Przystanek otwarto 1 października 1905 r.
(Verordnungs-Blatt für Eisenbahnen und Schiffahrt, 1905, s. 2963). Przystanek miał 2 perony jednokrawędziowe dla każdego kierunku po jednym. Peron obsługujący ruch w kierunku Katowic mieścił się częściowo pod wiaduktem przerzuconym nad stacją (jego pobielane krawędzie widoczne są spod chwastów do dziś). 2 semafory wyjazdowe dwuramienne w kier. Jaworzyny usunięto na początku lat 70-tych, semafor wjazdowy od strony Katowic stał do połowy lat 60-tych. Po II Wojnie Światowej linia 2-torowa rozpoczynająca się w Piławie Dln. w kier. Katowic została zamieniona na 1-torową. Na stacji obok zasadniczego znajdowały się tory dodatkowe, był magazyn drobnicy, plac ładunkowy wykorzystywany jeszcze w latach 80-tch jako punkt skupu buraków cukrowych. Kasa, nastawnia i rogatka obsługująca 2 pary zapór znajdowały się w parterowym budynku stojącym do dziś, zeszpeconym przeróbkami (obecnie budynek mieszkalny). Drewniany ustęp został rozebrany w latach 90-tych. Rozebrano też mały budynek z czerwonej cegły na drugim końcu stacji - od strony Katowic w latach 70-tych. Być może była to nastawnia wykonawcza. Zdewastowana poczekalnia, magazyn drobnicy z zielonej blachy falistej z ciekawym świetlikiem stoją do dziś. Przystanek zlikwidowano w listopadzie 2004 r. (A. Pinkiert
/index.php , uzup. moose '2023).