MENU
wpisz nazwę lub ID...

Autostrada , gdzieś w okolicach Kostomłotów?

Dodał: palokolo° - Data: 2010-10-23 22:02:31 - Odsłon: 4851
Rok 1936

Autostradę przechodzącą pod Wrocławiem zaczęto budować w 1934 roku. Miała łączyć Saarbrucken - Karlsruhe - Moguncję - Fuldę - Erfurt - Drezno - Legnicę - Wrocław - Opole - Bytom. Pierwszy odcinek na którym rozpoczęto w 1934 roku pracę to Legnica - Wrocław. Pracami kierowało powołane we Wrocławiu Główne Kierownictwo Budowy. Otwarcie nastąpiło 27 września 1936 r. o godz.11. Gości proszono o zajmowanie miejsc już o godz. 9.30. Pierwszy przejazd na odcinku 30 km w kierunku Wrocław-Legnica odbył się z dopuszczalną prędkością 50 km/h.Pierwsze odcinki oddane do użytku: Krzywa – Legnica (20,5 km), Legnica – Bielany Wrocławskie (70,8 km) oraz odcinek Gliwice – Bytom (12 km), łącznie 103,3 km.

Po roku 17 października 1937 r. oddano do użytku część Golnice – Krzyżowa – Krzywa (17 km, obecnie A18 i A4). Do 1945 roku zbudowano także odcinki jednojezdniowe Wrocław (Bielany Wrocławskie) – Brzeg (Owczary) i Ujazd (Nogowczyce) – Gliwice. Odcinek Owczary – Nogowczyce był w budowie, ale nie został ukończony. Prowadzono też prace na odcinku Zgorzelec – Bolesławiec. Pozostałości prac ziemnych i nawet ukończone wiadukty były gdzieniegdzie widoczne na tym odcinku aż do 2007, kiedy rozpoczęto budowę nowoczesnej autostrady dokładnie na szlaku niemieckiej.

Kilometraż węzłów i pozostałych obiektów inżynieryjnych został podany w polach adresowych obiektów.

  • /foto/121/121848m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/125/125878m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/177/177399m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/177/177762m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/178/178269m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/178/178270m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/379/379852m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/379/379853m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/379/379854m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/6490/6490671m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/6490/6490673m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/6490/6490678m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/6490/6490680m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/6490/6490688m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/426/426549m.jpg
    1935
  • /foto/426/426550m.jpg
    1935
  • /foto/426/426551m.jpg
    1935
  • /foto/426/426552m.jpg
    1935
  • /foto/4423/4423005m.jpg
    1935
  • /foto/6484/6484316m.jpg
    1935
  • /foto/6484/6484317m.jpg
    1935
  • /foto/6484/6484318m.jpg
    1935
  • /foto/6484/6484321m.jpg
    1935
  • /foto/6484/6484324m.jpg
    1935
  • /foto/6484/6484325m.jpg
    1935
  • /foto/6484/6484327m.jpg
    1935
  • /foto/6616/6616839m.jpg
    1935 - 1936
  • /foto/131/131369m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/3866/3866305m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/264/264619m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/3740/3740920m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/5011/5011214m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/353/353180m.jpg
    1936
  • /foto/379/379858m.jpg
    1936
  • /foto/379/379860m.jpg
    1936
  • /foto/379/379863m.jpg
    1936
  • /foto/379/379867m.jpg
    1936
  • /foto/392/392329m.jpg
    1936
  • /foto/5796/5796158m.jpg
    1936
  • /foto/5796/5796175m.jpg
    1936
  • /foto/379/379856m.jpg
    1936 - 1939
  • /foto/379/379857m.jpg
    1936 - 1939
  • /foto/379/379859m.jpg
    1936 - 1939
  • /foto/112/112290m.jpg
    1936 - 1944
  • /foto/157/157609m.jpg
    1936 - 1944
  • /foto/158/158102m.jpg
    1936 - 1944
  • /foto/37/37330m.jpg
    1937
  • /foto/4317/4317036m.jpg
    1937
  • /foto/5382/5382407m.jpg
    1937
  • /foto/176/176112m.jpg
    1937 - 1939
  • /foto/400/400272m.jpg
    1938
  • /foto/4008/4008556m.jpg
    1938
  • /foto/3740/3740576m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/4790/4790194m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/3897/3897770m.jpg
    1938 - 1941
  • /foto/5815/5815826m.jpg
    1938 - 1941
  • /foto/5815/5815827m.jpg
    1938 - 1941
  • /foto/5872/5872668m.jpg
    1938 - 1941
  • /foto/5872/5872675m.jpg
    1938 - 1941
  • /foto/5872/5872684m.jpg
    1938 - 1941
  • /foto/83/83412m.jpg
    1939
  • /foto/83/83413m.jpg
    1939
  • /foto/84/84846m.jpg
    1939
  • /foto/380/380593m.jpg
    1939
  • /foto/400/400273m.jpg
    1939
  • /foto/415/415736m.jpg
    1939
  • /foto/3207/3207634m.jpg
    1939
  • /foto/3229/3229479m.jpg
    1939
  • /foto/3639/3639500m.jpg
    1939
  • /foto/5008/5008324m.jpg
    1939
  • /foto/5692/5692281m.jpg
    1939
  • /foto/211/211870m.jpg
    1939
  • /foto/388/388018m.jpg
    1939
  • /foto/4247/4247915m.jpg
    1939
  • /foto/4256/4256268m.jpg
    1939
  • /foto/111/111744m.jpg
    1939
  • /foto/367/367410m.jpg
    1939 - 1940
  • /foto/6468/6468654m.jpg
    1940
  • /foto/3750/3750867m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/6162/6162348m.jpg
    1941
  • /foto/71/71944m.jpg
    1942
  • /foto/351/351401m.jpg
    1942
  • /foto/414/414491m.jpg
    1944
  • /foto/10/10129m.jpg
    1945
  • /foto/48/48182m.jpg
    1945
  • /foto/62/62749m.jpg
    1945
  • /foto/292/292956m.jpg
    1945
  • /foto/411/411832m.jpg
    1945
  • /foto/33/33682m.jpg
    1945
  • /foto/391/391662m.jpg
    1945 - 1948
  • /foto/347/347021m.jpg
    1946 - 1948
  • /foto/356/356749m.jpg
    1947 - 1948
  • /foto/5536/5536406m.jpg
    1947 - 1948
  • /foto/346/346629m.jpg
    1948
  • /foto/353/353606m.jpg
    1948
  • /foto/3243/3243199m.jpg
    1948
  • /foto/257/257213m.jpg
    1948 - 1955
  • /foto/257/257209m.jpg
    1949 - 1955
  • /foto/319/319180m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/295/295186m.jpg
    1957
  • /foto/295/295187m.jpg
    1957
  • /foto/257/257219m.jpg
    1957 - 1959
  • /foto/206/206758m.jpg
    1958
  • /foto/257/257215m.jpg
    1958 - 1959
  • /foto/183/183925m.jpg
    1960
  • /foto/46/46261m.jpg
    1960 - 1963
  • /foto/422/422469m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/3529/3529224m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/411/411192m.jpg
    1960 - 1975
  • /foto/204/204530m.jpg
    1962
  • /foto/204/204695m.jpg
    1962
  • /foto/4581/4581719m.jpg
    1962
  • /foto/4581/4581722m.jpg
    1962
  • /foto/256/256684m.jpg
    1963
  • /foto/330/330413m.jpg
    1966
  • /foto/65/65810m.jpg
    1968 - 1969
  • /foto/3776/3776549m.jpg
    1968 - 1970
  • /foto/368/368048m.jpg
    1969
  • /foto/184/184257m.jpg
    1970
  • /foto/184/184640m.jpg
    1970
  • /foto/255/255225m.jpg
    1973
  • /foto/6404/6404309m.jpg
    1981
  • /foto/293/293690m.jpg
    1981
  • /foto/5061/5061145m.jpg
    1982
  • /foto/6455/6455156m.jpg
    2003
  • /foto/139/139564m.jpg
    2004
  • /foto/90/90150m.jpg
    2006
  • /foto/123/123773m.jpg
    2006
  • /foto/123/123775m.jpg
    2006
  • /foto/124/124192m.jpg
    2006
  • /foto/124/124925m.jpg
    2006
  • /foto/124/124927m.jpg
    2006
  • /foto/125/125395m.jpg
    2006
  • /foto/125/125397m.jpg
    2006
  • /foto/125/125756m.jpg
    2006
  • /foto/125/125757m.jpg
    2006
  • /foto/126/126464m.jpg
    2006
  • /foto/126/126465m.jpg
    2006
  • /foto/126/126723m.jpg
    2006
  • /foto/126/126727m.jpg
    2006
  • /foto/123/123673m.jpg
    2006
  • /foto/395/395455m.jpg
    2011
  • /foto/395/395456m.jpg
    2011
  • /foto/3878/3878547m.jpg
    2013
  • /foto/5472/5472569m.jpg
    2015
  • /foto/5954/5954331m.jpg
    2015
  • /foto/5954/5954334m.jpg
    2015
  • /foto/5956/5956063m.jpg
    2015
  • /foto/5956/5956864m.jpg
    2015
  • /foto/5956/5956890m.jpg
    2015
  • /foto/6286/6286742m.jpg
    2016
  • /foto/6639/6639548m.jpg
    2017

UWAGA! Zbiory nieznanego pochodzenia!

Poprzednie: Budynek nr 90-100a Strona Główna Następne: Autostrada A4


bruder | 2010-11-22 20:59:23