MENU
wpisz nazwę lub ID...

Salon Lotniczy Wrocław 1959 ZUCH

Dodał: Altos° - Data: 2006-01-24 22:56:23 - Odsłon: 1199
13 września 1959

Wrocławski Salon Lotniczy uroczyście otwarto w dniu 13 września 1959 roku. Podczas inauguracji na lotnisku klubowym zgromadziło sie 200 tysięcy osób. Samo otwarcie zostało porzedzone cywilnymi i wojskowymi pokazami lotniczymi.
b/h/2008

  • /foto/11/11458m.jpg
    1959
  • /foto/44/44924m.jpg
    1959
  • /foto/44/44925m.jpg
    1959
  • /foto/44/44926m.jpg
    1959
  • /foto/44/44927m.jpg
    1959
  • /foto/179/179722m.jpg
    1959
  • /foto/179/179725m.jpg
    1959
  • /foto/36/36255m.jpg
    1959
  • /foto/65/65189m.jpg
    1959
  • /foto/65/65190m.jpg
    1959
  • /foto/65/65191m.jpg
    1959
  • /foto/65/65193m.jpg
    1959
  • /foto/65/65197m.jpg
    1959
  • /foto/65/65201m.jpg
    1959
  • /foto/65/65202m.jpg
    1959
  • /foto/65/65204m.jpg
    1959
  • /foto/65/65206m.jpg
    1959

zbiory Włodka Ruśkiewicza

Poprzednie: 1959 - Wrocławski Salon Lotniczy Strona Główna Następne: Donżon i bastiony na Warownej Górze (686 m npm.)


Altos | 2006-01-30 15:12:07
//: Samolot szkolno - akrobacyjny. Załoga 2 osoby. LWD Zuch HISTORIA Prototyp samolotu LWD Zuch-1 zbudowano na podstawie dokumentacji technicznej wykonanej w zespole mgr inż. Tadeusza Sołtyka w 1948 r. Prototyp został oblatany 01.09.1949 r. przez pilota fabrycznego Antoniego Szymańskiego na lotnisku Lublinek w Łodzi. Samolot ten był odmianą szkolno - akrobacyjną samolotu LWD Junak-1. Zuch-1 napędzany był czechosłowackim silnikiem rzędowym Walter - Minor 6-III. Charakteryzował się dobrymi własnościami akrobacyjnymi, lecz nie został wprowadzony do produkcji seryjnej, ponieważ zrezygnowano w Polsce z licencyjnej produkcji silników Walter. Prototyp SP-BAD był eksploatowany do 1955 r. W samolocie LWD Zuch-2 zastosowano poniemiecki silnik gwiazdowy 7-cylindrowy Siemens Bramo Sh 14. Pewien zapas tych silników znajdował się w DWL. Prototyp LWD Zuch-2 ze znakami rejestracyjnymi SP-BAG został oblatany 01.04.1949 r. przez A. Szymańskiego na lotnisku Lublinek. Z powodu zastosowania silnika o większym przekroju, dającym większy opór aerodynamiczny, Zuch-2 miał nieco niższe osiągi niż Zuch-1. W 1950 r. wykonano w LWD serię 5 egzemplarzy Zuch-2, które były eksploatowane w aeroklubach. KONSTRUKCJA Samolot jednosilnikowy dolnopłatowy o konstrukcji mieszanej, z podwoziem stałym. NAPĘD (Zuch-1) jeden silnik Walter - Mini