Polski Deutsch

Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO



ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź

Nie znaleziono żadnego obiektu
Szukaj Wyczyść

Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Zbigniew Waluś°

Zbigniew Waluś (2017-04-26 08:45:12) Gratuluje Piotrze..



jacek rogacki°

maras - Administrator (2010-04-21 23:43:49) Partol składający się z podchorążych z WSO.

bonczek/hydroforgroup/ (2010-04-22 09:14:47) WSO WZ czyli wrocławski ZMECH

maras - Administrator (2010-04-22 12:35:02) Dokładnie Bonku:)

MW1962 (2017-04-26 08:12:49) We Wrocławiu były dwie wyższe szkoły oficerskie. Korpusówki na kołnierzach płaszczy niewyraźne i nie wiadamo czy to Zmech czy WSOWInż z Obornickiej.



Zbigniew Waluś°

Zbigniew Waluś (2017-04-26 08:09:01) Planowana jest poprawa stanu technicznego odcinka drogi wojewódzkiej nr 392 od km 22+400 w m. Stronie Śląskie poprzez stację narciarską Czarna Góra do km 34+180 w m. Idzików. Głównym celem przedmiotowego projektu jest poprawa stanu technicznego drogi, zapewnianiająca bezpieczny i płynny przejazd przez obszar pogranicza polsko-czeskiego oraz poprawę jego dostępności komunikacyjnej. Ponadto przedmiotowy odcinek drogi wojewódzkiej 392, poddany rekonstrukcji w ramach projektu przyczyni się do podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej pogranicza polsko-czeskiego oraz podniesienia atrakcyjności turystycznej przedmiotowego obszaru dla gości krajowych i zagranicznych korzystających z uroków Kotliny Kłodzkiej, w tym również dla przyszłych inwestorów. Planuje się poprawę stanu technicznego drogi poprzez: doprowadzenie konstrukcji jezdni do wymagań obciążeń ruchem kategorii KR2, uzyskanie normowych spadków poprzecznych jezdni, naprawę istniejących chodników naprawę istniejących urządzeń bezpieczeństwa, utwardzenie poboczy o nawierzchni ulepszonej z nadaniem normatywnych spadków.



Jan R°

mietok - Administrator (2017-04-26 07:26:29) Popracowałeś trochę przy niej, aby wyglądała tak jak wygląda - super :)



jkw°

Tomen (2017-04-25 12:06:30) "... może jednak rzeczywiście "przebudowa", a nie rozbiórka?" Żeby była przebudowa to musi budynek istnieć a tutaj oprócz fundamentów całość została zburzona. To będzie budowa nowego obiektu z najprawdopodobniej wykorzystaniem fundamentów poprzedniego. Wszystko wskazuje na to, że będzie pod względem wielkości i architektury przypominał poprzedni.

jkw (2017-04-25 17:53:39) Błąd logiczny. Albo całość, albo część. Nie ma częściowej całości. Nie można zburzyć całego budynku, pozostawiając fundamenty. Nie chcę tutaj toczyć jałowego sporu, stosując cudzysłów i emotikon chciałem nawiązać do problemu prawnego, wspomnianego przez , który pozwala wnioskować, że inwestor pozostawił fundamenty po to, żeby być w zgodzie z treścią decyzji - pozwolenie na przebudowę .

Tomen (2017-04-26 00:44:19) Chodziło mi o to, że wszystko za wyjątkiem fundamentów zostało wyburzone i to jest fakt, natomiast nigdzie nie użyłem stwierdzenia "częściowa całość". Co do artykułu to szczerze mówiąc nie wiedziałem o zakresie prac na jakie miał pozwolenie inwestor. Jeśli sądził, że to co zrobił dalej będzie w zgodzie z treścią decyzji i odpowiednie instytucje się nim nie zainteresują to się grubo pomylił:)

jkw (2017-04-26 01:57:48) Cyt.: "oprócz fundamentów całość została zburzona" - inaczej mówiąc "częściowa całość", fundamenty są częścią całości. Zresztą, może się niepotrzebnie czepiam, to nie jest miejsce na takie analizy logiczne, język potoczny ma swoje prawa. Co do inwestora; ciekawe, dlaczego nie wystąpił o pozwolenie na budowę, tylko na przebudowę i rozbudowę. Nie sądzę, żeby ten budynek był pod ochroną konserwatorską, co wymagałoby wystąpienia o wydanie decyzji o rozbiórce. Ale to już jego sprawa, budynku nie ma, a prace budowlane trwają.

max (2017-04-25 20:29:29) Prawo budowlane: "przebudowa – należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego;" . No i tu powstaje kwestia interpretacji: bo czy np. w celu zmiany parametrów technicznych stropu można go wymienić? Można. A czy w związku ze zwiększonym, dopuszczalnym obciążeniem stropu można wymienić ściany? A fundamenty?

jkw (2017-04-26 02:17:53) Ocena tego, czy przebudowa może obejmować faktyczną rozbiórkę budynku należy (na szczęście) do prawników. Na pewno nie jest to kwestia jednoznaczna prawnie. Informacja dodatkowa - nowy budynek będzie miał 5. kondygnacji i będzie nieznacznie krótszy od starego.



Zdzisław K.°

Mmaciek - Administrator (2017-04-20 10:57:30) W miejscu wyburzonego budynku powstanie blok mieszkalny "Aleja Jesionowa". Inwestorem jest wrocławska firma ICG Invest.

maras - Administrator (2017-04-20 11:09:15) A podobno miał być tylko zmodernizowany...

jkw (2017-04-26 02:02:00) Tak się jakoś rozpędzili, że zeszli aż do fundamentów.



maras - Administrator°

Tomen (2017-04-25 11:39:03) Tramwaje jadące w kierunki pętli Osobowice a na tablicy kierunkowej Sępolno.

Wincenty Miros (2017-04-25 14:11:20) Mam wątpliwości, czy jest to ul. Osobowicka, ale jeśli tak to wydaje się, że tramwaje jadą w kierunku śródmieścia. Może o tym świadczyć ilość ludzi wsiadających do tramwaju, raczej nie mających zamiaru jechania na pętlę na Osobowicach.

Tomen (2017-04-26 01:08:01) Pomyślałem jeszcze o ul. Grabiszyńskiej, wtedy byłby to widok w stronę pętli Oporów, ale wtedy drzewa by się nie zgadzały.

Poli77 (2017-04-25 16:45:55) ul. Osobowicka w okolicy Wszystkich Świętych wóz z tabliczką Sępolno ma z boku literę E



blatro°

Tomen (2017-04-23 18:57:56) Skoro widokówka w której użyto m.in. to powyższe zdjęcie, jest datowana na 1987, to ono też powinno być datowane nie później niż 1987 rok. Prośba o poprawienie datowania.

Lekok (2017-04-25 14:59:06) Niekoniecznie - z datowaniem bywa różnie, bo trzeba uwzględnić kilka faktów: po pierwsze, kiedy ją wysłano, po drugie, kiedy została wydana (może być pod znaczkiem) i dopiero wtedy można przybliżyć datę wykonania zdjęcia. I jeszcze jedno - zdjęcie mogło być użyte do ponownego nawet po kilku latach wydania. Pisałem o tym przy okazji dodawanych pocztówek z Karkonoszy.

Tomen (2017-04-26 00:56:31) Zgadza się, więc skoro pocztówka została wydana w 1987 to siłą rzeczy powyższe zdjęcie nie mogło zostać wykonane po tym roku. Chodziło mi o przesunięcie górnej granicy w datowaniu:)



maras - Administrator°

Tomen (2017-04-25 11:53:28) Całe szczęście, że w tamtych czasach w Polsce nie stosowano betonu bo pewnie kamieniczki by odbudowali przy pomocy tego materiału a nie cegieł.

Wincenty Miros (2017-04-25 13:38:08) W tamtych czasach używano w budownictwie wyłącznie cegłę z rozbiórki, glinę, drewno i azbest, a cały beton szedł na płyty chodnikowe. Czy takie jest Twoje wyobrażenie o tamtych czasach? Betonu nie stosowano też dlatego, że "W domach z betonu nie ma wolnej miłosci".

tadpole (2017-04-25 14:03:03) Azbest (eternit) sluzy do dzis :(

Tomen (2017-04-26 00:48:52) Chodziło mi o niestosowanie betonu w budownictwie mieszkaniowym.



Faffik°

moose (administrator) (2007-04-20 00:15:58) Popraw ten skan - nawet na aukcji jest w lepszej jakości. Tutaj bardzo nieostry. Poza tym nawet w opisie aukcji jest napisane że kartka z 1900 roku. Trochę więcej fatygi Faffiku.

Faffik (2007-04-20 08:23:34) Podmieniłem, myślę, że jest lepiej :)

Lekok (2008-05-12 12:01:57) Myslę, że jest to obecny Wrocław Zachodni a nie Wrocław Gądów?

muzolph (2008-05-13 22:16:58) Wrocław Zachodni odpada, mamy tę stację na przedwojennych pocztówkach. W zasadzie niewiele się zmieniła.

Lekok (2008-06-06 11:51:13) Oczywiście - bo jest to dworzec Muchobór w rejonie ulic: Otyńskiej i Rudzkiej

railman (2017-04-25 23:11:51) To jest dworzec Mochbern, obecnie Wrocław Gądów, przy ul. Strzegomskiej. Porównajcie budynek z tą pocztówką:

maras - Administrator (2017-04-26 00:06:32) Ok.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10