Linia kolejowa nr 284 wg instrukcji D29 (Legnica - Pobiedna - granica państwa). Długość całej linii 88 km, długość odcinka 48,5 km. Różnica wysokości: Legnica 115 m npm. - Nowa Wieś Grodziska 279 m npm. Na odcinku Legnica - Jerzmanice to Kolej Doliny Kaczawy (Katzbachtalbahn), której tory prowadziły do Marciszowa (od Jerzmanic linia 312, obecnie nieprzejezdna: ).
Daty otwarcia: Legnica - Złotoryja 15.10.1884 (rozpoczęcie budowy - maj 1882 r.), Złotoryja - Jerzmanice Zdr. 16.09.1895, Jerzmanice Zdr. - Nowa Wieś Grodziska 15.05.1896, N.W.Grodziska - Lwówek Śl. 01.12.1895 . Przedwojenne relacje: (1939) 5 par dziennie Marciszów - Legnica, weekendowo 1 dodatkowo, 1 para do Kamiennej Góry, dodatkowo 4 pary między Złotoryją a Legnicą, niektóre z Gryfowa; (1944) 4 pary Legnica - Marciszów, 3 dodatkowo Legnica - Złotoryja; (1963) 6 par na trasie Marciszów - Legnica, 4 dodatkowe Legnica - Złotoryja, podobnie w 1986 r.
Elektryfikacja odcinka Legnica - Jerzmanice - Krzeniów II 01.01.1988 r., ale do 1990 r. rzadko były widzane na trasie elektryki. Z uwagi na łączone relacje np. Legnica - Chojnów przez Złotoryję użytkowano trakcję spalinową i wagony piętrowe. Do końca ruchu osobowego w latach 90. kursy obsługiwały EZT (EN57) z Legnicy.
Ruch pasażerski zawieszony: Jerzmanice - Lwówek 1988, Legnica - Jerzmanice 1996 do 2008 i od 2009
Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) liczony od stacji Legnica:
- , Legnica, st., km 0,000
- Białka, poł., km 3,926 (Weißenhof, ładownia cegielni, likwidacja przed 1945 r.),
- , Pawłowice Małe, st., km 7,259
- , Wilczyce, st., km 11,183
- , Kozów, po., km 16,106
- , Radomil, po., km 19,958 (likwidacja ok. 1997 r.)
- , Złotoryja, st., km 21,282
- , Jerzmanice Zdr., st., km 24,250
- , Pielgrzymka, st., km 29,871
- , Czaple, po., km 34,751
- , Nowa Wieś Grodziska, st., km 36,451
- , Skorzynice, st., km 40,136
- , Płakowice, po., km 45,609
- , Lwówek Śląski, st., km 48,572