Przystanek Wysoki Kościół miał swoje istotne znaczeniu w organizacji ruchu kolejki przed wojną. Znajdowała się tu dwustanowiskowa parowozownia zwrotna, gdyż bieg kończyły tu pociągi transportowe. Utrzymywano też tutaj park wagonów do wzmocnienia składów przy zwiększonej frekwencji. Z Wysokiego Kościoła ruszał w stronę Wrocławia pierwszy pociąg rozkładowy. Znajdowała się tu mijanka, stalowa wiata dla podróżnych, magazyn towarowy, waga do 7,5 tony oraz wybudowana w 1903 r. bocznica do składu węgla. Pod koniec lat 40. zlikwidowano parowozownię w Wysokim Kościele, pozostał przystanek i ładownia. Pociągi pasażerskie na przystanku Wysoki Kościół zatrzymują się po raz ostatni w grudniu 1951 r., a w rozkładzie jazdy zima 1952/53 już jako nieczynna. Od lata 1954 już nie jest drukowany. (moose za atlaskolejowy.net i kleinbahn.prv.pl)