MENU
Ostatni ogórek przegubowy w chwili kasacji. Ostatnia linia, jaką obsługiwał to 113. Szkoda, że skończył w ten sposób. Dyrekcja MPK nie miała żadnych sentymentów wobec takich eksponatów.

Dodał: Piotr Drab° - Data: 2008-09-23 16:33:32 - Odsłon: 8526
Lata 1984-1985


Zajezdnia autobusowa przy ul. Grabiszyńskiej. Zajezdnia powstała dla spółki ESB, by w 1924 przejść na własność SSB. Zniszczenia wojenne uniemożliwiły jej pełen powrót do normalnej działalności. Była zapleczem aż do 1963 roku, kiedy przeznaczono ją na potrzeby taboru autobusowego miasta Wrocławia.

W miejscu zajezdni powstało Centrum Historii Zajezdnia

  • /foto/6472/6472572m.jpg
    1903
  • /foto/298/298482m.jpg
    1906 - 1916
  • /foto/26/26441m.jpg
    1910
  • /foto/57/57437m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/0/000442m.jpg
    1910 - 1935
  • /foto/4201/4201240m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/4204/4204527m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/4775/4775388m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/356/356870m.jpg
    1925 - 1927
  • /foto/432/432093m.jpg
    1927 - 1938
  • /foto/4887/4887451m.jpg
    1931
  • /foto/5980/5980265m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/5980/5980269m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/6128/6128937m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/217/217498m.jpg
    1945
  • /foto/3887/3887239m.jpg
    1945
  • /foto/6732/6732551m.jpg
    1945
  • /foto/4674/4674751m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/4856/4856123m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/3887/3887098m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/1/001480m.jpg
    1970 - 1982
  • /foto/243/243290m.jpg
    1979
  • /foto/8884/8884628m.jpg
    1980
  • /foto/13/13857m.jpg
    1980
  • /foto/14/14145m.jpg
    1980
  • /foto/3909/3909697m.jpg
    1980
  • /foto/5804/5804267m.jpg
    1980
  • /foto/5909/5909412m.jpg
    1980
  • /foto/347/347561m.jpg
    1980
  • /foto/370/370785m.jpg
    1980
  • /foto/347/347558m.jpg
    1980 - 1981
  • /foto/85/85877m.jpg
    1981
  • /foto/85/85878m.jpg
    1981
  • /foto/9825/9825952m.jpg
    1981
  • /foto/3989/3989211m.jpg
    1981
  • /foto/4243/4243866m.jpg
    1982
  • /foto/243/243291m.jpg
    1982 - 1984
  • /foto/281/281245m.jpg
    1989
  • /foto/52/52278m.jpg
    2005
  • /foto/6638/6638686m.jpg
    2007
  • /foto/6905/6905783m.jpg
    2007
  • /foto/6969/6969307m.jpg
    2007
  • /foto/385/385969m.jpg
    2008
  • /foto/3348/3348747m.jpg
    2010
  • /foto/3722/3722078m.jpg
    2013
  • /foto/9235/9235029m.jpg
    2013
  • /foto/3748/3748441m.jpg
    2013
  • /foto/3784/3784816m.jpg
    2013
  • /foto/3784/3784839m.jpg
    2013
  • /foto/3785/3785218m.jpg
    2013
  • /foto/5057/5057565m.jpg
    2014
  • /foto/5175/5175846m.jpg
    2014
  • /foto/5426/5426258m.jpg
    2015
  • /foto/5320/5320351m.jpg
    2015
  • /foto/5320/5320437m.jpg
    2015
  • /foto/7385/7385250m.jpg
    2015
  • /foto/7489/7489626m.jpg
    2015
  • /foto/5326/5326489m.jpg
    2015
  • /foto/5326/5326497m.jpg
    2015
  • /foto/5326/5326917m.jpg
    2015
  • /foto/5337/5337233m.jpg
    2015
  • /foto/5354/5354719m.jpg
    2015
  • /foto/5354/5354738m.jpg
    2015
  • /foto/5364/5364009m.jpg
    2015
  • /foto/5364/5364080m.jpg
    2015
  • /foto/5364/5364117m.jpg
    2015
  • /foto/5393/5393040m.jpg
    2015
  • /foto/5393/5393042m.jpg
    2015
  • /foto/5393/5393054m.jpg
    2015
  • /foto/5368/5368987m.jpg
    2015
  • /foto/5682/5682598m.jpg
    2015
  • /foto/5378/5378423m.jpg
    2015
  • /foto/5394/5394944m.jpg
    2015
  • /foto/5394/5394953m.jpg
    2015
  • /foto/5394/5394973m.jpg
    2015
  • /foto/5394/5394984m.jpg
    2015
  • /foto/5394/5394987m.jpg
    2015
  • /foto/5395/5395014m.jpg
    2015
  • /foto/5407/5407199m.jpg
    2015
  • /foto/5403/5403005m.jpg
    2015
  • /foto/5403/5403048m.jpg
    2015
  • /foto/5403/5403061m.jpg
    2015
  • /foto/5403/5403105m.jpg
    2015
  • /foto/5406/5406440m.jpg
    2015
  • /foto/5425/5425073m.jpg
    2015
  • /foto/5425/5425091m.jpg
    2015
  • /foto/5427/5427259m.jpg
    2015
  • /foto/5427/5427264m.jpg
    2015
  • /foto/5454/5454260m.jpg
    2015
  • /foto/5720/5720238m.jpg
    2015
  • /foto/5788/5788534m.jpg
    2015
  • /foto/5788/5788692m.jpg
    2015
  • /foto/5788/5788899m.jpg
    2015
  • /foto/5792/5792834m.jpg
    2015

Piotr Drab°

Poprzednie: Zajezdnia autobusowa nr 7 Grabiszyn (dawna) Strona Główna Następne: Wiadukt kolejowy (ul. Grabiszyńska / Plac Srebrny)


Neo[EZN] | 2008-09-23 18:43:06
... i niestety w całej Polsce nie zachował się ANI JEDEN przegubowy ogórek.
YouPiter | 2008-09-23 23:00:57
Ostał się.Jeździ na żółtych tablicach,odnowiony.Był bohaterem stacji TVN TURBO :)
Michał Fibik | 2008-09-24 09:44:10
Nie, nie ostał się. To co widziałeś to solo.
Neo[EZN] | 2008-09-24 10:22:28
Dokładnie tak.
Ivan | 2008-09-24 19:09:49
Ale za to jak się ładnie prezentuje i ten z Warszawy
ref-humbold | 2013-12-25 17:06:48
W Krakowie zaś odbudowano przegubowego ogórka dzięki zachowanemu podwoziu:
Piotr Drab | 2008-09-23 21:36:48
Smutna prawda. Tę fotkę wykonałem i tak nielegalnie, ponieważ musiałem przeskoczyć przez płot, cieć był wtedy bardzo przejęty rolą i gotów był strzelać do gości z aparatem. Wierzyć się nie chce, że do tej pory niektórzy robią z miejskiej komunikacji przedmiot tabu.
Poli77 | 2013-12-25 18:23:33
Super, że gdzieś się komuś coś chce i że się da. Jakby się rozejrzeć to Jelcza pr110 a wkrótce Ikarusa też we Wrocławiu nie zobaczymy. Fredruś też się nie obronił a ogórek z zaj. przy ul.Grabiszyńskiej nie jest wersją miejską automatycznymi drzwiami ale dobry i taki.
zemlja | 2016-11-28 09:28:15
Najpierw to on musi wyjechać bo inaczej to kornik go zje.
zemlja | 2020-11-08 18:16:19
Z okazji remontu Fredrusia przygotowywujemy historię wrocławskich autobusów. Czy mógłbym wykorzystać zdjęcie w publikacji? -> proszę o kontakt najlepiej na emriao@gazeta.pl
moose | 2020-11-08 18:20:21
Tomku? A nie ma czasem błędu w mailu?
zemlja | 2020-11-08 23:58:16
a jest: embriao@gazeta.pl - tak lepiej.
zemlja | 2020-11-14 23:17:18
Rafale, napsiałem do ciebie emaila na analysis.... pl