MENU
Próba porównania do , na prawo widoczny charakterystyczny budynek dawnej Kopalni Konrad. Na wzniesieniu po lewo do lat 30-tych istniał szyb Schweinitz. Widoczna ulica - Bolesława Chrobrego.

Dodał: ragnar° - Data: 2010-03-24 22:06:18 - Odsłon: 7795
marzec 2010


Kopalnia Conrad (Konrad) funkcjonowała już w XIX wieku. W roku 1879 zaprzestano jej użytkowania. Wówczas rozebrano pomost transportowy przerzucony nad ówczesną drogą z Wałbrzycha do Starego Zdroju. Pomost łączył położoną po sąsiedzku kopalnię Graf Schweinitz z kopalnią Konrad (Conrad). Służył do transportu, za pomocą kolejki łańcuchowej, urobku z kopalni Schweinitz do stacji przeładunkowej znajdującej się przy Konradzie, gdzie węgiel był ładowany do wagonów kolejowych. Po wyłączeniu z eksploatacji w budynkach kopalni Conrad urządzono Książęcą Pijalnię Piwa Tyskiego (Tichauer Bierhalle), później działała tu restauracja Conradschacht. Przy pijalni a następnie restauracji funkcjonowała kręgielnia dwutorowa o długości toru 31,50 m. W roku 1928 przebudowano ją na magazyn. W roku 1937 Max Kleinwächter pisał, że w dawnym budynku nadszybia jest piekarnia gdzie szyb znajduje się pod barem gospody a dawna cechownia z wieżyczką, w której wówczas znajdował się dzwonek przywołujący górników, jest obecnie domem mieszkalnym. Obecnie w dawnych zabudowaniach Conrada znajduje się warsztat samochodowy a także pokoje gościnne.
Piotr Frąszczak (Petroniusz)

  • /foto/316/316748m.jpg
    1850 - 1870
  • /foto/178/178061m.jpg
    1853
  • /foto/163/163526m.jpg
    1860 - 1865
  • /foto/278/278013m.jpg
    1865 - 1879
  • /foto/10514/10514891m.jpg
    1870 - 1880
  • /foto/6760/6760672m.jpg
    1890
  • /foto/67/67842m.jpg
    1890 - 1898
  • /foto/6321/6321415m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/216/216991m.jpg
    1915
  • /foto/101/101068m.jpg
    1917
  • /foto/3686/3686231m.jpg
    1927
  • /foto/59/59674m.jpg
    2005
  • /foto/101/101883m.jpg
    2006
  • /foto/252/252172m.jpg
    2008
  • /foto/3616/3616989m.jpg
    2013
  • /foto/4017/4017010m.jpg
    2013
  • /foto/4018/4018773m.jpg
    2013
  • /foto/4198/4198746m.jpg
    2013
  • /foto/4401/4401113m.jpg
    2014
  • /foto/4437/4437610m.jpg
    2014
  • /foto/7845/7845951m.jpg
    2019
  • /foto/8127/8127574m.jpg
    2019
  • /foto/8354/8354383m.jpg
    2019
  • /foto/8722/8722963m.jpg
    2020
  • /foto/8832/8832068m.jpg
    2020
  • /foto/9129/9129651m.jpg
    2021
  • /foto/9594/9594604m.jpg
    2021
  • /foto/9825/9825346m.jpg
    2022
  • /foto/9818/9818413m.jpg
    2022
  • /foto/9818/9818414m.jpg
    2022

ragnar°

Poprzednie: steel.s Poland Sp. z o.o. Strona Główna Następne: Tunel wschodni


Petroniusz | 2010-03-28 17:02:51
Wychodzi na to, że "taras" widoczny na prawo od znaku "zakaz ruchu pieszych", w połowie "stoku", to miejsce, gdzie dawniej biegła obecna ulica Chrobrego.
ragnar | 2010-04-03 00:10:13
Czyli Taras nad dzisiejszą ulicą Chrobrego to wypłaszczenie po szybie Schweinitz.
Petroniusz | 2010-04-07 21:58:17
Wyższy taras tak. Bo niższy to stary "przebieg" ulicy.
Petroniusz | 2010-04-07 22:00:41
Tak, ale na planie z mojego linku autor nie narysował nadszybia (jego tam nie ma w ogóle), tylko właśnie cechownię, opisując ją jako Conrad Scht. Porównaj z mapą ewidencyjną.
ragnar | 2010-03-28 20:45:33
Porównanie nie jest idealne, Twoja , jest wykonana z ulicy Kolejowej. Chrobrego w tych latach biegła w tym samym miejscu.
Petroniusz | 2010-04-02 22:09:42
Porównanie nie jest idealne, ale patrząc na układ ulic na planie będę się upierał przy swoim :) .
ragnar | 2010-04-03 00:08:22
Tak Piotrze, jednak pamiętaj, że budynek nadszybia Konrada to dzisiejsza budowla warsztatu samochodowego (ten budynek z wieżą na prawo ) czyli znaczniej dalej niż widoczna dawna cechownia na w/w zdjęciu.
Petroniusz | 2010-04-07 22:01:36
Mój ogląd na sprawę jest taki: . :)
ragnar | 2010-04-07 23:06:54
No nic, zagiąłeś mnie :) Nie mam pytań :), maila sprawdź.
Petroniusz | 2010-04-08 10:20:35
Nie miałem zamiaru "zaginać" nikogo :) . Chodziło tylko o rozwianie wątpliwości :)))