MENU
ZNACZNIKI
Widok ogólny na szpital.

Dodał: Westend° - Data: 2004-11-08 21:20:02 - Odsłon: 13238
listopad 2003


Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu przy ul. Borowskiej 213. Jednostka Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. W szpitalu znajdują się 22 kliniki, 29 oddziałów, blok operacyjny z 26 salami, gabinety zabiegowe, laboratoria, 30 poradni i 15 pracowni dla pacjentów. Łączna ilość łóżek to 985. Szpital zatrudnia ok. 2940 osób. Projekt: Marian Barski, Krystyna Postawka-Barska, Ewa Barska (koncepcja 1975 r., projekt 1988-1991).

Szpital przy ul. Borowskiej oficjalnie zaczął funkcjonować w sierpniu 2007 r., jednak pierwsze poradnie specjalistyczne otwarto już w styczniu 2004 r. Ostatnie kliniki przeniesiono na ul. Borowską w maju 2011 r. Budowa szpitala trwała prawie 30 lat. Całkowity koszty budowy wyniósł 840 mln zł.

W przyszłości planowana jest rozbudowa szpitalu o kolejne skrzydło, tzw. Budynek C. Do nowej części szpitala zostaną przeniesione pozostałe kliniki Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.

  • /foto/6636/6636931m.jpg
    1975
  • /foto/253/253344m.jpg
    1981 - 1982
  • /foto/4474/4474698m.jpg
    1991
  • /foto/6561/6561343m.jpg
    2003 - 2016
  • /foto/6650/6650573m.jpg
    2003 - 2017
  • /foto/6650/6650577m.jpg
    2003 - 2017
  • /foto/13/13617m.jpg
    2004
  • /foto/13/13618m.jpg
    2004
  • /foto/13/13741m.jpg
    2004
  • /foto/13/13813m.jpg
    2004
  • /foto/13/13814m.jpg
    2004
  • /foto/13/13815m.jpg
    2004
  • /foto/36/36263m.jpg
    2004
  • /foto/211/211607m.jpg
    2005
  • /foto/243/243094m.jpg
    2008
  • /foto/250/250934m.jpg
    2008
  • /foto/250/250943m.jpg
    2008
  • /foto/252/252775m.jpg
    2008
  • /foto/252/252776m.jpg
    2008
  • /foto/254/254028m.jpg
    2008
  • /foto/254/254951m.jpg
    2008
  • /foto/254/254952m.jpg
    2008
  • /foto/255/255082m.jpg
    2008
  • /foto/255/255774m.jpg
    2008
  • /foto/256/256321m.jpg
    2008
  • /foto/349/349805m.jpg
    2010
  • /foto/388/388395m.jpg
    2011
  • /foto/3401/3401098m.jpg
    2011
  • /foto/3204/3204037m.jpg
    2012
  • /foto/3204/3204038m.jpg
    2012
  • /foto/4046/4046403m.jpg
    2013
  • /foto/4280/4280216m.jpg
    2013
  • /foto/4732/4732968m.jpg
    2014
  • /foto/4732/4732969m.jpg
    2014
  • /foto/5059/5059422m.jpg
    2014
  • /foto/5059/5059427m.jpg
    2014
  • /foto/5151/5151646m.jpg
    2014
  • /foto/5151/5151692m.jpg
    2014
  • /foto/7811/7811676m.jpg
    2015
  • /foto/7811/7811694m.jpg
    2015
  • /foto/5761/5761715m.jpg
    2015
  • /foto/5931/5931443m.jpg
    2016
  • /foto/7161/7161567m.jpg
    2016
  • /foto/6199/6199088m.jpg
    2016
  • /foto/6526/6526978m.jpg
    2017
  • /foto/6527/6527070m.jpg
    2017
  • /foto/6527/6527160m.jpg
    2017
  • /foto/6527/6527568m.jpg
    2017
  • /foto/6674/6674473m.jpg
    2017
  • /foto/6674/6674487m.jpg
    2017
  • /foto/6674/6674506m.jpg
    2017
  • /foto/6674/6674520m.jpg
    2017
  • /foto/6674/6674587m.jpg
    2017
  • /foto/7018/7018523m.jpg
    2017
  • /foto/8026/8026657m.jpg
    2019
  • /foto/8026/8026659m.jpg
    2019
  • /foto/8026/8026664m.jpg
    2019
  • /foto/8116/8116209m.jpg
    2019
  • /foto/8620/8620176m.jpg
    2020
  • /foto/8916/8916088m.jpg
    2020
  • /foto/9152/9152754m.jpg
    2020
  • /foto/9233/9233639m.jpg
    2021
  • /foto/9564/9564739m.jpg
    2021
  • /foto/10582/10582236m.jpg
    2023

Westend°

Poprzednie: Dworzec kolejowy Wrocław Nadodrze Strona Główna Następne: Detale


Neo[EZN] | 2004-11-09 00:23:32
Na dole zdjęcia (w środku) była pętla tramwajowa z ok.1952 roku (używana do 1969 - linia na ul.Weigla do Ślężnej) - tory usunęli w 1999 roku...
Gość: Szopa | 2004-11-11 10:59:08
Dlaczego z 1952,a nie z przed wojny? Przecież istniała tam pętla.
PP | 2004-11-11 14:36:02
Linia nr 26 (1943 r.) na ul. Ślężnej kończyła się na skrzyżowaniu z Al. Dębową. Po wojnie, już jako linia nr 9, została przedłużona wzdłuż ul. Weigla i zakończona pętlą przy ul. Borowskiej w pobliżu skrzyżowania z ul. Długopolską. Następnie odcinek od ul. Ślężnej zlikwidowano i linię przedłużono do Parku Południowego.
Neo[EZN] | 2004-11-11 15:47:22
Tak dokładnie. Można dodać, że na początku jeździł tam jeszcze tramwaj 19. Linia na ul.Ślężnej kończyła się (prawdopodobnie) przy Dębowej jednotorem z mijanką. Przedłużoną do ul.Długopolskiej linię oddano do użytku 22 lipca 1951 roku (a nie jak wcześniej pisałem - 1952). Linia była jednotorowa bez mijanek z pętlą przy ul.Borowskiej.
matii | 2019-05-13 06:45:17
nie do Dębowej tylko do ul.Czerskiej i tam była mijanka. potem linia nr 9 była pociągnięta na Borowską, a 19 dalej jeżdziła tylko do Czerskiej. Po wybudowaniu pętli na Ślężnej zlikwidowano odnogę na Borowską
Gość: szopa | 2004-11-14 17:38:41
Nie wyraziłem się precyzyjnie. Nie od przed wojny tylko od roku 1944. Ta informacja pochodzi z książki: Strassenbahn in Schlesien. W roku 1944 Przedłużono linię tramwajową. Na pewno jeżdził tramwaj przez Mattingstr. dziś Weigla. Związane to było z budową szpitala wojskowego. Od dawnej pętli przy Dębowej biegł tylko jeden tor. Slady tego toru bywają widoczne wiosną pod zniszczonym asfaltem na Weigla.
Neo[EZN] | 2004-11-14 18:14:47
Czy jesteś pewny, że WJEŻDŻAŁ na tę ulicę? Bo według moich informacji mógł do niej co najwyżej dojeżdżać (ul.Ślężna na wysokości Weigla) a nasi po wojnie pociągnęli tor od Ślężnej, gdzie przy Weigla była końcówka - do ul.Długopolskiej. Tor faktycznie jest - trzeba tylko czekać aż trochę asfaltu odpadnie :/ Czasem odpada i co-nieco widać.
Gość: Szopa | 2004-11-15 15:29:54
"Ostatnim nowozbudowanym odcinkiem w czasie wojny było przedłużenie od Dębowej do wielkiego lazaretu na Mattingstr., jednotorowe, z mijanką na stacji końcowej." To zdanie pochodzi z rzeczonej książki str.36. Chodzi tu o linie nr 17. Nie upieram się więc, że tramwaj wjeżdżał na ulicę Weigla, ale postaram się to jeszcze sprawdzić. A skąd twoje informacje Neo?
Neo[EZN] | 2004-11-16 00:05:10
W gazecie z 1951 roku jest informacja - "nowa linia, długości ponad 1100 m" - nie mam w tej chwili kurwimetru i nie mogę dokładnie zmierzyć ile dokładnie metrów ma ta trasa ale 1100m od Ślężnej do Długopolskiej by się uzbierało? Jest też informacja o rozbiórce 100m bruku na ul.Czerskiej pod budowę nowej linii - pewnie chodzi o ten brukowany odcinek Czerskiej od Ślężnej do Szpitala, który jest ukryty pod asfaltem (razem z torem tramwajowym).
Gość: Szopa | 2004-11-16 17:38:21
Zamierzałam przejrzeć prasę z tego okresu. Ale już to zrobiłeś. Twoje cytaty potwierdzają twoją tezę. Chylę czoła.
szopa | 2004-12-03 15:59:35
Dziś zrywany jest asfalt na odcinku ulicy Weigla i widać kawałek toru. Czy ktoś mógłby się tam udać z aparatem?