Potężny, czteroprzęsłowy most kolejowy przerzucony nad doliną bezimiennego potoku, dopływu Włodzicy. Kratownica przęseł opiera się na 3 kamiennych filarach z prześwitami podkreślającymi lekkość konstrukcji. Filary są ustawione z przesunięciem, przez co ułożony tor poprowadzony jest lekkim łukiem. Wysokość mostu w najwyższym punkcie (świetle) 31 metrów, długość 165 metrów. Dwa środkowe dźwigary jednego przęsła mają podiweszone parabolicze pasy rozkładające lepiej naprężenia. Most zachował pierwotną ...
Potężny, czteroprzęsłowy most kolejowy przerzucony nad doliną bezimiennego potoku, dopływu Włodzicy. Kratownica przęseł opiera się na 3 kamiennych filarach z prześwitami podkreślającymi lekkość konstrukcji. Filary są ustawione z przesunięciem, przez co ułożony tor poprowadzony jest lekkim łukiem. Wysokość mostu w najwyższym punkcie (świetle) 31 metrów, długość 165 metrów. Dwa środkowe dźwigary jednego przęsła mają podiweszone parabolicze pasy rozkładające lepiej naprężenia. Most zachował pierwotną formę i nie został uszkodzony w wyniku działań wojennych, ani powojennych rozbiórek "trofiejnych". Obydwa tory na moście są czynne, ruchem na moście kiieruje nastawnia LK przy wschodnim przyczółku. (moose)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Most kolejowy (Ludwikowice / Miłków / LK 286 - ul. Fabryczna) na innych fotografiach | ||
|
||