MENU
wpisz nazwę lub ID...

Wrocławskie tramwaje, Wrocław
Tramwaj typu Linke-Hoffman Maximum. Na Południowej stronie wrocławskiego rynku.

Dodał: Quol° - Data: 2004-02-25 16:56:01 - Odsłon: 15617
Lata 1930-1940

Pierwszą linię tramwajową (tramwaj konny) we Wrocławiu uruchomiono 10 lipca 1877 na trasie od ulicy Krasińskiego do Zoo.
Z kolei pierwszą linię elektryczną uruchomiono 14 lipca (lub czerwca) 1893 r. i była to trasa z Grabiszyna na Rakowiec. Była to pierwsza linia tramwaju elektrycznego na terenie obecnej Polski.

Historia linii tramwajowych przed wojną:
Historia linii tramwajowych po wojnie:

  • /foto/1/001518m.jpg
    1875 - 1900
  • /foto/117/117022m.jpg
    1893 - 1898
  • /foto/380/380083m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/440/440797m.jpg
    1900
  • /foto/3446/3446323m.jpg
    1900
  • /foto/6101/6101818m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/5636/5636095m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/3486/3486854m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/35/35376m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/1/001501m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/7182/7182246m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/100/100281m.jpg
    1900 - 1925
  • /foto/6/006318m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/194/194844m.jpg
    1903
  • /foto/5632/5632969m.jpg
    1903
  • /foto/320/320226m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/320/320227m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/367/367982m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/5379/5379187m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/5379/5379205m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/117/117021m.jpg
    1908
  • /foto/4381/4381261m.jpg
    1909 - 1920
  • /foto/26/26441m.jpg
    1910
  • /foto/4521/4521645m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/4201/4201234m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/4201/4201236m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/4201/4201240m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/4201/4201245m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/4204/4204527m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/5716/5716973m.jpg
    1914
  • /foto/5379/5379172m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/5000/5000094m.jpg
    1920 - 1928
  • /foto/4032/4032143m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4032/4032147m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/5013/5013026m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4474/4474386m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/4977/4977760m.jpg
    1920 - 1942
  • /foto/4024/4024465m.jpg
    1921 - 1927
  • /foto/173/173845m.jpg
    1921 - 1933
  • /foto/1/001514m.jpg
    1922
  • /foto/4054/4054099m.jpg
    1922 - 1940
  • /foto/3855/3855350m.jpg
    1925
  • /foto/5444/5444027m.jpg
    1925
  • /foto/3829/3829846m.jpg
    1925 - 1929
  • /foto/3831/3831822m.jpg
    1925 - 1929
  • /foto/1/001033m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/3817/3817410m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/3837/3837921m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/7102/7102725m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/4434/4434631m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/5049/5049794m.jpg
    1925 - 1939
  • /foto/1/001505m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/3586/3586291m.jpg
    1925 - 1944
  • /foto/170/170583m.jpg
    1926 - 1940
  • /foto/1/001508m.jpg
    1927
  • /foto/5374/5374168m.jpg
    1927
  • /foto/423/423229m.jpg
    1928 - 1933
  • /foto/4067/4067164m.jpg
    1929
  • /foto/7151/7151619m.jpg
    1929
  • /foto/3958/3958016m.jpg
    1930
  • /foto/4606/4606918m.jpg
    1930
  • /foto/6740/6740883m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/254/254400m.jpg
    1930 - 1936
  • /foto/422/422704m.jpg
    1930 - 1936
  • /foto/1/001516m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/4204/4204510m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/4204/4204514m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/5066/5066069m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/5126/5126921m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/5338/5338023m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/5379/5379212m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/5379/5379217m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/3708/3708738m.jpg
    1932 - 1935
  • /foto/4077/4077190m.jpg
    1933 - 1940
  • /foto/0/000924m.jpg
    1934 - 1940
  • /foto/1/001506m.jpg
    1935
  • /foto/69/69055m.jpg
    1935
  • /foto/6317/6317818m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/7201/7201382m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/136/136080m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/3861/3861426m.jpg
    1936 - 1939
  • /foto/6954/6954682m.jpg
    1937
  • /foto/3948/3948394m.jpg
    1938
  • /foto/5181/5181951m.jpg
    1938
  • /foto/5182/5182008m.jpg
    1938
  • /foto/6316/6316678m.jpg
    1938
  • /foto/6443/6443950m.jpg
    1938
  • /foto/6828/6828770m.jpg
    1938 - 1942
  • /foto/83/83987m.jpg
    1939
  • /foto/6227/6227981m.jpg
    1940
  • /foto/335/335221m.jpg
    1940 - 1943
  • /foto/5182/5182127m.jpg
    1940 - 1945
  • /foto/6828/6828800m.jpg
    1942
  • /foto/5980/5980270m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/5980/5980271m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/5980/5980275m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/5980/5980277m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/5980/5980279m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/5980/5980296m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/1/001513m.jpg
    1943
  • /foto/6173/6173302m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/40/40936m.jpg
    1945
  • /foto/4079/4079165m.jpg
    1945
  • /foto/351/351588m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/355/355556m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/355/355558m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/253/253085m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/1/001469m.jpg
    1945 - 1955
  • /foto/102/102578m.jpg
    1946
  • /foto/102/102582m.jpg
    1946
  • /foto/3920/3920307m.jpg
    1946
  • /foto/3929/3929572m.jpg
    1946 - 1947
  • /foto/3920/3920340m.jpg
    1946 - 1948
  • /foto/5099/5099932m.jpg
    1946 - 1948
  • /foto/6/006881m.jpg
    1946 - 1960
  • /foto/3912/3912763m.jpg
    1947
  • /foto/3920/3920317m.jpg
    1947
  • /foto/5187/5187649m.jpg
    1947
  • /foto/5705/5705494m.jpg
    1947
  • /foto/5763/5763790m.jpg
    1947
  • /foto/350/350177m.jpg
    1947 - 1948
  • /foto/3929/3929569m.jpg
    1947 - 1948
  • /foto/347/347020m.jpg
    1947 - 1949
  • /foto/349/349867m.jpg
    1947 - 1949
  • /foto/350/350038m.jpg
    1947 - 1949
  • /foto/3912/3912996m.jpg
    1947 - 1949
  • /foto/401/401952m.jpg
    1947 - 1955
  • /foto/5251/5251903m.jpg
    1947 - 1957
  • /foto/3929/3929585m.jpg
    1948
  • /foto/3929/3929588m.jpg
    1948
  • /foto/3929/3929611m.jpg
    1948
  • /foto/4022/4022649m.jpg
    1948
  • /foto/6461/6461028m.jpg
    1948
  • /foto/5765/5765239m.jpg
    1948
  • /foto/1/001467m.jpg
    1948 - 1950
  • /foto/3419/3419462m.jpg
    1948 - 1950
  • /foto/102/102585m.jpg
    1949
  • /foto/102/102588m.jpg
    1949
  • /foto/4022/4022657m.jpg
    1949
  • /foto/4062/4062072m.jpg
    1949
  • /foto/4062/4062073m.jpg
    1949
  • /foto/4954/4954268m.jpg
    1949
  • /foto/5765/5765216m.jpg
    1949
  • /foto/4438/4438927m.jpg
    1949 - 1956
  • /foto/4022/4022646m.jpg
    1950
  • /foto/145/145794m.jpg
    1950 - 1951
  • /foto/43/43852m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/3706/3706536m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/3706/3706566m.jpg
    1950 - 1959
  • /foto/223/223400m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/353/353448m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/402/402822m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/402/402827m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/5379/5379230m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/224/224813m.jpg
    1950 - 1990
  • /foto/175/175907m.jpg
    1951
  • /foto/370/370818m.jpg
    1952
  • /foto/4356/4356199m.jpg
    1952
  • /foto/224/224870m.jpg
    1954
  • /foto/4027/4027648m.jpg
    1954
  • /foto/5214/5214525m.jpg
    1954 - 1956
  • /foto/184/184696m.jpg
    1955
  • /foto/5251/5251313m.jpg
    1955
  • /foto/4490/4490191m.jpg
    1955 - 1956
  • /foto/343/343955m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/423/423649m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/423/423745m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/423/423770m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/4030/4030548m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/5099/5099782m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/344/344203m.jpg
    1955 - 1965
  • /foto/344/344205m.jpg
    1955 - 1965
  • /foto/144/144064m.jpg
    1955 - 1970
  • /foto/4533/4533151m.jpg
    1956
  • /foto/6460/6460200m.jpg
    1956
  • /foto/23/23826m.jpg
    1956 - 1960
  • /foto/153/153797m.jpg
    1959 - 1960
  • /foto/71/71126m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/353/353884m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/4035/4035439m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/4045/4045163m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/4095/4095034m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/323/323445m.jpg
    1960 - 1969
  • /foto/348/348898m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/349/349520m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/4280/4280997m.jpg
    1961
  • /foto/5352/5352623m.jpg
    1961
  • /foto/25/25276m.jpg
    1963
  • /foto/106/106292m.jpg
    1963
  • /foto/107/107331m.jpg
    1963
  • /foto/107/107363m.jpg
    1963
  • /foto/5433/5433596m.jpg
    1965
  • /foto/203/203820m.jpg
    1965 - 1969
  • /foto/3786/3786067m.jpg
    1965 - 1969
  • /foto/356/356951m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/6492/6492794m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/6735/6735145m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/1/001515m.jpg
    1965 - 1975
  • /foto/353/353095m.jpg
    1965 - 1975
  • /foto/0/000800m.jpg
    1965 - 1977
  • /foto/4201/4201276m.jpg
    1965 - 1980
  • /foto/72/72782m.jpg
    1966
  • /foto/343/343191m.jpg
    1966
  • /foto/343/343192m.jpg
    1966
  • /foto/343/343193m.jpg
    1966
  • /foto/252/252747m.jpg
    1967
  • /foto/4980/4980436m.jpg
    1967
  • /foto/4980/4980444m.jpg
    1967
  • /foto/1/001757m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/1/001758m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/3879/3879891m.jpg
    1968 - 1972
  • /foto/35/35789m.jpg
    1969
  • /foto/425/425659m.jpg
    1969 - 1970
  • /foto/25/25262m.jpg
    1970
  • /foto/344/344194m.jpg
    1970 - 1973
  • /foto/423/423779m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/6620/6620996m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/225/225053m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4201/4201283m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4520/4520726m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4520/4520739m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4520/4520742m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/5819/5819631m.jpg
    1970 - 1985
  • /foto/409/409053m.jpg
    1971
  • /foto/409/409054m.jpg
    1971 - 1973
  • /foto/409/409056m.jpg
    1971 - 1973
  • /foto/409/409057m.jpg
    1971 - 1973
  • /foto/351/351582m.jpg
    1972 - 1974
  • /foto/348/348899m.jpg
    1972 - 1975
  • /foto/0/000985m.jpg
    1973
  • /foto/5042/5042091m.jpg
    1973
  • /foto/3706/3706525m.jpg
    1973 - 1975
  • /foto/6340/6340662m.jpg
    1974
  • /foto/6340/6340665m.jpg
    1974
  • /foto/6340/6340667m.jpg
    1974
  • /foto/4840/4840046m.jpg
    1975 - 1976
  • /foto/6206/6206677m.jpg
    1977
  • /foto/389/389140m.jpg
    1977
  • /foto/1/001487m.jpg
    1977 - 1984
  • /foto/4201/4201278m.jpg
    1978 - 1980
  • /foto/6206/6206696m.jpg
    1979
  • /foto/6619/6619097m.jpg
    1979
  • /foto/6206/6206765m.jpg
    1979 - 1981
  • /foto/6363/6363379m.jpg
    1980
  • /foto/6206/6206653m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/65/65149m.jpg
    1981
  • /foto/4318/4318928m.jpg
    1982
  • /foto/6623/6623568m.jpg
    1983
  • /foto/5173/5173208m.jpg
    1983
  • /foto/6363/6363329m.jpg
    1983
  • /foto/61/61395m.jpg
    1984
  • /foto/3902/3902140m.jpg
    1985
  • /foto/77/77792m.jpg
    1987
  • /foto/6595/6595578m.jpg
    1987
  • /foto/6607/6607391m.jpg
    1988
  • /foto/357/357239m.jpg
    1989
  • /foto/6987/6987741m.jpg
    1990
  • /foto/258/258796m.jpg
    1990 - 1992
  • /foto/6987/6987738m.jpg
    1990 - 1992
  • /foto/31/31326m.jpg
    1991
  • /foto/31/31329m.jpg
    1991
  • /foto/42/42236m.jpg
    1992
  • /foto/52/52521m.jpg
    1994
  • /foto/5507/5507111m.jpg
    1995
  • /foto/328/328134m.jpg
    1995 - 1997
  • /foto/6740/6740592m.jpg
    1996
  • /foto/7/7413m.jpg
    1996
  • /foto/4/004383m.jpg
    2000
  • /foto/431/431502m.jpg
    2000
  • /foto/5232/5232627m.jpg
    2000 - 2005
  • /foto/48/48389m.jpg
    2002
  • /foto/7148/7148914m.jpg
    2002
  • /foto/8/8635m.jpg
    2004
  • /foto/11/11456m.jpg
    2004
  • /foto/11/11457m.jpg
    2004
  • /foto/12/12364m.jpg
    2004
  • /foto/23/23769m.jpg
    2004
  • /foto/32/32637m.jpg
    2005
  • /foto/64/64722m.jpg
    2005
  • /foto/44/44205m.jpg
    2005
  • /foto/44/44209m.jpg
    2005
  • /foto/44/44502m.jpg
    2005
  • /foto/44/44505m.jpg
    2005
  • /foto/39/39987m.jpg
    2005
  • /foto/42/42982m.jpg
    2005
  • /foto/42/42983m.jpg
    2005
  • /foto/45/45844m.jpg
    2005
  • /foto/45/45850m.jpg
    2005
  • /foto/45/45855m.jpg
    2005
  • /foto/44/44277m.jpg
    2005
  • /foto/45/45787m.jpg
    2005
  • /foto/45/45788m.jpg
    2005
  • /foto/45/45789m.jpg
    2005
  • /foto/45/45792m.jpg
    2005
  • /foto/45/45793m.jpg
    2005
  • /foto/45/45794m.jpg
    2005
  • /foto/45/45795m.jpg
    2005
  • /foto/45/45796m.jpg
    2005
  • /foto/45/45797m.jpg
    2005
  • /foto/55/55244m.jpg
    2005
  • /foto/57/57009m.jpg
    2005
  • /foto/63/63214m.jpg
    2006
  • /foto/125/125367m.jpg
    2006
  • /foto/100/100166m.jpg
    2006
  • /foto/128/128616m.jpg
    2007
  • /foto/129/129802m.jpg
    2007
  • /foto/139/139461m.jpg
    2007
  • /foto/143/143344m.jpg
    2007
  • /foto/144/144306m.jpg
    2007
  • /foto/146/146988m.jpg
    2007
  • /foto/147/147030m.jpg
    2007
  • /foto/148/148167m.jpg
    2007
  • /foto/167/167247m.jpg
    2007
  • /foto/196/196883m.jpg
    2007
  • /foto/255/255903m.jpg
    2008
  • /foto/386/386917m.jpg
    2011
  • /foto/386/386921m.jpg
    2011
  • /foto/386/386922m.jpg
    2011
  • /foto/388/388241m.jpg
    2011
  • /foto/395/395674m.jpg
    2011
  • /foto/3706/3706565m.jpg
    2012
  • /foto/3265/3265054m.jpg
    2012
  • /foto/7147/7147566m.jpg
    2013
  • /foto/3999/3999801m.jpg
    2013
  • /foto/4175/4175502m.jpg
    2013
  • /foto/4645/4645315m.jpg
    2014
  • /foto/5205/5205394m.jpg
    2014
  • /foto/7167/7167659m.jpg
    2015
  • /foto/5609/5609279m.jpg
    2015
  • /foto/6199/6199087m.jpg
    2016

Aukcje internetowe

Poprzednie: Tabor w zajezdni nr 5 Strona Główna Następne: Pomnik Karla von Holteia (dawny)


Neo[EZN] | 2004-02-25 18:24:53
LH, jeżdżące u nas do połowy lat 70. Beroliny są dużo starsze i bardziej obłe :)
Quol | 2004-02-25 18:49:33
Zaraz zaraz. LH standard, to taki jak Baba Jaga, ale on wygląda inaczej, nie ma tego "kajaka" na dachu.
Quol | 2004-02-25 18:52:03
Zdjęcie ze zbiorów pana Schleiera, Neo masz może z nim jakiś kontakt?
Gość: Neo[EZN] | 2004-02-26 12:07:34
Nie mam, towarzystwo się rozsypało i kontakty chyba też ;]
mikof | 2004-06-14 20:10:49
Towarzystwo próbuje się reaktywować, co prawda już bez Erwina (wyjechał do Niemiec), ale może już niedługo stare wozy wyjadą na Wrocław. Co do tramwaju to bez wątpienia jest Maximus, może to ten który stoi teraz na zajezdni 5 lub ten co poszedł do Warszawy jako dar. Zdjęcie tego z zajezdni wrzucę może jutro.
Gość: ww | 2004-02-25 23:28:56
To nie jest standardowe LH takie jak Baba Jaga. Tramwaj na zdjęciu ma 2 wózki (LH chyba miał 1) i jest nieco dłuższy.
Neo[EZN] | 2004-02-26 12:18:16
Tak, to nie jest LH Standard tylko LH Maximum ->
Quol | 2004-02-26 16:38:22
Pomyślałem, że właściwie, w ogóle nie mam pewności, że to Wrocław..
Neo[EZN] | 2004-02-27 03:51:10
Ja też mam takie wątpliwości - dziwny numer linii - 25, jeżeli była kiedyś taka to krótko. Mam nadzieję, że to jednak Wrocek :]
ref-humbold | 2013-06-26 21:05:52
Linia 25 kursowała po Wrocławiu (według map) w latach 1937 - 1939/1945 na trasie Księże Małe - Szczepin.
Quol | 2004-02-27 09:29:27
Trochę szkoda Towarzystwa.. A pan Erwin, to rzadki fanatyk Wrocławia, z początku myślałem, że jest autochtonem, ale nie.
PP - Administrator | 2004-02-27 23:16:01
Spółka Hertz&Ehrlich objęła budynek nr 25 w Rynku WE WROCŁAWIU w latach 30-stych ub. stulecia.
Kosa25 | 2017-11-05 10:20:14
Tak jak pisze PP-Administrator, obecne datowanie 1920-1940 do korekty.