Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Widoki z wieży widokowej na wzgórzu Gedymina, Szczawno-Zdrój
Ryszard Kumorek: Dość posępny widok, ale zdjęcie oryginalne.
Folwark Lesica (dawny PGR Rędzin), ul. Wędkarzy, Wrocław
Danuta B.: W okolicy folwarku w Lesicy nie było ani jednego budynku z naczółkowym dachem. A taki dach widać w tle.
ul. 1 Maja, Kowary
chrzan233: W takim razie poddaję pod głosowanie.
Hurtownia artykułów metalowych W. Fantiniego, ul. Długa, Wrocław
Hellrid: Zdecydowanie lepsze :)
Gospodarstwo nr 82, ul. Wędkarzy, Wrocław
Danuta B.: Dżdżownice to raczej tu . Po rozbiórce tego domu mieszkalnego pojawiło się coś w rodzaju namiotu, nawet sądziłam, ze tam pieczarkarnia.
Krzyże pokutne - Wiry, Wiry
Tony: Temat już był, generalnie zgadzam się w 100% z komentarzem wyżej. Kamiennych krzyży jest bardzo dużo, a zaledwie część z nich była krzyżami "pokutnymi" (pojednania), dzisiaj nie ustalimy które taką funkcję pełniły. Zwyczajowo się przyjęło że wszystkie stare, ręcznie obrobione krzyże wrzucało się do jednego worka. Teraz mamy tego efekty. Akurat na zdjęciu widzimy krzyż szczytowy, pełniący prawdopodobnie ...

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

atom
atom
atom
Danuta B.
Alistair
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
morgot
Parsley
Parsley
mietok
Danuta B.
Parsley
Parsley
Popski
Mmaciek

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Przez Sępolno, Zalesie i Krzyki.... Historia Tramwajów we Wrocławiu
Autor: vratislaviensis°, Data dodania: 2018-02-22 22:02:07, Aktualizacja: 2018-02-22 23:17:02, Odsłon: 2356

"Przez Sępolno, Zalesie i Krzyki..." to książka, która opowiada o historii wrocławskich tramwajów. Obejmuje swym zakresem całą historię transportu zbiorowego we Wrocławiu. Od omnibusów konnych do czasów współczesnych.

Autor - Tomasz Sielicki barwnie i ciekawie w oparciu o solidny materiał źródłowy prowadzi czytelnika przez historie tramwajów konnych i ich elektryfikację, pierwszych tramwajów elektrycznych, komisji transportowej nadburmistrza Georga Bendera, tworzenie miejskiego przedsiębiorstwa tramwajowego i ostrej konkurencji przewoźników na ulicach Wrocławia. Wspomina o mało znanych faktach jak organizacja komunikacji wokół Hali Stulecia czy istnieniu trolejbusu kursującego do Brochowa. W publikacji opisuje jaki wpływ na rozwój miejskiego transportu miała I wojna światowa oraz następujący po niej kryzys gospodarczy Niemiec, a następnie rozkwit Republiki Weimarskiej i krach na nowojorskiej giełdzie. Wspomina najgorszy czas oblężenia miasta, które w ciągu pierwszych miesięcy 1945 r. doprowadziło do zagłady infrastruktury i taboru

W powojennej rzeczywistości rozpoczyna się nowy rozdział historii komunikacji. Odbudowa realizowana przez polskich pracowników Zakładów Komunikacyjnych Miasta Wrocławia, rozbudowę sieci w kierunku przedmieść, przemalowanie tramwajów na niebiesko, a potem na czerwono, przebudowę układu komunikacyjnego Wrocławia, rozwój komunikacji autobusowej, wymianę taboru, powstanie Solidarności, powódź, aż po czasy współczesne to tylko najważniejsze zagadnienia publikacji. Warto po nią sięgnąć, tym bardziej, że jest bardzo bogato ilustrowana, w m.in. specjalnie wykonane na tę okazję rysunki wagonów. (Michael Vratislaviensis)

 


/ /
moose | 2018-02-23 12:14:34
Od kiedy i gdzie dostępna?
tlen77 | 2018-02-25 22:29:03
Już jest , np. Via Nowa , Włodkowica