Pomost międzykopalnianej kolejki linowej służącej do transportu urobku zlokalizowany przy dawnej KWK Julia (obecnie Park Wielokulturowy Stara Kopalnia) nad linią kolejową nr 274 i bocznicą kolejową.
Oj i .. Tak dzis pelni takie zadanie.. Ale dawniej przed koncem kopalni Victoria.. A dokladnie chyba do 1990 ten pomost to fragment kopalnianek kolejki linowej w kierunko kop. Walbrzych. Na koncu konstrukcji widac zaczepy mocujace line nosna kolejki.
Niewykluczone, że to była jedna, długa lina, która "chodziła" na okrągło. Stąd jedna, ale dwie ;) Np. lina nośna kolejki gondolowej na Jaworzynę Krynicką ma kilka kilometrów długości ale jest zapleciona na długości ... 300 metrów !!!
Pomiedzy skrajnymi stacjami byly dwie liny nosnie.. prawa i lewa.. Na kncach tez one byla napinane, obciazane .. Dodatkowo byla lina tzw. pociagowa.. Ktora byla lina bez konca.. Konce liny zaplecione.. I te lina miala na Juli tzw. kolo zwrotne a na kop, Walbrzych bylo kolo napedowe.. Kazda koleba miala specjalny zaczep, ktory sie zaciskal.. Koleba wjezdzajac na Thorez sie automatycznie wysprzeglala i recznie byly koleby przepychane po specjalnej prowadnicy. po rozladowaniu byly wypychane i same sie zasprzeglali.