MENU
wpisz nazwę lub ID...

Gospoda H. Buchwalda w Łapczycach.

Dodał: maras - Administrator° - Data: 2017-04-04 16:44:22 - Odsłon: 148
Rok 1904


  • /foto/399/399083m.jpg
    2011
  • /foto/399/399084m.jpg
    2011

Aukcje internetowe

Poprzednie: Dom nr 23
Noworudzkie Towarzystwo Budownictwa Społecznego
Strona Główna Następne: Budynek nr 1a


funebris | 2017-04-08 21:21:15
Niestety to nie są Łapczyce koło Żmigrodu. To miejscowość Zerre obok Sprembergu a Łapczyce to Zerra. Pozdrawiam.
maras - Administrator | 2017-04-08 22:35:15
Wydawca pocztówki mógł się pomylić w nazwie miejscowości pisząc Zerre zamiast Zerra, ale nie sądzę aby się pomylił w nazwie regionu pisząc Schlesien zamiast Sachsen. Dlatego jestem przekonany, że są to jednak Łapczyce.
Dudo | 2017-04-21 20:53:01
Budynek już nie istnieje ale na pewno są to Łapczyce koło Żmigrodu.
ragnar - Administrator | 2017-04-21 20:59:30
@Dudo, gdzie ten budynek stał?
Dudo | 2017-04-21 23:20:51
Dudo | 2017-04-21 23:35:16
Nie znam jeszcze dokładnej lokalizacji.Mam informację że na pewno był taki w Łapczycach i znajdował się w części Zerra.Na mapie z 1892 roku zamiast Zerra jest tez użyta nazwa miejscowości Zerre.
Hellrid | 2017-04-21 21:04:16
Jedyna miejscowość o nazwie Zerre na Dolnym Śląsku w 1901 roku istniała w Kreis Hoyerswerda, pod miastem Spremberg (Lausitz) - teren Niemiec. Tu jest kawałek sali: , widać ją na końcu pocztówki. Śląsk rozciągał się jeszcze poza granicę obecną państwa, nie musiało tam wcale pisać Sachsen.
maras - Administrator | 2017-04-21 21:13:28
Ale też to co wskazujesz, nie wygląda na część tej budowli. Co do zasięgu dawnego Schlesien, to dawno temu wracając ze "zgniłego" zachodu, byłem mocno zdziwiony, kiedy zobaczyłem w okolicach Budziszyna tabliczkę z napisem Niederschlesien... a było to na terenie ówczesnego NRD...
Hellrid | 2017-04-22 17:44:28
Marku, Twój powyższy komentarz urąga Tobie, poszukuje i rozwiązuje zagadki dla dobra społecznego i z troską o Hydral. Chcesz bronić za wszelką cenę swoich opublikowanych pocztówek, opierając się na fałszywym przekonaniu, że wydawca pocztówki się pomylił??

Parę podstawowych rzeczy, bo mieszasz o Saksonii - jak wejdziesz sobie do Wikipedii odnośnie Landkreis Hoyerswerda ( ) - możesz tam zauważyć zaszeregowanie do odpowiedniej prowincji:

Schlesien (w latach 1825–1919 i 1938–1941) oraz Niederschlesien (1919–1938 i 1941–1945), a rejencja dla tego powiatu była w Legnicy - historycznie obszar o którym pisano powyżej w komentarzach należał do Śląska (stąd Schlesien na kartkach), obecnie leży w Saksonii. Po drugie, zakończona aukcja z powyższą kartką: - jak zjedziesz tam na dół, to zobaczysz rewers pocztówki: - na stempelku masz Spremberg (Lausitz), rok 1904. W roku 1901 i 1913 istniała na Dolnym Śląsku, tylko jedna wieś o nazwie Zerre - została już wskazana powyżej. Ze wskazanego miejsca - wsi Zerre (ob. część miejscowości Spreetal) do Sprembergu jest 7 km, więc wniosek z prawdopodobieństwem że wydawca się pomylił jest mocno naciągany. Kolejna pocztówka z obiektem, także ze Śląska (sic!): - jednakowe detale ceglane, "pofalowania" cegieł pod oknami, tak samo jak w moim linku: , obiekt został wyburzony:
maras - Administrator | 2017-04-22 18:06:06
Urąganiem to póki co, jest ten komentarz. Masz wielki talent do zrażania do siebie wszystkich z którymi nawiązujesz kontakty. Chamski zarzut jakoby trzęsę się nad skanami, które dodałem jest po prostu głupi i nie chce mi się do tego odnosić. Kolega Dudo wskazał mapę na której jest wieś Zerre i jest to Zerre i. Schlesien. Gdybyś kulturalnie, po koleżeńsku odniósł się do tematu tak jak to jest w zwyczaju na naszym portalu i przedstawił te argumenty bez zbędnych jątrzących słów, to zapewne wszyscy by Cię chwalili, a tak wychodzi, że nic się nie zmienia... Kiedyś bym może żałował, teraz nie.
Hellrid | 2017-04-22 18:15:15
Jasno wyartykułowałem dowody na podważenie Twojej teorii, dostałeś wszystko na talerzu i jeszcze negatywnie odbierasz mój komentarz, a wcale nie miał taki być. Wyluzuj.