MENU
PORÓWNANIA (1)
wpisz nazwę lub ID...

Bardzo przepraszam jak to zdjęcie nie pasuje do formuły strony, ale oglądając fotkę Legnickiej po prostu musiałem coś wypróbować:

Mianowicie: Co by sie stało gdyby się zmniejszyło rangę ul. Legnickiej? Przepustowość by została taka sama (po 3 pasy), ale za to by można zrobić węższe pasy, by odpadły trawniczki rozdzieląjace i by można posadzić drzewa bliżej ulicy.

Tak się projektuje przekroje ulic w śródmieściu Berlina - nie ma to wielkiego wpływu na przepustowość danej ulicy, ale w zamian za to chodniki są szerokie i ulice ładne. Ta perspektywa jest tak zrobiona na oko ale razem pasy sa zwężone z 3.5m do dopuszczalnych 3 i odpadające trawniczki dają mniejwięcej po każdej stronie prawie 3m!

Jeszcze raz przepraszam jak za bardzo się oddaliłem od idei strony - ale widząc tą tragedię na Legnickiej na zdjęciu musiałem się zabawić - już tylko po to, aby nie było tak dużo podniety, jak biprogeo przedstawi wizualki gdzie zamiast aleii mamy krzaczki i barierki.


Dodał: wro2015° - Data: 2005-03-07 02:45:28 - Odsłon: 7356
07 marca 2005

Najstarszy odcinek ulicy (od pl. 1. Maja) pokrywa się z biegiem dawnej drogi biegnącej w stronę Brandenburgii i Saksonii. Była to wtedy główna droga Przedmieścia Mikołajskiego. Około XVI w. ulica była luźno zabudowana a po obu jej stronach rozciągały się ogrody. Gwałtowny rozwój nastąpił po zdobyciu Wrocławia przez wojska francuskie na początku XIX wieku. Wtedy zaczęły powstawać pierwsze kamienice. Od lat 70. XIX w. w związku ze zwiększeniem urbanizacji przedmieścia zabudowa została jeszcze bardziej zagęszczona. W XX wieku stanowiły ją już głównie kamienice czynszowe o różnym standardzie. Przy ulicy były to okazałe budynki dla bogatszych zaś oficyny zamieszkiwali głównie biedni pracownicy pobliskich fabryk. Odmienna zabudowa charakteryzowała młodszy odcinek ulicy. Były to głównie budynki z lat 20. w rejonie Szczepina i Popowic.
Omawiając nazwę ulicy trzeba zaznaczyć, że na obecną ul. Legnicką składają się dwie przedwojenne ulice:

- Friedrich-Wilhelm-Str. od pl. Jana Pawła II do pl. Strzegomskiego. Patronem ulicy był król pruski Fryderyk Wilhelm III (1770-1840)

- Frankfurterstr. od pl. Strzegomskiego do ul. Na Ostatnim Groszu. Nazwa pochodziła od miasta Frankfurt nad Odrą, w stronę którego ulica prowadzi. Do ok. 1910 r. ten odcinek był częścią szosy berlińskiej (Berliner Chaussee).

W 1945 r. zabudowa tej szerokiej, reprezentacyjnej ulicy została zrównana z ziemią. Przez rok ulica już na całej długości (od pl. Jana Pawła II do ul. Na Ostatnim Groszu) funkcjonowała pod nazwą ul. Lignickiej. W tym też roku skorygowano nazwę miasta Legnica i od tego czasu obowiązuje obecna nazwa. W latach 70. wzdłuż ulicy wniesiono osiedla bloków z wielkiej płyty.

  • /foto/426/426125m.jpg
    1890 - 1910
  • /foto/3846/3846946m.jpg
    1890 - 1911
  • /foto/318/318060m.jpg
    1890 - 1920
  • /foto/39/39697m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/299/299053m.jpg
    1898
  • /foto/438/438322m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/412/412134m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/3454/3454509m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/2/002914m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/113/113991m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/257/257043m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/4168/4168214m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/0/000583m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/443/443028m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/341/341497m.jpg
    1900 - 1925
  • /foto/4090/4090354m.jpg
    1900 - 1925
  • /foto/131/131926m.jpg
    1900 - 1930
  • /foto/244/244213m.jpg
    1901
  • /foto/6481/6481257m.jpg
    1902
  • /foto/305/305594m.jpg
    1903
  • /foto/27/27921m.jpg
    1906
  • /foto/170/170979m.jpg
    1906
  • /foto/4028/4028732m.jpg
    1906
  • /foto/4796/4796219m.jpg
    1906
  • /foto/5707/5707640m.jpg
    1906
  • /foto/11/11829m.jpg
    1906
  • /foto/6503/6503547m.jpg
    1906
  • /foto/5087/5087441m.jpg
    1906
  • /foto/53/53603m.jpg
    1907
  • /foto/436/436164m.jpg
    1907
  • /foto/227/227149m.jpg
    1908
  • /foto/5224/5224412m.jpg
    1910
  • /foto/26/26218m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6/006991m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/86/86109m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/263/263429m.jpg
    1911
  • /foto/6035/6035466m.jpg
    1911
  • /foto/6/006492m.jpg
    1912
  • /foto/6/006543m.jpg
    1912
  • /foto/40/40330m.jpg
    1912
  • /foto/150/150666m.jpg
    1912
  • /foto/6067/6067946m.jpg
    1913
  • /foto/3893/3893616m.jpg
    1913 - 1925
  • /foto/4632/4632565m.jpg
    1914
  • /foto/439/439555m.jpg
    1916
  • /foto/247/247427m.jpg
    1918 - 1927
  • /foto/354/354100m.jpg
    1918 - 1927
  • /foto/21/21687m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/66/66315m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/252/252419m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/439/439996m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/3875/3875711m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/60/60945m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/6545/6545656m.jpg
    1923
  • /foto/6552/6552278m.jpg
    1923
  • /foto/6443/6443253m.jpg
    1924
  • /foto/6629/6629460m.jpg
    1924
  • /foto/6629/6629667m.jpg
    1924
  • /foto/3973/3973413m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/4619/4619044m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/16/16473m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/5473/5473989m.jpg
    1926
  • /foto/117/117336m.jpg
    1927
  • /foto/421/421640m.jpg
    1927 - 1935
  • /foto/324/324152m.jpg
    1930 - 1936
  • /foto/415/415609m.jpg
    1931
  • /foto/363/363967m.jpg
    1932 - 1934
  • /foto/152/152350m.jpg
    1935
  • /foto/6594/6594478m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/6600/6600205m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/429/429363m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/5389/5389736m.jpg
    1936
  • /foto/432/432506m.jpg
    1938
  • /foto/4023/4023254m.jpg
    1938
  • /foto/4023/4023274m.jpg
    1938
  • /foto/4023/4023469m.jpg
    1938
  • /foto/4024/4024127m.jpg
    1938
  • /foto/48/48125m.jpg
    1938
  • /foto/48/48126m.jpg
    1938
  • /foto/1/001407m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/4206/4206307m.jpg
    1938 - 1942
  • /foto/4252/4252436m.jpg
    1938 - 1942
  • /foto/321/321014m.jpg
    1938 - 1943
  • /foto/9/9856m.jpg
    1938 - 1944
  • /foto/281/281786m.jpg
    1940
  • /foto/3515/3515621m.jpg
    1940
  • /foto/6504/6504347m.jpg
    1940
  • /foto/3503/3503161m.jpg
    1941
  • /foto/62/62387m.jpg
    1943
  • /foto/4186/4186111m.jpg
    1945
  • /foto/0/000510m.jpg
    1945
  • /foto/0/000584m.jpg
    1945
  • /foto/0/000773m.jpg
    1945
  • /foto/1/001008m.jpg
    1945
  • /foto/10/10810m.jpg
    1945
  • /foto/24/24937m.jpg
    1945
  • /foto/24/24996m.jpg
    1945
  • /foto/24/24998m.jpg
    1945
  • /foto/41/41091m.jpg
    1945
  • /foto/199/199903m.jpg
    1945
  • /foto/294/294066m.jpg
    1945
  • /foto/4675/4675032m.jpg
    1945
  • /foto/4772/4772590m.jpg
    1945
  • /foto/5442/5442946m.jpg
    1945
  • /foto/5442/5442962m.jpg
    1945
  • /foto/48/48179m.jpg
    1945
  • /foto/25/25701m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/4674/4674544m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/422/422832m.jpg
    1945 - 1949
  • /foto/4674/4674926m.jpg
    1945 - 1949
  • /foto/32/32638m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/4774/4774533m.jpg
    1954
  • /foto/8/8715m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/6517/6517700m.jpg
    1960
  • /foto/390/390265m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/4045/4045163m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/42/42450m.jpg
    1968 - 1969
  • /foto/4556/4556029m.jpg
    1969
  • /foto/70/70144m.jpg
    1969 - 1970
  • /foto/4877/4877416m.jpg
    1970
  • /foto/45/45315m.jpg
    1970 - 1971
  • /foto/25/25472m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/349/349519m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/2/002266m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/218/218685m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/257/257454m.jpg
    1971 - 1972
  • /foto/257/257456m.jpg
    1971 - 1972
  • /foto/257/257511m.jpg
    1972
  • /foto/25/25981m.jpg
    1973
  • /foto/162/162651m.jpg
    1973
  • /foto/5495/5495652m.jpg
    1976
  • /foto/5495/5495656m.jpg
    1976
  • /foto/255/255687m.jpg
    1976 - 1977
  • /foto/313/313248m.jpg
    1980 - 1982
  • /foto/5352/5352399m.jpg
    1980 - 2000
  • /foto/373/373257m.jpg
    1982
  • /foto/110/110960m.jpg
    1983 - 1986
  • /foto/61/61400m.jpg
    1984
  • /foto/268/268962m.jpg
    1984
  • /foto/110/110222m.jpg
    1985
  • /foto/6206/6206802m.jpg
    1985 - 1989
  • /foto/384/384774m.jpg
    1990 - 1999
  • /foto/4488/4488969m.jpg
    1991
  • /foto/4488/4488974m.jpg
    1991
  • /foto/4488/4488977m.jpg
    1991
  • /foto/6206/6206709m.jpg
    1992 - 1995
  • /foto/52/52521m.jpg
    1994
  • /foto/32/32404m.jpg
    1997
  • /foto/32/32405m.jpg
    1997
  • /foto/32/32406m.jpg
    1997
  • /foto/121/121375m.jpg
    1997
  • /foto/179/179764m.jpg
    1997
  • /foto/62/62537m.jpg
    1997
  • /foto/221/221489m.jpg
    1997
  • /foto/383/383303m.jpg
    2000
  • /foto/382/382726m.jpg
    2001
  • /foto/383/383507m.jpg
    2001
  • /foto/384/384867m.jpg
    2003
  • /foto/6/006676m.jpg
    2003
  • /foto/6/006327m.jpg
    2004
  • /foto/6/006529m.jpg
    2004
  • /foto/17/17536m.jpg
    2004
  • /foto/17/17542m.jpg
    2004
  • /foto/27/27180m.jpg
    2004
  • /foto/33/33024m.jpg
    2005
  • /foto/208/208557m.jpg
    2005
  • /foto/36/36949m.jpg
    2005
  • /foto/36/36950m.jpg
    2005
  • /foto/41/41402m.jpg
    2005
  • /foto/42/42938m.jpg
    2005
  • /foto/61/61092m.jpg
    2005
  • /foto/61/61093m.jpg
    2005
  • /foto/44/44668m.jpg
    2005
  • /foto/51/51169m.jpg
    2005
  • /foto/89/89542m.jpg
    2006
  • /foto/171/171758m.jpg
    2006
  • /foto/171/171767m.jpg
    2006
  • /foto/112/112840m.jpg
    2006
  • /foto/135/135421m.jpg
    2007
  • /foto/4483/4483065m.jpg
    2007
  • /foto/6294/6294247m.jpg
    2007
  • /foto/195/195921m.jpg
    2008
  • /foto/243/243642m.jpg
    2008
  • /foto/239/239310m.jpg
    2008
  • /foto/4276/4276170m.jpg
    2009
  • /foto/281/281705m.jpg
    2009
  • /foto/281/281706m.jpg
    2009
  • /foto/302/302494m.jpg
    2009
  • /foto/359/359136m.jpg
    2010
  • /foto/359/359142m.jpg
    2010
  • /foto/379/379816m.jpg
    2011
  • /foto/384/384860m.jpg
    2011
  • /foto/382/382306m.jpg
    2011
  • /foto/426/426953m.jpg
    2011
  • /foto/428/428597m.jpg
    2011
  • /foto/431/431434m.jpg
    2012
  • /foto/431/431445m.jpg
    2012
  • /foto/431/431603m.jpg
    2012
  • /foto/432/432218m.jpg
    2012
  • /foto/3247/3247479m.jpg
    2012
  • /foto/3247/3247481m.jpg
    2012
  • /foto/3388/3388562m.jpg
    2012
  • /foto/3430/3430787m.jpg
    2012
  • /foto/4206/4206308m.jpg
    2013
  • /foto/3901/3901792m.jpg
    2013
  • /foto/4496/4496230m.jpg
    2014
  • /foto/4621/4621186m.jpg
    2014
  • /foto/4625/4625827m.jpg
    2014
  • /foto/4621/4621318m.jpg
    2014
  • /foto/4614/4614320m.jpg
    2014
  • /foto/4625/4625525m.jpg
    2014
  • /foto/4637/4637290m.jpg
    2014
  • /foto/4651/4651743m.jpg
    2014
  • /foto/4673/4673156m.jpg
    2014
  • /foto/4659/4659381m.jpg
    2014
  • /foto/4711/4711026m.jpg
    2014
  • /foto/4730/4730140m.jpg
    2014
  • /foto/4874/4874243m.jpg
    2014
  • /foto/5373/5373706m.jpg
    2015
  • /foto/5373/5373709m.jpg
    2015
  • /foto/5456/5456789m.jpg
    2015
  • /foto/5456/5456805m.jpg
    2015
  • /foto/5565/5565133m.jpg
    2015
  • /foto/5667/5667249m.jpg
    2015
  • /foto/5667/5667250m.jpg
    2015
  • /foto/6248/6248462m.jpg
    2015
  • /foto/5796/5796505m.jpg
    2015
  • /foto/6025/6025050m.jpg
    2016
  • /foto/6070/6070498m.jpg
    2016
  • /foto/6103/6103585m.jpg
    2016
  • /foto/6109/6109914m.jpg
    2016
  • /foto/6609/6609762m.jpg
    2017
  • /foto/6666/6666296m.jpg
    2017

Bartek wro2015

Poprzednie: Słoń wrocławski Strona Główna Następne: Wiadukt / Most kolejowy (pot. Klikawa / Lewin Kłodzki ul. Obrońców Warszawy)


Kavikvs | 2005-03-07 09:11:48
Interesujące,drzewa powinny zakrywać bloki przed oczami kierowców a mieszkańcy bloków mają wyciszenie od ruchu ulicznego.
jacekq | 2005-03-07 10:30:16
Czy ja wiem, czy to nie w konwencji strony? Mamy fotki jak Wrocław wyglądał, jak wygląda, mówimy o zamieszczaniu wizualek jak będzie wyglądał i jak mógł wyglądać, to może i bawić się w kategorię - jak chcielibyśmy, żeby wyglądał ;))
piast | 2005-03-07 11:39:13
Jak tylko zobaczyłem zdjęcie widziałem, że to robota wro2015, bez czytania opisu :)
JTJT | 2005-03-07 12:50:34
Mocna rzecz! Gratuluję
wro2015 | 2005-03-07 13:44:23
chcialem zauwazyc ze przy takim ulozeniu jezdni, praie na calej dlugosci Legnickiej by sie zmiescily budynki biurowo/uslugowe o glebokosci 10-12m Oznaczacz to ze zabudowa pierzeji by byla prawie mozliwa. W momencie zwezenia Legnickiej do 2pasow w kazda strone + wydzeilone torowisko i przy zastosowaniu mniejszej rangi ulicy niz Legnicka ja dzisiaj ma nie ma problemu z 'opierzejowaniem' Legnickeij od pl. Strgomskiego (=Obwodnica Staromiejska)!
stemac | 2005-03-07 20:39:55
A miejsce dla sciezek rowerowych przewidziales ? bo cos nie widac...
Marek_3 | 2005-03-07 15:38:46
Bardzo dobry pmysł !
Festung | 2005-03-07 19:57:19
Dlaczego usuwać? Załóż kategorię, np. " Wrocławskie wizje", " Pomysły na Wrocław" czy jakoś tak. Futurologia to w końcu nauka.
MT - Administrator | 2005-03-07 23:10:43
Założyłem nowy "tymczasowy" obiekt do ktorego przeniosłem to zdjęcie, myslę, że wraz z niezrealizowanymi projektami może to stanowić ciekawą całość. Wszelkie opinie zarówno pozytywne jak i negatywne mile widziane:-)
fredrus | 2006-04-14 17:23:42
Ja tez otym myslalem, ze jest tam dosc miejsca na pierzeje, ktore przeslonilyby to blokowisko.
wasiukibic | 2007-04-19 01:26:46
Pierzeje, które zasłoniłyby blokowisko - badzo ciekawe. Wrócilibyśmy się do poziomu XIX wieku kiedy to kwartały ulic były zabudowne do granic możliwości co wyglądało okropnie. Jeżeli ktoś chce zobaczyć na żywo jakby to wszystko "fajnie" wyglądało proponuje zapuścic się na niektóre kwadraty Ołbinu lub TB.