MENU
Tramwaj nr 15 po powrocie do zajezdni.

Dodał: wito° - Data: 2010-03-28 13:06:48 - Odsłon: 5647
Lata 1905-1920


Zajezdnię wybudowało Städtischer Strassenbahn Breslau na zakupionej od miasta parceli. Uroczyste otwarcie obiektu nastąpiło 13.10.1902 roku i było zsynchronizowane z nowo otwartą linią tramwajową Hofchenstraße do Steinstraße. Zajezdnię na początku stanowiły dwie hale postojowe oraz obiekty zaplecza technicznego i socjalnego. Całość zajmowała powierzchnię około 2 ha. W 1902 roku przeniesiono też główną bramę zajezdni na stronę Kamiennej. W 1903 zakończono budowę domu dla pracowników zajezdni. Kompleks ucierpiał podczas walk o FB. W 1945 roku obiekt przejęły Zakłady Komunikacyjne Miasta Wrocławia. Zajezdnię odbudowano i przebudowano do ówczesnych potrzeb.
b/h/2009

  • /foto/289/289126m.jpg
    1903 - 1907
  • /foto/289/289127m.jpg
    1903 - 1907
  • /foto/320/320226m.jpg
    1905 - 1918
  • /foto/9679/9679548m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/3415/3415638m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/3415/3415652m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/5729/5729012m.jpg
    1943
  • /foto/25/25111m.jpg
    1947
  • /foto/4480/4480191m.jpg
    1991
  • /foto/4481/4481029m.jpg
    1991
  • /foto/36/36022m.jpg
    2005
  • /foto/44/44276m.jpg
    2005
  • /foto/44/44278m.jpg
    2005
  • /foto/128/128086m.jpg
    2006
  • /foto/205/205010m.jpg
    2008
  • /foto/205/205020m.jpg
    2008
  • /foto/205/205023m.jpg
    2008
  • /foto/205/205034m.jpg
    2008
  • /foto/205/205064m.jpg
    2008
  • /foto/205/205332m.jpg
    2008
  • /foto/205/205333m.jpg
    2008
  • /foto/248/248083m.jpg
    2008
  • /foto/304/304839m.jpg
    2009
  • /foto/304/304843m.jpg
    2009
  • /foto/3713/3713249m.jpg
    2013
  • /foto/5670/5670286m.jpg
    2015
  • /foto/5726/5726920m.jpg
    2015
  • /foto/5853/5853304m.jpg
    2015
  • /foto/5964/5964652m.jpg
    2016
  • /foto/5985/5985388m.jpg
    2016
  • /foto/6032/6032989m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088654m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088655m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088656m.jpg
    2016
  • /foto/6278/6278983m.jpg
    2016
  • /foto/6278/6278987m.jpg
    2016
  • /foto/6278/6278989m.jpg
    2016
  • /foto/6544/6544661m.jpg
    2017
  • /foto/7303/7303382m.jpg
    2018
  • /foto/8707/8707333m.jpg
    2020
  • /foto/8707/8707337m.jpg
    2020
  • /foto/8707/8707338m.jpg
    2020
  • /foto/9623/9623450m.jpg
    2020
  • /foto/10083/10083728m.jpg
    2022
  • /foto/10083/10083729m.jpg
    2022
  • /foto/10083/10083730m.jpg
    2022
  • /foto/10083/10083731m.jpg
    2022
  • /foto/10083/10083732m.jpg
    2022
  • /foto/10083/10083734m.jpg
    2022

Aukcje internetowe

Poprzednie: Zajezdnia tramwajowa nr 1 Gaj Strona Główna Następne: Nastawnie i posterunki ruchu stacji Jelenia Góra


wito | 2010-03-28 13:10:26
B thx.
Davo | 2004-07-08 18:25:07
Czy 15 zawsze jeździła tą samą trasą? Od Tarnogaju po dzisiejsze Marino? Nielicząc oczywiście zmian trasy w wakacje :D
Kuba | 2004-07-08 18:32:17
W latach 30-tych XXw. kursowała pomiędzy Borowską a Osobowicami.
Gość: tadeusz | 2004-07-12 20:56:29
Na pewno XX wieku, a nie np. XVIII w. czy XXIw.?
jacekq | 2004-07-08 18:38:02
Linia od Zawalnej do Marino funkcjonuje od połowy lat 80., więc z definicji nie mogła tam jeździć przed wojną.
Jeanick | 2005-08-10 19:36:34
Z tego co można było zaobserwować w okresie powojenno-przedpowodziowym, WIĘKSZOŚĆ linii tramwajowych brała swój "rodowód" z "okresu poprzedniego"! Dla "nowych" i "starych" Wrocławian nie było to żadną przeszkodą. TROSZKĘ później "się lekko porypało" ale w sumie... Ot rzeczywistość poPRLowska, co za nich było, to napewno złe!
Neo[EZN] | 2005-08-10 20:50:48
Nie, tak nie było. Numery linii powstawały całkiem niezależnie od tych które istniały przed wojną. Gdy uruchamiano nową linię to po prostu przydzielano jej kolejny numer. Dlatego pierwsza linia z Nowowiejskiej na Spółdzielczą miała numer jeden, z Dworca Głównego na Dworzec Nadodrze numer dwa, z Rynku do Pilczyc numer trzy, z Grabiszynku do Rynku numer cztery - w tej kolejności uruchamiano linie. Ominięto jednak numer 13 gdyż ludzie byli zbyt przesądni, przenumerowali jednak w połowie lat 50. tramwaj linii 17 jeżdżący na Strzegomską na 13-tkę i ku zdziwieniu wielu Wrocławian - ta linia nie była bardziej pechowa niż inne. Z numeracją pierwszych powojennych linii tramwajowych co-nieco wspólnego mają obecne linie 1,3,5,7,9,11,14.natomiast jeżeli chodzi o zbieżność numeracji z przedwojennymi liniami - to tak, jak napisałem - jest przypadkowa i największe podobieństwo tras - przed 1945 i po 1945 ma i miała tylko linia numer 5.
ref-humbold | 2008-09-26 16:02:28 | edytowany: 2023-07-14 16:34:20
Neo, a 4? Tuż po wojnie: Grabiszyńska - Pl. Legionów - Rynek, dziś: Oporów - Pl. Legionów - Rynek (KW/Świdnicka) - Plac Grunwaldzki - Biskupin.