MENU
Pociąg na stacji Wrocław Główny, widoczny parowóz Pt47-10 (obecnie nie istnieje).

Dodał: ragnar° - Data: 2012-01-19 21:17:19 - Odsłon: 8499
czerwiec 1977

Hala peronowa dworca Wrocław Główny wybudowana w latach 1899-1904 wg projektu arch. Kluschke. Czteronawowa hala o rozpiętości 21 metrów każda z naw i długości 171 metrów plus 21 metrów wysunięty peron-łącznik dla poczty. Maksymalna wysokość hali 10 metrów. Konstrukcja z łuków blachownicowych ze ściągiem. Hala gruntownie zmodernizowana w latach 2010-2012 w związku z remontem Dworca Głównego.

W dniu 8 I 1967 roku podczas wskakiwania do pociągu relacji Wrocław - Warszawa o godzinie 4.27 wpadł pod koła i został smiertelnie ranny wybitny polski aktor Zbigniew Cybulski. Miało to miejsce na peronie III. Cybulski we Wrocławiu brał udział w kręceniu filmu Ścibora - Rylskiego "Morderca Zostawia ślad" W nawiązaniu do tego wydarzenia z inicjatywy "Gazety Dolnośląskiej" została 8 I 1997 roku wmurowana w posadzkę peronu płyta pamiątkowa nawiązujaca do tej tragedii. O 12. 30 odsłonił ja Andrzej Wajda.
(b/h/) - Kalendarz Wrocławski 1998

  • /foto/3634/3634829m.jpg
    1899 - 1905
  • /foto/286/286888m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/4265/4265777m.jpg
    1903 - 1905
  • /foto/100/100836m.jpg
    1905
  • /foto/244/244075m.jpg
    1905
  • /foto/299/299470m.jpg
    1905
  • /foto/300/300726m.jpg
    1905
  • /foto/5830/5830773m.jpg
    1905
  • /foto/8882/8882412m.jpg
    1905
  • /foto/8884/8884663m.jpg
    1905
  • /foto/10657/10657521m.jpg
    1905
  • /foto/7148/7148972m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/250/250324m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/5677/5677695m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6952/6952733m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6952/6952751m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6952/6952755m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6952/6952757m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/4354/4354392m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/4172/4172077m.jpg
    1906
  • /foto/418/418168m.jpg
    1907
  • /foto/4015/4015925m.jpg
    1909
  • /foto/3476/3476845m.jpg
    1910
  • /foto/4503/4503758m.jpg
    1910
  • /foto/5737/5737647m.jpg
    1913
  • /foto/8312/8312394m.jpg
    1915
  • /foto/5674/5674099m.jpg
    1916
  • /foto/10112/10112104m.jpg
    1916
  • /foto/8770/8770248m.jpg
    1930 - 1934
  • /foto/2/002974m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/5374/5374415m.jpg
    1933 - 1935
  • /foto/2/002335m.jpg
    1934
  • /foto/2/002336m.jpg
    1934
  • /foto/328/328993m.jpg
    1935
  • /foto/6318/6318575m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/6735/6735221m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/454/454372m.jpg
    1938
  • /foto/33/33095m.jpg
    1938
  • /foto/350/350551m.jpg
    1939 - 1944
  • /foto/7913/7913927m.jpg
    1940 - 1941
  • /foto/199/199887m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/8018/8018822m.jpg
    1942
  • /foto/10434/10434486m.jpg
    1944
  • /foto/10434/10434520m.jpg
    1944
  • /foto/10434/10434556m.jpg
    1944
  • /foto/5686/5686884m.jpg
    1944
  • /foto/10338/10338636m.jpg
    1947
  • /foto/10069/10069466m.jpg
    1948
  • /foto/333/333664m.jpg
    1948
  • /foto/10606/10606508m.jpg
    1949 - 1950
  • /foto/6174/6174788m.jpg
    1951
  • /foto/72/72480m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/6244/6244733m.jpg
    1958
  • /foto/4057/4057415m.jpg
    1960 - 1966
  • /foto/45/45893m.jpg
    1964
  • /foto/330/330727m.jpg
    1966
  • /foto/419/419327m.jpg
    1966
  • /foto/419/419328m.jpg
    1966
  • /foto/12/12408m.jpg
    1968
  • /foto/12/12519m.jpg
    1968
  • /foto/10053/10053050m.jpg
    1970
  • /foto/4027/4027686m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/4176/4176588m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/4680/4680146m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/6371/6371114m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/3974/3974575m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/6361/6361153m.jpg
    1972
  • /foto/9348/9348753m.jpg
    1974
  • /foto/5926/5926180m.jpg
    1975 - 1978
  • /foto/4704/4704592m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/4704/4704593m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/4708/4708020m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/4708/4708027m.jpg
    1975 - 1980
  • /foto/33/33090m.jpg
    1976 - 1977
  • /foto/5607/5607611m.jpg
    1978
  • /foto/9186/9186907m.jpg
    1978 - 1979
  • /foto/9348/9348735m.jpg
    1979
  • /foto/6361/6361535m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/6363/6363627m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/432/432960m.jpg
    1981
  • /foto/9085/9085051m.jpg
    1982 - 1983
  • /foto/6363/6363595m.jpg
    1983 - 1988
  • /foto/6363/6363772m.jpg
    1985
  • /foto/5938/5938528m.jpg
    1987
  • /foto/5940/5940282m.jpg
    1987
  • /foto/5938/5938598m.jpg
    1988
  • /foto/9684/9684430m.jpg
    1988 - 1990
  • /foto/9684/9684549m.jpg
    1988 - 1990
  • /foto/5940/5940271m.jpg
    1989
  • /foto/9684/9684522m.jpg
    1989 - 1990
  • /foto/9702/9702547m.jpg
    1989 - 1992
  • /foto/5938/5938572m.jpg
    1990
  • /foto/9593/9593894m.jpg
    1990 - 1995
  • /foto/4441/4441201m.jpg
    1994
  • /foto/10312/10312477m.jpg
    1995 - 1998
  • /foto/9506/9506129m.jpg
    1998
  • /foto/3220/3220262m.jpg
    1998
  • /foto/9401/9401930m.jpg
    1998
  • /foto/11/11192m.jpg
    2002
  • /foto/11/11193m.jpg
    2002
  • /foto/9524/9524516m.jpg
    2004
  • /foto/9524/9524530m.jpg
    2004
  • /foto/9526/9526258m.jpg
    2004
  • /foto/9529/9529963m.jpg
    2004
  • /foto/9530/9530740m.jpg
    2004
  • /foto/9609/9609063m.jpg
    2004
  • /foto/9652/9652090m.jpg
    2004
  • /foto/21/21641m.jpg
    2004
  • /foto/8740/8740650m.jpg
    2004
  • /foto/49/49355m.jpg
    2004 - 2005
  • /foto/49/49361m.jpg
    2004 - 2005
  • /foto/39/39232m.jpg
    2005
  • /foto/41/41354m.jpg
    2005
  • /foto/44/44035m.jpg
    2005
  • /foto/44/44036m.jpg
    2005
  • /foto/51/51047m.jpg
    2005
  • /foto/9011/9011665m.jpg
    2005
  • /foto/9051/9051267m.jpg
    2006
  • /foto/9051/9051289m.jpg
    2006
  • /foto/106/106123m.jpg
    2006
  • /foto/106/106124m.jpg
    2006
  • /foto/106/106493m.jpg
    2006
  • /foto/9273/9273617m.jpg
    2006
  • /foto/112/112626m.jpg
    2006
  • /foto/112/112629m.jpg
    2006
  • /foto/9273/9273619m.jpg
    2006
  • /foto/6702/6702202m.jpg
    2006 - 2007
  • /foto/131/131389m.jpg
    2007
  • /foto/131/131390m.jpg
    2007
  • /foto/131/131391m.jpg
    2007
  • /foto/131/131392m.jpg
    2007
  • /foto/131/131393m.jpg
    2007
  • /foto/134/134612m.jpg
    2007
  • /foto/134/134622m.jpg
    2007
  • /foto/134/134626m.jpg
    2007
  • /foto/134/134631m.jpg
    2007
  • /foto/134/134633m.jpg
    2007
  • /foto/135/135018m.jpg
    2007
  • /foto/213/213917m.jpg
    2007
  • /foto/137/137391m.jpg
    2007
  • /foto/137/137392m.jpg
    2007
  • /foto/137/137396m.jpg
    2007
  • /foto/137/137399m.jpg
    2007
  • /foto/137/137400m.jpg
    2007
  • /foto/137/137403m.jpg
    2007
  • /foto/137/137404m.jpg
    2007
  • /foto/9590/9590315m.jpg
    2007
  • /foto/149/149670m.jpg
    2007
  • /foto/155/155312m.jpg
    2007
  • /foto/5918/5918054m.jpg
    2007
  • /foto/5918/5918055m.jpg
    2007
  • /foto/5918/5918057m.jpg
    2007
  • /foto/5918/5918058m.jpg
    2007
  • /foto/5918/5918062m.jpg
    2007
  • /foto/5918/5918065m.jpg
    2007
  • /foto/178/178483m.jpg
    2007
  • /foto/178/178485m.jpg
    2007
  • /foto/178/178486m.jpg
    2007
  • /foto/178/178489m.jpg
    2007
  • /foto/178/178490m.jpg
    2007
  • /foto/178/178491m.jpg
    2007
  • /foto/6517/6517740m.jpg
    2007
  • /foto/8646/8646501m.jpg
    2009
  • /foto/3800/3800452m.jpg
    2009
  • /foto/273/273275m.jpg
    2009
  • /foto/273/273322m.jpg
    2009
  • /foto/319/319294m.jpg
    2009
  • /foto/319/319457m.jpg
    2009
  • /foto/319/319651m.jpg
    2009
  • /foto/319/319652m.jpg
    2009
  • /foto/319/319653m.jpg
    2009
  • /foto/318/318095m.jpg
    2010
  • /foto/318/318098m.jpg
    2010
  • /foto/318/318104m.jpg
    2010
  • /foto/323/323132m.jpg
    2010
  • /foto/323/323133m.jpg
    2010
  • /foto/6499/6499567m.jpg
    2010
  • /foto/374/374792m.jpg
    2011
  • /foto/386/386156m.jpg
    2011
  • /foto/4547/4547590m.jpg
    2012
  • /foto/3199/3199714m.jpg
    2012
  • /foto/3199/3199715m.jpg
    2012
  • /foto/3199/3199716m.jpg
    2012
  • /foto/3221/3221018m.jpg
    2012
  • /foto/3221/3221029m.jpg
    2012
  • /foto/3225/3225183m.jpg
    2012
  • /foto/3225/3225259m.jpg
    2012
  • /foto/3237/3237367m.jpg
    2012
  • /foto/3375/3375124m.jpg
    2012
  • /foto/3375/3375147m.jpg
    2012
  • /foto/4532/4532480m.jpg
    2012
  • /foto/4532/4532503m.jpg
    2012
  • /foto/3230/3230623m.jpg
    2012
  • /foto/3230/3230624m.jpg
    2012
  • /foto/3237/3237524m.jpg
    2012
  • /foto/3237/3237540m.jpg
    2012
  • /foto/3278/3278634m.jpg
    2012
  • /foto/3278/3278644m.jpg
    2012
  • /foto/3423/3423079m.jpg
    2012
  • /foto/3462/3462647m.jpg
    2012
  • /foto/3485/3485505m.jpg
    2012
  • /foto/3634/3634121m.jpg
    2013
  • /foto/3711/3711280m.jpg
    2013
  • /foto/3719/3719052m.jpg
    2013
  • /foto/3719/3719055m.jpg
    2013
  • /foto/3724/3724333m.jpg
    2013
  • /foto/3727/3727175m.jpg
    2013
  • /foto/3733/3733330m.jpg
    2013
  • /foto/3785/3785368m.jpg
    2013
  • /foto/3816/3816355m.jpg
    2013
  • /foto/3818/3818959m.jpg
    2013
  • /foto/3821/3821957m.jpg
    2013
  • /foto/3825/3825349m.jpg
    2013
  • /foto/3924/3924634m.jpg
    2013
  • /foto/3926/3926902m.jpg
    2013
  • /foto/3949/3949470m.jpg
    2013
  • /foto/3993/3993278m.jpg
    2013
  • /foto/3993/3993281m.jpg
    2013
  • /foto/3993/3993309m.jpg
    2013
  • /foto/3993/3993338m.jpg
    2013
  • /foto/3993/3993444m.jpg
    2013
  • /foto/3981/3981890m.jpg
    2013
  • /foto/3985/3985616m.jpg
    2013
  • /foto/3988/3988252m.jpg
    2013
  • /foto/3993/3993401m.jpg
    2013
  • /foto/4006/4006307m.jpg
    2013
  • /foto/4006/4006517m.jpg
    2013
  • /foto/4007/4007544m.jpg
    2013
  • /foto/4008/4008160m.jpg
    2013
  • /foto/4567/4567906m.jpg
    2013
  • /foto/4047/4047431m.jpg
    2013
  • /foto/4047/4047870m.jpg
    2013
  • /foto/4053/4053069m.jpg
    2013
  • /foto/4142/4142933m.jpg
    2013
  • /foto/4143/4143270m.jpg
    2013
  • /foto/4083/4083358m.jpg
    2013
  • /foto/4085/4085160m.jpg
    2013
  • /foto/4224/4224275m.jpg
    2013
  • /foto/4224/4224277m.jpg
    2013
  • /foto/4353/4353409m.jpg
    2013
  • /foto/4353/4353933m.jpg
    2013
  • /foto/4294/4294629m.jpg
    2013
  • /foto/4543/4543737m.jpg
    2014
  • /foto/4746/4746499m.jpg
    2014
  • /foto/4883/4883714m.jpg
    2014
  • /foto/4883/4883764m.jpg
    2014
  • /foto/4890/4890499m.jpg
    2014
  • /foto/4890/4890500m.jpg
    2014
  • /foto/4907/4907210m.jpg
    2014
  • /foto/4907/4907484m.jpg
    2014
  • /foto/4940/4940569m.jpg
    2014
  • /foto/4940/4940577m.jpg
    2014
  • /foto/4940/4940602m.jpg
    2014
  • /foto/5153/5153323m.jpg
    2014
  • /foto/5211/5211618m.jpg
    2015
  • /foto/5254/5254759m.jpg
    2015
  • /foto/5255/5255904m.jpg
    2015
  • /foto/5279/5279201m.jpg
    2015
  • /foto/5302/5302085m.jpg
    2015
  • /foto/5306/5306140m.jpg
    2015
  • /foto/5306/5306141m.jpg
    2015
  • /foto/5335/5335550m.jpg
    2015
  • /foto/6565/6565243m.jpg
    2015
  • /foto/5521/5521488m.jpg
    2015
  • /foto/5415/5415575m.jpg
    2015
  • /foto/5415/5415597m.jpg
    2015
  • /foto/5604/5604040m.jpg
    2015
  • /foto/5515/5515323m.jpg
    2015
  • /foto/5515/5515324m.jpg
    2015
  • /foto/5515/5515334m.jpg
    2015
  • /foto/5515/5515345m.jpg
    2015
  • /foto/5628/5628770m.jpg
    2015
  • /foto/5628/5628772m.jpg
    2015
  • /foto/5628/5628778m.jpg
    2015
  • /foto/5627/5627615m.jpg
    2015
  • /foto/5627/5627616m.jpg
    2015
  • /foto/5627/5627622m.jpg
    2015
  • /foto/5673/5673428m.jpg
    2015
  • /foto/5683/5683160m.jpg
    2015
  • /foto/7048/7048438m.jpg
    2015
  • /foto/5692/5692964m.jpg
    2015
  • /foto/5692/5692965m.jpg
    2015
  • /foto/5692/5692969m.jpg
    2015
  • /foto/5692/5692977m.jpg
    2015
  • /foto/5692/5692985m.jpg
    2015
  • /foto/5692/5692990m.jpg
    2015
  • /foto/5693/5693003m.jpg
    2015
  • /foto/5693/5693027m.jpg
    2015
  • /foto/5695/5695320m.jpg
    2015
  • /foto/5697/5697017m.jpg
    2015
  • /foto/5697/5697043m.jpg
    2015
  • /foto/5697/5697044m.jpg
    2015
  • /foto/5697/5697046m.jpg
    2015
  • /foto/5810/5810631m.jpg
    2015
  • /foto/5723/5723411m.jpg
    2015
  • /foto/5857/5857558m.jpg
    2016
  • /foto/5871/5871004m.jpg
    2016
  • /foto/5871/5871005m.jpg
    2016
  • /foto/5871/5871012m.jpg
    2016
  • /foto/5944/5944706m.jpg
    2016
  • /foto/5944/5944723m.jpg
    2016
  • /foto/5944/5944741m.jpg
    2016
  • /foto/5966/5966058m.jpg
    2016
  • /foto/6162/6162316m.jpg
    2016
  • /foto/5915/5915013m.jpg
    2016
  • /foto/5915/5915054m.jpg
    2016
  • /foto/5915/5915062m.jpg
    2016
  • /foto/5915/5915392m.jpg
    2016
  • /foto/5942/5942986m.jpg
    2016
  • /foto/5966/5966203m.jpg
    2016
  • /foto/5983/5983033m.jpg
    2016
  • /foto/6017/6017432m.jpg
    2016
  • /foto/6028/6028965m.jpg
    2016
  • /foto/6090/6090353m.jpg
    2016
  • /foto/7134/7134205m.jpg
    2016
  • /foto/7221/7221377m.jpg
    2016
  • /foto/6114/6114514m.jpg
    2016
  • /foto/6114/6114516m.jpg
    2016
  • /foto/6114/6114850m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106250m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088592m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088598m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088606m.jpg
    2016
  • /foto/6177/6177761m.jpg
    2016
  • /foto/6182/6182136m.jpg
    2016
  • /foto/6242/6242545m.jpg
    2016
  • /foto/6541/6541680m.jpg
    2016
  • /foto/6233/6233268m.jpg
    2016
  • /foto/6233/6233277m.jpg
    2016
  • /foto/6233/6233285m.jpg
    2016
  • /foto/6233/6233289m.jpg
    2016
  • /foto/6233/6233303m.jpg
    2016
  • /foto/6233/6233305m.jpg
    2016
  • /foto/6233/6233314m.jpg
    2016
  • /foto/6517/6517984m.jpg
    2016
  • /foto/6294/6294407m.jpg
    2016
  • /foto/6294/6294409m.jpg
    2016
  • /foto/6353/6353434m.jpg
    2016
  • /foto/6332/6332825m.jpg
    2016
  • /foto/6375/6375217m.jpg
    2016
  • /foto/6401/6401692m.jpg
    2016
  • /foto/6387/6387436m.jpg
    2016
  • /foto/6414/6414866m.jpg
    2016
  • /foto/6451/6451531m.jpg
    2017
  • /foto/6451/6451557m.jpg
    2017
  • /foto/6451/6451569m.jpg
    2017
  • /foto/6454/6454397m.jpg
    2017
  • /foto/6454/6454402m.jpg
    2017
  • /foto/6460/6460756m.jpg
    2017
  • /foto/6460/6460757m.jpg
    2017
  • /foto/6460/6460759m.jpg
    2017
  • /foto/6591/6591805m.jpg
    2017
  • /foto/6626/6626133m.jpg
    2017
  • /foto/6626/6626136m.jpg
    2017
  • /foto/6626/6626145m.jpg
    2017
  • /foto/6604/6604852m.jpg
    2017
  • /foto/6626/6626129m.jpg
    2017
  • /foto/6896/6896004m.jpg
    2017
  • /foto/6673/6673946m.jpg
    2017
  • /foto/7035/7035084m.jpg
    2017
  • /foto/7042/7042347m.jpg
    2017
  • /foto/6836/6836334m.jpg
    2017
  • /foto/6973/6973427m.jpg
    2017
  • /foto/6968/6968808m.jpg
    2017
  • /foto/6978/6978893m.jpg
    2017
  • /foto/6970/6970774m.jpg
    2017
  • /foto/7732/7732062m.jpg
    2017
  • /foto/7320/7320046m.jpg
    2018
  • /foto/7344/7344125m.jpg
    2018
  • /foto/7465/7465350m.jpg
    2018
  • /foto/7734/7734139m.jpg
    2018
  • /foto/7749/7749102m.jpg
    2018
  • /foto/7756/7756264m.jpg
    2018
  • /foto/7660/7660109m.jpg
    2018
  • /foto/7660/7660113m.jpg
    2018
  • /foto/7660/7660116m.jpg
    2018
  • /foto/7660/7660123m.jpg
    2018
  • /foto/8744/8744221m.jpg
    2018
  • /foto/8744/8744223m.jpg
    2018
  • /foto/8744/8744235m.jpg
    2018
  • /foto/8744/8744249m.jpg
    2018
  • /foto/8744/8744265m.jpg
    2018
  • /foto/7677/7677021m.jpg
    2018
  • /foto/7749/7749104m.jpg
    2019
  • /foto/8055/8055413m.jpg
    2019
  • /foto/8055/8055414m.jpg
    2019
  • /foto/8099/8099807m.jpg
    2019
  • /foto/8059/8059021m.jpg
    2019
  • /foto/8071/8071861m.jpg
    2019
  • /foto/8493/8493854m.jpg
    2019
  • /foto/8119/8119844m.jpg
    2019
  • /foto/8174/8174682m.jpg
    2019
  • /foto/8663/8663217m.jpg
    2019
  • /foto/8719/8719793m.jpg
    2019
  • /foto/8245/8245787m.jpg
    2019
  • /foto/9094/9094486m.jpg
    2019
  • /foto/8359/8359735m.jpg
    2019
  • /foto/8359/8359742m.jpg
    2019
  • /foto/8359/8359749m.jpg
    2019
  • /foto/8359/8359754m.jpg
    2019
  • /foto/8315/8315679m.jpg
    2019
  • /foto/8303/8303423m.jpg
    2019
  • /foto/8383/8383074m.jpg
    2019
  • /foto/8383/8383082m.jpg
    2019
  • /foto/8386/8386559m.jpg
    2019
  • /foto/8410/8410388m.jpg
    2019
  • /foto/8641/8641541m.jpg
    2019
  • /foto/8409/8409561m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541597m.jpg
    2020
  • /foto/8893/8893389m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737737m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737762m.jpg
    2020
  • /foto/8737/8737763m.jpg
    2020
  • /foto/8742/8742153m.jpg
    2020
  • /foto/8955/8955409m.jpg
    2020
  • /foto/9700/9700309m.jpg
    2020
  • /foto/9701/9701503m.jpg
    2020
  • /foto/8968/8968683m.jpg
    2020
  • /foto/9028/9028701m.jpg
    2020
  • /foto/9398/9398745m.jpg
    2021
  • /foto/9454/9454348m.jpg
    2021
  • /foto/9460/9460529m.jpg
    2021
  • /foto/9514/9514554m.jpg
    2021
  • /foto/9532/9532746m.jpg
    2021
  • /foto/9606/9606285m.jpg
    2021
  • /foto/9606/9606419m.jpg
    2021
  • /foto/9606/9606420m.jpg
    2021
  • /foto/9854/9854328m.jpg
    2022
  • /foto/9854/9854375m.jpg
    2022
  • /foto/9856/9856649m.jpg
    2022
  • /foto/9861/9861004m.jpg
    2022
  • /foto/9887/9887699m.jpg
    2022
  • /foto/9867/9867546m.jpg
    2022
  • /foto/10359/10359678m.jpg
    2022
  • /foto/9925/9925102m.jpg
    2022
  • /foto/10156/10156972m.jpg
    2022
  • /foto/10150/10150604m.jpg
    2022
  • /foto/10439/10439880m.jpg
    2023
  • /foto/10576/10576248m.jpg
    2023
  • /foto/10642/10642939m.jpg
    2023
  • /foto/10642/10642964m.jpg
    2023

Werner & Hansjörg Brutzer

Poprzednie: Budynek nr 42-42n Strona Główna Następne: Zespół klasztorny św. Wincentego na Ołbinie (dawny)


zuf | 2012-01-19 23:21:58
Oj. Coś mi się wydaje, że będzie trzeba co nieco uporządkować wrocławską stacje.
ragnar | 2012-01-20 00:10:37
Uwierz mi, że one i tak są już częściowo uporządkowane.
zuf | 2012-01-20 11:40:12
Wierzę, wierzę :) Ale choćby na przykładzie tego zdjęcia a konkretnie jego przypisania widać, że jest jeszcze trochę roboty. Powinno być chyba tu W ogóle ten obiekt "Torowiska stacji Wrocław Główny" jakiś dziwny jest. Moim zdaniem na odstrzał.
Mmaciek | 2012-01-20 13:28:02
Podobnie sądzę, zdjęcie nadaje się raczej do "Peronów". Natomiast do "Torowisk" można dodać wiele zdjęć przypisanych do "Terenów stacji". Ehh, czeka nas dużo roboty...
moose | 2012-01-20 19:30:01
Dokładnie - zdjęcie powinno być w obiekcie Dworzec, subobiekt Perony. Kwestią do uregulowania jest część postojowa, manewrowa stacji Wrocław Główny, wraz z różnymi zakładami kolejowymi, które tam się znajdowały. Dla mnie jest to teren nieznany, dlatego Tereny kolejowe, to raczej powinny być Zakłady kolejowe. Stacja z uwagi na swoją wielkość i mnogość funkcji jest precedensem, do którego nie można przyłożyć standardowej linijki.
ragnar | 2012-01-20 21:02:07
Zobaczcie na to ciekawe.
moose | 2012-01-21 09:52:40
O ile sprawa z kategoryzacją obiektów służących odprawie podróżnych (dworzec i okolice) wydaje się prosta o tyle uporządkowanie części towarowej i eksploatacyjnej stacji WG wymaga znajomości terenu, zwłaszcza że to ogromny teren. Znika tam wiele obiektów, część zmienia swój status, będąc już kolei niepotrzebnym. Wspólnie sobie z tym poradzimy. Postuluję jednak wydzielenie kilku obiektów kluczowych w ramach stacji: 1. dworzec + hala + perony + modernizacja w jednym, w tym detale, plac przed dworcem itp. (część pasażerska) 2. pierwszy dworzec górnośląski (historycznie) 3. dawny dworzec towarowy plus magazyny spedycyjne (część handlowa) 3a. sekcja d. Poczty? 4. tereny i zakłady kolejowe (część eksploatacyjna, czyli wagonownie, lokomotywownie, warsztaty, wieże ciśnień, sekcje postojowe, nastawnie, bocznice zakładowe - jakie?) 5. Kładkę i wiadukty (Pułaskiego, Aleja AK?) 6. schrony i umocnienia stacji (są w różnych miejscach stacji). Torowiska są rzeczywiście zbędne jako obiekt, przepiszę te zdjęcia do obiektu głównego stacji.
zuf | 2012-01-21 10:48:31
Ja proponuje podział na Stacja PKP Wrocław Główny (z dopiskiem osobowa ewentualnie) przypisana do Przedmieść Świdnickich (czyli tak jak jest teraz)i stworzenie (czy też przeniesienie) obiektu "Stacja PKP Wrocław Główny (towarowa?) albo Tereny i zakłady Kolejowe przypisane do Przedmieść Oławskich. Obie stacje powiąże się opcją "zobacz też". Z rozdzielacz można przyjąć wiadukt na Pułaskiego co by wiadomo było gdzie jakie pozostałe obiekty przypisać. Reszta tak jak piszesz.
zuf | 2012-01-21 11:15:19
Taki robiony na szybko plan Nazwy obiektów oczywiście do doprecyzowania. Możliwe, że coś pominąłem. Sugestie? Jak nie ma to mogę to tak uporządkować. Później będzie trzeba przenosić zdjęcia co zajmie pewnie wieki :)
moose | 2012-01-21 12:58:00
Zufie - stacja WG jest jednym, wielkim organizmem z licznymi funkcjami, stąd będąc w zgodzie z nomenklaturą nie widzę powodu dla jej podziału na stację towarową i osobową, skoro takiego podziału formalnie nie ma. Rozumiem, że tą intencją rozdziału była poprawność przypisań poszczególnych sekcji do odpowiednich dzielnic W-wia. Ja to rozumiem i sądzę że da się to zrobić bez szkody dla jednolitości obiektu. Dla mnie rdzeń stacji to jednak Dworzec Główny i on determinuje przypisanie stacji do Przedmieścia Świdnickiego. Subobiekty, zwłaszcza z części eksploatacyjnej mogą być dopisane do Przedmieścia Oławskiego. Załączam schemat dla ułatwienia :) rozpiski: . Żarty, żartami, ale nie chcę doprowadzić do takiego stanu jak na FP, że linie kolejowe biorą początek z dworca WG, a nie stacji WG. Podsumowując - jestem za jednolitą strukturą stacji. Szykują swoją propozycję subobiektów.
Mmaciek | 2012-01-21 14:39:33
Schemat jaki zaproponować Moose jak najbardziej słuszny. Bym trochę przyczepił się do podobiektów dworca, ale ogólna idea jest jak najbardziej słuszna.
zuf | 2012-01-21 15:28:03
Dobra. Niech będzie, czyli w sumie tak jak jest teraz. Chyba nie będzie błędem jeśli "Tereny kolejowe", które oczywiście przypisane są do stacji, przypisać też do Przedmieść Oławskich?
moose | 2012-01-21 15:35:28
Przy takim przypisaniu zostaw otwarte okno edycji (by. ew. cofnąć) i sprawdź w drugim oknie (wystarczy na Stronie Głównej) to co wyszło. :)
Mmaciek | 2012-01-20 01:17:16
Oj, trzeba będzie. Sam remont dworca uświadomił mi jak pierwotnie to wszystko pomieszane. Na pewno będzie trzeba oddzielić wnętrza dworca od peronów i tuneli (dla każdego podobiekt). Dojdą do tego oczywiście detale, które też będzie trzeba podzielić (zew. i wew.) oraz kilka innych spraw, które wyjdą w praniu. Ale, żeby nie było za wesoło to i tak pikuś, gdy zajrzy się tu: .
Tadeusz R | 2012-01-20 13:36:30
Opis trochę nie prawdziwy. Parowóz nie towarowy a osobowy.Ale czy ogromny ? po prostu 120 ton.
ToMeK | 2012-01-26 13:36:36
Nawet nie osobowy , co Pospieszny (P).
kate16 | 2012-05-16 17:02:48
Wspaniały.
ragnar | 2012-01-20 15:55:34
Tak osobowy, dzięki za poprawkę.
Tadeusz R | 2012-01-26 15:14:07
Taki właśnie jechał z Wrocławia do Poznania (poc.do Gdyni jeden postój w Lesznie) 2 godz 20 min zobacz dzisiaj ile jedzie pociąg elektryczny