Realizacja zadania pn. „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina ” prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Wykonanie prac o charakterze odtworzeniowym z optymalizacją geometrii linii kolejowej w granicach istniejących (odtworzonych) konstrukcji ziemnych na szlakach i w granicach torowiska na stacjach. Na odcinkach modernizowanego układu torowego (zmiana geometrii torów w planie lub profilu) szerokość torowiska jak dla linii nowobudowanych. Przebudowa obejmuje: ...
Realizacja zadania pn. „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina ” prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Wykonanie prac o charakterze odtworzeniowym z optymalizacją geometrii linii kolejowej w granicach istniejących (odtworzonych) konstrukcji ziemnych na szlakach i w granicach torowiska na stacjach. Na odcinkach modernizowanego układu torowego (zmiana geometrii torów w planie lub profilu) szerokość torowiska jak dla linii nowobudowanych. Przebudowa obejmuje:
Pokaż więcej
Pokaż mniej
- Podniesienie prędkości do wartości wynikających z przeprowadzonej analizy parametrów geometrycznych linii kolejowej w zakresie istniejących budowli ziemnych. - Całkowita wymiana nawierzchni torowej dla uzyskania na całym odcinku linii kolejowej nacisku na oś 177kN od km 60+720.00 – km 82+411.00. - Przebudowa układu torowego na p.odg. Świdnica Kraszowice umożliwiającego wjazd na odbudowywany odcinek linii kolejowej nr 285 (km 60+685 – km 60+798). - Likwidacja istniejącego przystanku osobowego Bystrzyca Dolna (km 61+900 – km 62+037). - Budowa przystanku osobowego w rejonie przejazdu kolejowego w km 63+494 w miejscowości Burkatów (km 63+500 – km 63+610). - Budowa przystanku osobowego Bystrzyca Górna na terenie zlikwidowanej stacji z niezbędną infrastrukturą (km 63+610 – km 70+650). - Budowa przystanku osobowego Lubachów w istniejącej lokalizacji z niezbędną infrastrukturą (km 63+610 – km 70+650). - Budowa przystanku osobowego Zagórze Śląskie na terenie zlikwidowanej stacji z niezbędną infrastrukturą (km 70+650 – km 71+935). - Przebudowa układu torowego stacji Jugowice z zapewnieniem wjazdu na tory boczne. Budowa jednego peronu w istniejącej lokalizacji z niezbędną infrastrukturą (km 73+195 – km 74+450). - Likwidacja istniejącego LPO Jedlina Dolna (km 77+940 –km 78+320). - Budowa nowego przystanku osobowego w rejonie Centrum Przesiadkowego przy ul. Bolesława Chrobrego w miejscowości Jedlina Zdrój (km 78+930 – km 79+370). - Przebudowa stacji Jedlina-Zdrój w zakresie układu torowego, umożliwiającego wykonanie zmiany czoła pociągu pasażerskiego w relacji Wałbrzych Główny – Jedlina-Zdrój – Świdnica Kraszowice oraz zapewniającego przejazd w relacji Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój – Głuszyca z prędkością minimalną 40km/h wraz z niezbędną infrastrukturą (km 81+250 – km 82+411). - Likwidacja zbędnej infrastruktury, która zagraża bezpieczeństwu ruchu kolejowego i pasażerów, w zakresie niezbędnym do realizacji Robót.. - Przebudowa wybranych przejazdów kolejowych i dróg kołowych. Nowa klasyfikacja kategorii przejazdów kolejowo – drogowych i przejść dla pieszych. - Budowa komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na wszystkich stacjach, i post. odgałęźnych. - Urządzenia srk na stacjach i szlakach zdalnie sterowanie ze stacji Świdnica Kraszowice (LCS) lub zdalnie sterowane ze stacji Jedlina-Zdrój (dwie opcje lub podwarianty). - Budowa urządzeń jednoodstępowej półsamoczynnej komputerowej blokady liniowej z licznikową kontrolą niezajętości na szlakach rozpatrywanego odcinka linii oraz szlakach stycznych. - Budowa nowych sieci telekomunikacyjnych – szlakowego kabla miedzianego typu XzTKMXpw oraz rurociągu kablowego (składającego się z trzech rur typu HDPE 40) z jednym kablem światłowodowym typu Z-XOTKtsd (kabel miedziany i rurociąg kablowy zostaną ułożone we wspólnym rowie kablowym), kanalizacji kablowych na peronach stacji i na peronach przystanków osobowych. - Budowa nowych urządzeń telekomunikacyjnych – łączności przewodowej (dyspozytorski system łączności kolejowej wraz z systemem teletransmisji) i radiołączności 150 MHz (umożliwiających pracę w trybie zdalnego sterowania) – w nastawniach kontenerowych / w LCS / kontenerach teletechnicznych, urządzeń TVu dla monitoringu dla potrzeb SKP (stwierdzanie końca pociągu), urządzeń systemów sygnalizacji włamania i kontroli dostępu oraz urządzeń systemu alarmu i gaszenia pożaru (dla nowych obiektów kubaturowych, takich jak: kontenery przejazdowe, nastawnie kontenerowe / LCS, kontenery teletechniczne / szafy teletechniczne). - Budowa urządzeń energetycznych – ewentualna odcinkowa budowa linii LPN (promieniowa) przebudowa urządzeń do 1kV wraz z zabudową nowych elementów wynikłych z przewidywań dla tego wariantu przez inne branże. - Rewitalizacja obiektów inżynieryjnych. Zadanie pierwotnie planowano ukończyć w 2021 roku, z uwagi na problemy techniczne (niedoszacowania kosztów remontu wiaduktów - w Bystrzycy Górnej i Jugowicach Górnych) odbudowa linii zakończy się dopiero w grudniu 2022 r., a uruchomienie linii planowane jest w marcu lub czerwcu 2023 r. /z PFU dla zadania „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój”/ |
|||||||||||||||||||||||||
|
||
|
||