakier z nią całkowicie jest właśnie "Pod Złotym Psem". Główny problem polega na tym, że ten dokument (Karta Wenecka) nie ma mocy prawnej, a tylko jest stwierdzeniem jak "powinno" a nie jak "ma" być, no a z dżentelmeńskimi umowami bywa różnie. Pozdrawiam! :)

TadPiotr (2007-03-22 23:24:32) A przy okazji to już wiem, co mi ten kościół przypomina: kościół na Bielanach Wrocławskich. I jakoś mi się bardziej podoba...

Tony (2018-04-25 21:37:17) Wstawiłem wyraźniejsze: .



kudelin°

grzechotnik (2018-04-25 21:35:44) Ja wiem czy koszmar? Świetny modernizm tylko zaniedbany.


1 2 3 4 5 6 7 8 9