MENU
wpisz nazwę lub ID...

Jelenia Góra. Koszary przy ul. Lwóweckiej (ob. Kolegium Karkonoskie). Zaznaczony widok na Górę Szybowcową w Jeżowie Sudeckim .

Dodał: TW40° - Data: 2010-04-20 21:52:42 - Odsłon: 2746
Rok 1940


W 2002 do części budynków po zlikwidowanej szkole wojskowej (tych przy ul. Grunwaldzkiej) wprowadziła się Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa. Ten teren powojskowy (przed torami) stanie się kampusem uczelnianym). Szkoła ma jeszcze obiekty w Cieplicach.


Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Jeleniej Górze powstała 1 lipca 1998 roku na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 czerwca 1998 roku. Początkowo nosiła nazwę Kolegium Karkonoskiego. 7 października 2002 roku podpisano porozumienie pomiędzy Uczelnią a Agencją Mienia Wojskowego oraz miastem Jelenia Góra o zagospodarowaniu majątku zlokalizowanego przy ul. Lwóweckiej 18 w Jeleniej Górze na cele dydaktyczne Kolegium Karkonoskiego. W skład posesji weszły budynki szkoleniowe, administracyjne, hala sportowa i kryty basen. Inaugurację roku akademickiego 2003/2004 połączono z uroczystością otwarcia nowego kampusu uczelni przy ul. Lwóweckiej 18 oraz pięcioleciem działalności Kolegium Karkonoskiego. 4 grudnia 2010 roku zmieniła się nazwa Uczelni na Karkonoską Państwową Szkołę Wyższą w Jeleniej Górze. Link do strony z historią uczelni: .

  • /foto/174/174082m.jpg
    1900 - 1914
  • /foto/433/433976m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/3207/3207476m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3784/3784406m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4808/4808715m.jpg
    1910 - 1916
  • /foto/4603/4603416m.jpg
    1912 - 1915
  • /foto/411/411403m.jpg
    1915 - 1917
  • /foto/5246/5246012m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/299/299581m.jpg
    1916
  • /foto/3273/3273652m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/4396/4396919m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/18/18507m.jpg
    1930
  • /foto/19/19654m.jpg
    1930
  • /foto/3771/3771489m.jpg
    1935
  • /foto/3870/3870453m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/4872/4872759m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/3731/3731881m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/5260/5260537m.jpg
    1936
  • /foto/348/348715m.jpg
    1936 - 1938
  • /foto/348/348719m.jpg
    1936 - 1938
  • /foto/159/159472m.jpg
    1939
  • /foto/5245/5245995m.jpg
    1940
  • /foto/6474/6474404m.jpg
    1940
  • /foto/45/45462m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/5240/5240794m.jpg
    1958
  • /foto/4788/4788209m.jpg
    1965
  • /foto/5259/5259300m.jpg
    2011
  • /foto/5259/5259385m.jpg
    2011
  • /foto/5113/5113287m.jpg
    2012
  • /foto/440/440952m.jpg
    2012
  • /foto/4762/4762868m.jpg
    2014
  • /foto/5028/5028723m.jpg
    2014
  • /foto/5028/5028732m.jpg
    2014
  • /foto/5042/5042160m.jpg
    2014
  • /foto/5042/5042189m.jpg
    2014
  • /foto/5042/5042190m.jpg
    2014
  • /foto/5001/5001403m.jpg
    2014
  • /foto/5041/5041537m.jpg
    2014
  • /foto/5061/5061878m.jpg
    2014
  • /foto/5055/5055583m.jpg
    2014
  • /foto/5055/5055754m.jpg
    2014
  • /foto/5057/5057858m.jpg
    2014
  • /foto/5061/5061549m.jpg
    2014
  • /foto/5061/5061221m.jpg
    2014
  • /foto/5187/5187792m.jpg
    2014
  • /foto/5111/5111043m.jpg
    2014
  • /foto/5113/5113370m.jpg
    2014
  • /foto/5113/5113495m.jpg
    2014
  • /foto/5249/5249421m.jpg
    2015
  • /foto/5407/5407165m.jpg
    2015

www.allegro.pl

Poprzednie: Ratusz Strona Główna Następne: Glinica


bimbol | 2014-11-15 22:32:40
Z tą fotografią jest coś nie tak. Budynek kasyna wydaje się być „doklejony”. Sama bryła się zgadza, ale elewacja już nie ta: Brak balkonu przy sali jadalnej, nie takie okna we wszystkich skrzydłach (parterowe są znacznie wyższe) ; dziwne wypłaszczenie w miejscu strzelnicy; „wyparował” budynek „Osteocyt-u”. Datowanie też odbiega od rzeczywistości. Wszystko to można dostrzec na znacznie gorszym jakościowo skanie , który również jest źle datowany. (pisałem o tym ale nie zostało to uwzględnione)
bimbol | 2014-11-17 00:15:18
Już uwzględnione... Dzięki :-)