MENU
wpisz nazwę lub ID...

Trzebniccy harcerze jadą wybierać cegły ze zburzonych domów. Cegły miały służyć odbudowie stolicy. Zdjęcie pochodzi z Księgi Pamiątkowej ZHP.

Dodał: Sylwek° - Data: 2011-03-27 11:06:42 - Odsłon: 3054
Lata 1950-1957

Osoby oglądające te zdjęcia i mogące pomóc w zidentyfikowaniu miejsca są proszone o komentarz pod zdjęciem lub kontakt z administratorami.

  • /foto/209/209166m.jpg
    1750
  • /foto/209/209168m.jpg
    1750
  • /foto/385/385725m.jpg
    1780 - 1800
  • /foto/407/407314m.jpg
    1880 - 1890
  • /foto/450/450758m.jpg
    1880 - 1890
  • /foto/6662/6662982m.jpg
    1887
  • /foto/6663/6663016m.jpg
    1887
  • /foto/6663/6663073m.jpg
    1887
  • /foto/6663/6663098m.jpg
    1887
  • /foto/3839/3839743m.jpg
    1895 - 1901
  • /foto/327/327817m.jpg
    1899
  • /foto/3801/3801443m.jpg
    1899
  • /foto/210/210309m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/385/385932m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/385/385936m.jpg
    1901 - 1926
  • /foto/326/326847m.jpg
    1903
  • /foto/433/433098m.jpg
    1911
  • /foto/3601/3601421m.jpg
    1913
  • /foto/345/345053m.jpg
    1913
  • /foto/3690/3690841m.jpg
    1914
  • /foto/4554/4554687m.jpg
    1916
  • /foto/235/235422m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/6408/6408658m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/336/336360m.jpg
    1934
  • /foto/6192/6192051m.jpg
    1937
  • /foto/4510/4510249m.jpg
    1941
  • /foto/332/332557m.jpg
    1945
  • /foto/337/337155m.jpg
    1945
  • /foto/375/375383m.jpg
    1946
  • /foto/376/376444m.jpg
    1946 - 1947
  • /foto/376/376446m.jpg
    1946 - 1947
  • /foto/379/379408m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/375/375178m.jpg
    1956 - 1957
  • /foto/71/71521m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/328/328856m.jpg
    1976
  • /foto/293/293257m.jpg
    1979
  • /foto/4977/4977561m.jpg
    2014

Ze zbiorów Muzeum Regionalnego w Trzebnicy

Poprzednie: Stacje drogi krzyżowej Strona Główna Następne: Apartamenty Natalia


Emilian Szwaja | 2012-06-30 17:29:49
wóz jeszcze poniemiecki- napisane tam chyba Broumov?
Zbigniew Waluś | 2012-12-15 17:20:31
Broumov to miejscowość niedaleko Kudowy.
Dariusz Milka | 2012-12-16 09:15:52
To w Czechosłowacji te cegły zbierali?
tadpole | 2012-12-16 14:53:51
Albo Niemcy uciekali z Czech przez Polske i tam ten woz sie znalazl.
Dariusz Milka | 2012-12-16 15:15:57
Albo tam nie napisano Broumov.
Zbigniew Waluś | 2012-12-16 15:13:26
Tadpole masz 1000 procent racji...
SIERP | 2013-06-01 15:54:07
BARAN Zenon
Wincenty Miros | 2013-07-17 19:09:02
Zastanawiające są mundurki harcerzy bo z tego co pamiętam to takie były w drugiej połowie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. I finka w skórzanej nitowanej pochwie zdaje się te przypuszczenia potwierdzać.
wito-Administrator | 2013-07-17 19:29:20
Będkowo 11 ?
pavelo | 2013-07-17 20:03:54
BRO(chocin) 11(41) ? Broumov to nie jest...
Dariusz Milka | 2013-07-18 09:38:47
Imię na tabliczce chyba Zenon
wilk.wroclaw | 2013-07-18 09:40:12
Wóz miał swoje imię????
Dariusz Milka | 2013-07-18 11:47:22
Jeśli już to koń. Taka tabliczka musiała podawać dane woźnicy.
wilk.wroclaw | 2013-07-18 11:51:11
No to koń czy woźnica miał na imię Zenon? I rozumiem, jak Zenon chciał jechać innym wozem, to brał tabliczkę, gwoździe, i przybijał, wcześniej usuwając tabliczkę wcześniejszego woźnicy, lub konia, który ciągnął...?
Dariusz Milka | 2013-07-18 14:18:29
Właściciel Karty Woźnicy. Jak pożyczasz auto od kolegi to też odkręcasz mu tablice?
wilk.wroclaw | 2013-07-18 14:23:06
Nie, bo tablice identyfikują pojazd a nie mojego kolegę :-) Ot różnica...
Dariusz Milka | 2013-07-18 15:08:24
Doprawdy? A kto/co jest wpisane w Dowodzie Rejestracyjnym? Tylko pojazd? A pojazdy konne były tak właśnie oznaczane jak na zdjęciu - bez względu na to czy się to komu (po latach) podoba czy nie. Informacja o przepisach: "Były to tablice informacyjne zawierające imię i nazwisko właściciela i jego adres albo nazwę firmy i jej siedzibę. Musiał je wykonać właściciel wozu konnego i umieścić na jego prawej burcie. Od 1962 do 1983 obowiązywał przepis, że jeden właściciel mający więcej niż jeden wóz konny, każdy z nich musiał oznaczyć na tablicy - poza danymi właściciela - również kolejny numer zaczynając od 1."
wilk.wroclaw | 2013-07-18 14:26:45
Chociaż z drugiej strony znając polskie rozwiązania prawne i ich logikę, wcale się nie zdziwię, że masz Kolego rację i facet musiał sobie własne nazwisko na wozie wypisywać :(
Dariusz Milka | 2013-07-18 15:20:26
Dla celów datowania tego zdjęcia istotne jest że musi być ono sprzed 1962 roku, gdyż wówczas zmieniono przepis, nakazując umieszczanie tablicy po PRAWEJ stronie a nie jak dotychczas po lewej. paragraf 66
map [Alojzy W.] | 2013-07-26 20:48:57
zdjecie nalezy datowac na druga polowe lat 50...~1957...
maras - Administrator | 2013-07-26 20:52:59
Ok.
map [Alojzy W.] | 2014-07-30 23:29:08
W przypadku tego zdjecia nie ma raczej zadnej szansy na identyfikacje miejsca...Zagadka, co laczy je ze zdjeciem ?
Sylwek | 2014-07-31 00:08:03
Czyżby jeden z harcerzy był na obu zdjęciach.