MENU
Nieużywane torowisko na skrzyżowaniu ulic: Kruczej i Gajowickiej. Widok w kierunku wschodnim. Za mna znajdowało się niegdyś przejście międzytorowe, gdzie kierunek i tor zmieniały ówczesne wagony dwukierunkowe. To był koniec tegoż odgałęzienia od torów na Gajowickiej.

Dodał: Tomasz Korycki° - Data: 2004-12-19 04:31:09 - Odsłon: 6331
01 grudnia 2004


  • /foto/4894/4894075m.jpg
    1934
  • /foto/3708/3708738m.jpg
    1934 - 1935
  • /foto/7318/7318412m.jpg
    1934 - 1935
  • /foto/3381/3381947m.jpg
    1936 - 1938
  • /foto/26/26590m.jpg
    2004
  • /foto/9621/9621872m.jpg
    2007
  • /foto/314/314061m.jpg
    2009
  • /foto/4437/4437855m.jpg
    2014
  • /foto/9761/9761895m.jpg
    2022
  • /foto/10629/10629683m.jpg
    2023

Tomasz Korycki°

Poprzednie: Nieużywane torowisko tramwajowe (ul. Gajowicka) Strona Główna Następne: Nieużywane torowisko tramwajowe (ul. Gajowicka)


Neo[EZN] | 2004-12-20 01:30:25
Tak tylko koniec linii był jakieś 350 metrów stąd - przy ulicy Mieleckiej. Tam było na pewno przejście międzytorowe o ile nie dochodził tam już tylko jeden tor... Nie mam zupełnie pojęcia jak przed wojną wyglądało torowisko wzdłuż ul.Kruczej...
bonczek/hydroforgroup/ | 2005-01-06 15:01:21
Wiecie co, takie zdjęcia powodują u mnie depresję.Na nich bowiem widać jak dokłądnie Niemcy potrafili ułożyć kostkę a jak my potrafimy tę czynność sknocić. Kiedyś jeden z moich wrocławskich przyjaciół powiedział, że Wrocław to takie miejsce na ziemi gdzie kultura niższa wyparła kulturę wyższą.Choć to bolesne coraz częściej się z tym zgadzam:-((
Festung | 2005-01-08 19:19:30
Bonczek źle stawia sprawę. Nie niższa kultura, a po prostu inna. Chociaż od czasu do czasu szlag mnie trafia na to i owo ( czemu dawałem już spontanicznie wyraz w tej witrynie), to jednak myślę sobie, że musi być coś w tym, że od wieków różne nacje szukały w Polsce schronienia; choćby Niemcy zaludniający polskie ziemie aż po Wołyń. Polecam lekturę książki p. prof. Marii Brzeziny " Polszczyzna Niemców".
Ilek | 2005-01-08 19:28:08
Przypuszczam ze Festung ma mysli fakt o którym wielu Polaków byc moze dzisiaj nie wie, a mianowicie to, ze Polska, od bardzo wczesnego sredniowiecza i do mniej wiecej XVII - XVIII wieku, byla jednym z najbardziej tolerancyjych krajów w Europie, i to w stosunku do bardzo wielu róznych mniejszosci. Potem ta "role" przejela w pewnym stopniu Holandia. No, ale ten temat zaczyna coraz bardziej odchodzic od tematyki tej witryny. :)
Jur51 | 2005-12-09 21:31:24
A propos samych torów. Kończyły się ok 50 m za ulicą Wróbla tą trasą jeżdził przed wojną tramwaj nr 26. Końcówkę toru zlikwidowano gdzieś na początku lat 70 tych
Neo[EZN] | 2005-12-09 21:55:44
Na pewno 26? Ja widziałem na mapach tylko 24.
Neo[EZN] | 2005-12-09 22:03:32
A pamiętasz może czy były jakieś słupy tramwajowe albo ich resztki?
Jur51 | 2005-12-10 23:52:28
Słupów nie pamiętam albo byłem zbyt małyżeby je rozróżnić z różnych słupów ktorych wtedy było więcej (jakieś kable napowietrzne) a co do numeru linii to sprawdzę na swojej mapie może się pomyliłem
Jur51 | 2005-12-11 12:43:24
Na moim planie z 1935 roku kończyła się tam linia nr 24 i dochodziła ona aż do Mieleckiej. Niestety nz odcinku Wróbla i Mielecka nie pamiętam aby były jakieś ślady szyn z wyjątkiem zakończenia linii. Stal zaczęła być już wtedy deficytowa i chyba jeszcze przed wojną wyjęto te szyny z jezdni. A linia nr 26 miała swój końcowy przystanwk na Ślężnej na wysokości ul Wiśniowej i prowadziła do Dworca Nadodrze
Neo[EZN] | 2005-12-11 16:10:33
No tak ale to zakończenie linii było przy Kruczej na wysokości Wróblej, nie?
Jur51 | 2005-12-11 22:09:27
Dokładnie na wysokości wyloty z podwórka Krucza 92
Neo[EZN] | 2005-12-11 22:18:25
Czyli tak jak na mojej "symulacji"? Koledzy Rychem i Ilek nie pamiętali jednak w którym miejscu znajdowała się zwrotnica, może Ty cos będziesz na ten temat wiedział? :)
Ilek | 2005-12-12 08:39:17
Z tego co ja pamietam to tory napewno konczyly sie na wysokosci skrzyzowania z ul. Jemiolowa, czyli mniej wiecej przed brama Krucza 82.
Tadeusz R | 2005-12-12 16:52:40
Rozprawa o tych kulturach troche nie wygląda dokładnie tak.Zainteresujcie sie urbanistyką przedwojennej Warszawy,zainteresujcie sie o powiedzonkach o czystości miasta Poznania.Kultura flejtuchowa pyszła po wojnie z ustrojem socjalistycznym.
Curz | 2019-04-04 14:27:31
Co ciekawe, jeszcze przed wojną planowane było przedłużenie tej linii wzdłuż Kruczej aż do pętli koło obecnego boiska, przystanek Kolbuszowska (Stadion).