MENU
Argestes°: Torowisko dawnej bocznicy kolejowej.

Dodał: JacekW° - Data: 2004-08-17 11:19:49 - Odsłon: 5772
16 sierpnia 2004


  • /foto/15/15255m.jpg
    2004
  • /foto/100/100494m.jpg
    2006
  • /foto/8316/8316328m.jpg
    2019
  • /foto/8336/8336817m.jpg
    2019

JacekW°

Poprzednie: Kościół NMP Królowej Polski Strona Główna Następne: Dawna bocznica kolejowa


Wrocławiak | 2004-08-17 12:03:01
Trudno to zorientować , napisz gdzie to jest i opisz kierunki.
gosc_nty | 2004-08-17 12:21:42
to fragment torowiska kolejowego, bocznicy kolejowej do magazynow firmy budowalnej, w osi starego torowiska linii marchijskiej
Kuba | 2004-08-17 12:22:40
Zgadza się. Ubiegłeś mnie z odpowiedzią.
Neo[EZN] | 2004-08-17 12:40:33
Nie, to bocznica kolejowa - jeszcze kilka lat temu było jej nieco więcej.
Wrocławiak | 2004-08-17 14:37:01
Jeśli to jest stara bocznica do firmy budowlanej to nie jest to tor do Dworca Marchijskiego. Były tam kiedyś dwa lub trzy torowiska połączone .jeden z nich mógł być starym torem marchijskim ale to musiałby być ten przy płocie południowym przy ul.Robotniczej. Ten jest chyba najbardziej północnym (podejrzewam że położonym po wojnie gdy stary tor marchijski zamieniono na linię tramwajową do Dolmelu).
JacekW | 2004-08-17 14:50:27
To Wy się dogadajcie, a jak ustalicie wspólną wersję, to ja zmienię podpis. :)
Gość: wankenobi | 2004-08-27 06:22:41
Zdecydowanie to jest bocznica dla dawnej firmy ktora miala magazyny w miejscu obecnego millenium tower - ja nawet pamietam jak tam przetaczali pociagi - widzialem na wlasne oczy, a jestem z rocznika 81.
Patryk | 2005-08-30 13:40:15
Za tą hurtownią czy czymś tam są przecież ślady po dalszym przebiegu tego toru, troche zatarte przez tory tramwajowe, ale wiodące pod wiaduktem kolejowym do dawnych i nieistniejących obecnie zakładów taboru, oraz do toru na ulicy Śrubowej, który ewidentnie biegnie w kierunku dawnego Dworca Marchijskiego czyli jest (była) to bocznica ale nie do końca tylko bocznica .
sanczopanczez, maciej ost | 2010-12-21 12:03:58
W tym miejscu już w 1879 biegło kilka torów kolei Berlińsko - Wrocławskiej, a nie tylko 1 czy 2. Do miejsca dzisiejszego wiaduktu i nasypu kolei z Wrocławia Głownego do Poznania torów było już ok 16-18. Nie było nasypu miedzy Robotniczą a Strzegomską tylko był jeden długi wiadukt a pod nim pełno torów kolei Marchijskiej. Tor na zdjęciu to nie jest żadna bocznica tylko jeden z głownych torów łączący Breslau ze stolicą. Tor został adaptowany na bocznicę bez żadnej powojennej przebudowy. Zresztą nie było tu zadnych budynków przemysłowych , które nie miałyby podpięcia kolejowego .Większą część rozległych bocznic towarowych w tym miejscu wywieźli rosjanie zaraz po wojnie. Pozostawiono niezbędne minimum do obsługi państwowych zakładów. Niedowiarkom radzę przeanalizować stare przedwojenne kolejowe mapy.