MENU
Zaledwie przez dwa lata - od 1900 do 1902 r. z Berlina przez Bohumin, Żilinę do Galanty na Węgrzech kursowały wagony rejsowe, dołączane do Orient Ekspresu - Paryż - Konstantynopol. Na Śląsku wagony kursowały liniami magistralnymi przez Żary, Żagań, Legnicę, Wrocław, Kędzierzyn. Tutaj w 1900 r. uchwycone w Legnicy na moście nad Kaczawą. Pocztówka ze zbioru Adama Pacześniaka - dziękuję za udostępnienie.

[Poprzednio dodał: McAron° - 2011-05-19 - odsłon: 1504]


Dodał: moose° - Data: 2018-07-16 00:58:18 - Odsłon: 2131
Rok 1900


W rzeczywistości są to dwie równoległe konstrukcje mostowe:
1) południowa: długość 60 m, szerokość przęsła w najszerszym miejscu: 26 m
2) północna: długość 60 m, szerokość przęsła: 62 m
Obydwie konstrukcje posadowione są na 3 kamiennych filarach. Przęsła żelazobetonowe z XX w. - zastąpiły przęsła kamienno-ceglane linii marchijskiej z 1844 r. Most jest także wiaduktem nad ul. Stacyjną, przepuszczoną pod pierwszym przęsłem od strony zachodniej.
Od strony południowej most przystosowany jest dla ruchu pieszego.

  • /foto/6455/6455203m.jpg
    2011
  • /foto/7203/7203969m.jpg
    2012
  • /foto/4918/4918405m.jpg
    2014
  • /foto/7608/7608327m.jpg
    2018
  • /foto/7608/7608332m.jpg
    2018
  • /foto/7608/7608335m.jpg
    2018
  • /foto/7677/7677165m.jpg
    2018
  • /foto/7805/7805984m.jpg
    2018
  • /foto/7608/7608371m.jpg
    2018
  • /foto/7608/7608374m.jpg
    2018

Adam Pacześniak - zbiory prywatne

Poprzednie: pl. 18 Marca Strona Główna Następne: Nowy Zamek Płoty


Kosa25 | 2018-07-19 12:22:19
Fajne ujęcie powyższego mostu na dawnej fotografii można znaleźć na . Powyższa karta to chyba spora gratka dla miłośników kolei. To wspaniale , że pojawiła się w takiej jakości. Tak z ciekawości – czy na portalu są jeszcze jakieś inne dolnośląskie karty z Orient Ekspresem?
moose | 2018-07-23 13:05:06
Nie kojarzę innych.