MENU
Wnętrze bunkra (magazynu?) w nasypie nieczynnej Kolei Sowiogórskiej przy ul. Adama Asnyka w Bielawie

Dodał: Stalker° - Data: 2009-10-07 10:56:20 - Odsłon: 5153
12 czerwca 2009


Stacje (st.) i przystanki (po. ; poł. - przystanki z ładownią) Kolejki Sowiogórskiej:
- , Dzierżoniów Mały Dworzec, st., km 0,00
- , Pieszyce Dolne, poł., km 3,20
- , Pieszyce Środkowe, poł., km 4,64
- , Pieszyce Stadion, po., km 5,92
- , Pieszyce Górne, st./poł., km 7,07
- , Bielawa Zachodnia, st., km 10,77
- , Kamieniczki, po., km 12,95
- , Bielawa Nowa, po., km 14,47
- bocznica do tkalni-wykańczalni Suckerta, km 14,86
- bocznica nr 606 do zakładów meblowych w Ostroszowicach, km 17,10
- , Ostroszowice, poł., km 17,51
- , Grodziszcze, poł., km 20,40
- , Jemna, poł., km 24,08
- , Srebrna Góra Miasto, st., km 26,19
- , Srebrna Góra Twierdza, po., km 30,32
- , Nowa Wieś Kłodzka, po. 32,75
- , Wolibórz, poł., km 35,00
- , Dzikowiec Kłodzki, poł., km 37,25 ,
- , Nowa Ruda Słupiec, st., km 40,38
- , Słupiec Dolny, po., km 42,18
- , Ścinawka Średnia Mały Dworzec, st., km 45,48

Aktualnie dla celów handlowych przyjęta jest kilometracja dla linii 327:
- Nowa Ruda Słupiec, st., km 0,000
- Ścinawka Średnia, st., km 5,101,
wcześniej, tj przed Słupcem około 1,5 km dawnej linii użytkuje jako bocznica kopalnia gabra „Słupiec” . Dla potrzeb przeciągania składów kopalnia użytkuje też fragment przedwojennego odgałęzienia do kopalni węgla Jan Baptysta. Odgałęzienie to rozebrano w latach 60. ub.w. kiedy do rozbudowanej kopalni Piast – szyb Nowy, doprowadzono bocznicę wychodzącą łukiem ze stacji Słupiec. Po likwidacji kopalni bocznicę tę rozebrano.

  • /foto/5363/5363383m.jpg
    1896
  • /foto/315/315768m.jpg
    1900
  • /foto/4210/4210535m.jpg
    1900
  • /foto/5861/5861870m.jpg
    1900
  • /foto/66/66418m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/66/66415m.jpg
    1902
  • /foto/66/66412m.jpg
    1902 - 1934
  • /foto/4189/4189142m.jpg
    1903 - 1945
  • /foto/4212/4212778m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/4212/4212779m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/5080/5080659m.jpg
    1915 - 1916
  • /foto/4879/4879580m.jpg
    1915 - 1921
  • /foto/66/66408m.jpg
    1918 - 1934
  • /foto/7995/7995754m.jpg
    1919
  • /foto/4598/4598676m.jpg
    1920 - 1927
  • /foto/352/352101m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/3735/3735715m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/304/304796m.jpg
    1923 - 1930
  • /foto/295/295005m.jpg
    1925 - 1929
  • /foto/193/193117m.jpg
    1930
  • /foto/3514/3514570m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/7993/7993354m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/295/295555m.jpg
    1936
  • /foto/9172/9172763m.jpg
    1938 - 1943
  • /foto/3548/3548183m.jpg
    1965
  • /foto/67/67029m.jpg
    2000 - 2002
  • /foto/18/18340m.jpg
    2004
  • /foto/23/23544m.jpg
    2004
  • /foto/23/23548m.jpg
    2004
  • /foto/23/23555m.jpg
    2004
  • /foto/23/23569m.jpg
    2004
  • /foto/23/23570m.jpg
    2004
  • /foto/23/23573m.jpg
    2004
  • /foto/66/66382m.jpg
    2005
  • /foto/126/126925m.jpg
    2005
  • /foto/105/105643m.jpg
    2006
  • /foto/3354/3354591m.jpg
    2007
  • /foto/3355/3355276m.jpg
    2007
  • /foto/3355/3355277m.jpg
    2007
  • /foto/169/169011m.jpg
    2007
  • /foto/297/297396m.jpg
    2009
  • /foto/297/297401m.jpg
    2009
  • /foto/297/297403m.jpg
    2009
  • /foto/297/297412m.jpg
    2009
  • /foto/297/297542m.jpg
    2009
  • /foto/297/297550m.jpg
    2009
  • /foto/3598/3598966m.jpg
    2010
  • /foto/4210/4210360m.jpg
    2010
  • /foto/5871/5871716m.jpg
    2010
  • /foto/393/393152m.jpg
    2011
  • /foto/393/393153m.jpg
    2011
  • /foto/5245/5245529m.jpg
    2015
  • /foto/5363/5363833m.jpg
    2015
  • /foto/5363/5363834m.jpg
    2015
  • /foto/5363/5363914m.jpg
    2015
  • /foto/5363/5363915m.jpg
    2015
  • /foto/5501/5501092m.jpg
    2015
  • /foto/5501/5501093m.jpg
    2015
  • /foto/5673/5673832m.jpg
    2015
  • /foto/5673/5673834m.jpg
    2015
  • /foto/5805/5805867m.jpg
    2015
  • /foto/5805/5805868m.jpg
    2015
  • /foto/5805/5805872m.jpg
    2015
  • /foto/5805/5805873m.jpg
    2015
  • /foto/5805/5805874m.jpg
    2015
  • /foto/5931/5931266m.jpg
    2016
  • /foto/5931/5931270m.jpg
    2016
  • /foto/5931/5931272m.jpg
    2016
  • /foto/6627/6627254m.jpg
    2017
  • /foto/6747/6747102m.jpg
    2017
  • /foto/7354/7354858m.jpg
    2018
  • /foto/7991/7991369m.jpg
    2019
  • /foto/8167/8167968m.jpg
    2019
  • /foto/8286/8286788m.jpg
    2019
  • /foto/10221/10221732m.jpg
    2020
  • /foto/10087/10087429m.jpg
    2022
  • /foto/10087/10087430m.jpg
    2022

Stalker°

Poprzednie: Odcinek Dzierżoniów Śl. Dworzec Mały - Ścinawka Śr.
Kolej Sowiogórska
Strona Główna Następne: Budynek nr 10


Wrocław z wyboru | 2009-11-21 22:47:48
Nie znam tego obiektu, ale czy ten "tunel" gdzieś prowadzi? Jest tylko jedno wejście?
Rafał z Bielawskich | 2018-11-30 11:05:45
Ten tunel powstał z potrzeby bezpiecznego przejazdu wagoników z gnojem z folwarku na miejsce jego składowania na pobliskich polach (to ten zarośnięty obwałowany prostokąt). Wagoniki poruszały się w ramach kolejki wąskotorowej. W momencie budowy torów kolejowych problem skrzyżowania rozwiązano właśnie w ten sposób. W kolejnym etapie przebudowy tunelem pociągnięto rurociąg z systemu studni dla potrzeb technologicznych i pożarowych. Część zamurowano, a z części utworzono tzw. "komorę z trzema zaworami" - to jest za tymi stalowymi wrotami na końcu tunelu. Tam właśnie kierowano wodę albo do dwóch zbiorników p.poż,, albo na cele technologiczne. Ot i cała tajemnica. Natomiast w pobliżu jest ciekawy podziemny szpital i być może komunikacja wiedzie również z zamurowanej części tunelu, bo jako droga ewakuacyjna taki tunel jest całkiem OK.
sawa | 2018-12-03 06:33:08
No i mamy wyjaśnioną tajemnicę :)
stap | 2018-12-03 08:29:15
Jak w 99 % podobnych sensacji :) Jednak jeden procent istnieje...