MENU
Przebudowa stacji związana z modernizację linii kolejowej z Wrocławia do Drazna. Na całej trasie stopniowo wymieniane są tory włącznie z podsypką i cała infrastrukturą. Stacja całkowicie zmienia swoje oblicze - wybudowane są nowe perony, nowe słupy trakcji elektrycznej, zlikwidowana kładka dla pieszych. Ciekawe czy budynek stacyjny również doczeka się remontu.

Dodał: ToMeK° - Data: 2004-07-29 10:56:40 - Odsłon: 6095
27 lipca 2004


Przystanek kolejowy Nowy Dwór powstał po 1889 roku kiedy to wybudowano łącznik kolejowy Wrocław Zachodni - Wrocław Gądów. Nowy Dwór stał się istotnym punktem na trasie. Tutaj łączą się 2 linie: dwutorowa z Gądowa i również dwutorowa z Muchoboru. Przed wojną był trzeci tor dla pociągów podmiejskich z Wrocławia Świebodzkiego do Leśnicy. Przystanek był przebudowywany w latach 2004/2005. Po przebudowie przystanek ma 2 perony (po jednym torze), wcześniej był 1 peron z torami po obu stronach. Na przystanku znajduje się nastawnia (obecnie nieczynna), mocno uszkodzona w 1945 r. i odbudowana po wojnie. Na stacji był także stalowy pomost nad torami. Podczas oblężenia Wrocławia w 1945 r toczyły się w okolicy ciężkie walki m.in o stację Nowy Dwór kiedy zniszczono budynek dworca. Pozostałością tych walk były znaczne ilości niewypałów, które odnaleziono podczas modernizacji stacji. Niewypały znajdowały się pod samymi torami, po których 60 lat jeździły pociągi oraz pod peronem, a nawet niektóre wystawały na powierzchnię ziemi (moose - różne źródła). Charakterystyczny budynek nastawni kolejowej spłonął 28 września 2017 roku.

  • /foto/7688/7688293m.jpg
    1916 - 1917
  • /foto/5307/5307327m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/2/002933m.jpg
    1947
  • /foto/2/002935m.jpg
    1947
  • /foto/3/003788m.jpg
    2004
  • /foto/4/004624m.jpg
    2004
  • /foto/9/9257m.jpg
    2004
  • /foto/3746/3746602m.jpg
    2004
  • /foto/3746/3746605m.jpg
    2004
  • /foto/32/32572m.jpg
    2004
  • /foto/20/20476m.jpg
    2004
  • /foto/50/50885m.jpg
    2005
  • /foto/120/120982m.jpg
    2006
  • /foto/120/120983m.jpg
    2006
  • /foto/120/120985m.jpg
    2006
  • /foto/120/120986m.jpg
    2006
  • /foto/120/120989m.jpg
    2006
  • /foto/161/161657m.jpg
    2007
  • /foto/434/434499m.jpg
    2012
  • /foto/434/434503m.jpg
    2012
  • /foto/4033/4033242m.jpg
    2013
  • /foto/4034/4034475m.jpg
    2013
  • /foto/4079/4079630m.jpg
    2013
  • /foto/4694/4694203m.jpg
    2014
  • /foto/5582/5582079m.jpg
    2015
  • /foto/7308/7308120m.jpg
    2016
  • /foto/7308/7308129m.jpg
    2016
  • /foto/7755/7755675m.jpg
    2019
  • /foto/8367/8367016m.jpg
    2019
  • /foto/8448/8448612m.jpg
    2019
  • /foto/8868/8868227m.jpg
    2019
  • /foto/9073/9073425m.jpg
    2020
  • /foto/9167/9167431m.jpg
    2021

ToMeK°

Poprzednie: Kamienica nr 31 Strona Główna Następne: Budynek nr 13-15c (21)


Wrocławiak | 2004-07-29 14:39:25
I pomyśleć, że to wszystko za pieniądze UE, około 1 miliarda euro.
piast | 2004-07-29 17:50:57
Od tego roku są to również nasze pieniądze.
Kuba | 2004-07-29 20:11:53
Doczeka się. Kompletny remont ma zostać zakończony w przyszłym roku. Remont zaś dotyczy trasy Wrocław - Dresden, tzn. na polskim terenie do Zgorzelca.
Wrocławiak | 2004-07-29 21:52:48
Oj chyba więcej , może nawet do Śląska. W zeszłym roku prace były prowadzone koło Oławy i Brzegu.
Gość: zioberek23 | 2004-07-29 22:57:10
Cała linia kolejowa między Wrocławiem a Opolem jest modernizowana, przebudowano prawie wszystkie stacje, jedynie dworce w Świętej Katarzynie oraz w Łosiowie nadal czekają na remont. Dzieki tej inwestycji pociągi mają szybiej jexdzić, obecnie osobówka z Opola Zachodniego do Wrocławia Głównego jeździ srednio godzinę i 20 min
Wrocławiak | 2004-07-29 23:00:47
Witaj zioberek. Może nie uwierzycie ale do Opola pociąg ma jechać 30 minut (nie pamiętam tylko czy ma się zatrzymywać w Brzegu-jedynie)
Neo[EZN] | 2004-07-29 23:28:53
Nie da rady w 30. Musiałby jechać 180km/h a te tory są chyba przystosowane do max 160km/h. Zresztą takich lokomotyw, które są w stanie rozwinąć taką prędkość z wagonami nie jest wiele :-/
Wrocławiak | 2004-07-29 23:53:09
No to 35 minut. A dalej na Centralnej Magistrali Kolejowej pomknie 250km/h