Most Rędziński - most Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (AOW), zaprojektowany przez prof. dr. hab. Jana Biliszczuka, jest przeprawą przez rzekę Odrę i Ślęzę (w pobliżu jej ujścia do Odry). Most ma ponad 1,7 km długości i składa się z trzech części:
* estakada lewobrzeżna nad Ślęzą, terenami zalewowymi Ślęzą i Odry; 11 przęseł, 611 m; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
* most główny - podwieszony na stalowych wantach do pylonu o wysokości 122 m, szerokość w części podwieszonej 38,58 m; nad Odrą, Wyspą Rędzińską, śluzami stopnia wodnego Rędzin; 612 m, 4 przęsła (w tym 2 podwieszone o długości 256 m każde); trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
* estakada prawobrzeżna nad terenami zalewowymi Odry; 9 przęseł, 521 m; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne.
Most AOW ma na swoim koncie pięć rekordów:
- najwyższy pylon w Polsce,
- najdłuższy betonowy most podwieszony (część podwieszona 2 × 256 m = 512 m) w kraju,
- najdłuższy most podwieszony na jednym pylonie w Polsce,
- najdłuższe przęsło betonowe w Polsce - 256 m,
- największy (powierzchniowo) most betonowy na świecie (powierzchnia to 70 tys. mkw).
Widoki z pylonu
Most nocą
Zdjęcia lotnicze mostu
Budowa mostu