MENU
Wraki parowozów w Ścinawce Średniej.

Dodał: Mikrob° - Data: 2007-03-06 21:28:59 - Odsłon: 9508
Rok 2006


Wraki parowozów serii TKt48 i Pt47 trafiły do Ścinawki już od 1991 roku z Kłodzka w czasie likwidacji tamtejszej parowozowni i po upadku koncepcji utworzenia w Kłodzku drugiego tak jak Jaworzyna skansenu parowozów do obsługi pociągów turystycznych. Część parowozów (głównie tekatki) znalazła się na rumowisku ściągnięta z Kudowy . Do 2008 r. stały tam: TKt48-11, -20, -73 (nazwa własna - Ania), -100 oraz Pt47-17 i -44. W 1993 roku stały jeszcze Pt47-78 i TKt48-100, -116, -155 oraz niewielki pług. Pt47-78 oraz TKt48-100 trafiły do Jaworzyny Śl. jako dawcy części do tamtejszych sprawnych parowozów. Wraki stały na torze odstawczym układu należącego kiedyś do ścinawskiego Małego Dworca, przy wyjeździe na Radków. Martwe pojazdy, które niegdyś posiadały własną duszę i dumnie sunęły po stalowych drogach ulegały powolnemu można by rzec naturalnemu rozkładowi. W lipcu 2008 r. wraki zostały pocięte przez firmę złomiarską. (Mikrob, uzup. merytoryczne moose)

  • /foto/4592/4592508m.jpg
    1991
  • /foto/4646/4646119m.jpg
    1991
  • /foto/8642/8642829m.jpg
    1992
  • /foto/8642/8642830m.jpg
    1992
  • /foto/8642/8642831m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647726m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647727m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647728m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647729m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647730m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647731m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647732m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647733m.jpg
    1992
  • /foto/8647/8647734m.jpg
    1992
  • /foto/9154/9154193m.jpg
    2004
  • /foto/3830/3830595m.jpg
    2005
  • /foto/4514/4514035m.jpg
    2005
  • /foto/4546/4546364m.jpg
    2005
  • /foto/142/142385m.jpg
    2006
  • /foto/142/142387m.jpg
    2006
  • /foto/142/142389m.jpg
    2006
  • /foto/142/142392m.jpg
    2006
  • /foto/142/142396m.jpg
    2006
  • /foto/142/142398m.jpg
    2006
  • /foto/142/142478m.jpg
    2006
  • /foto/142/142935m.jpg
    2006
  • /foto/142/142936m.jpg
    2006
  • /foto/142/142937m.jpg
    2006
  • /foto/142/142938m.jpg
    2006
  • /foto/4498/4498947m.jpg
    2006
  • /foto/212/212143m.jpg
    2008
  • /foto/212/212145m.jpg
    2008
  • /foto/218/218000m.jpg
    2008
  • /foto/6277/6277955m.jpg
    2008
  • /foto/6277/6277956m.jpg
    2008
  • /foto/6277/6277960m.jpg
    2008
  • /foto/260/260827m.jpg
    2008

Mikrob°

Poprzednie: Prace ziemne Strona Główna Następne: Cmentarzysko parowozów (nie istnieje)


kate16 | 2007-03-07 15:37:48
Aż serce ściska.
Kubiaczek | 2007-03-07 16:35:47
... duszę także...
wasiukibic | 2007-03-08 21:51:34
Widok na południową grupę stacji Ścinawka Średnia obsługującą ruch na lokalnych liniach. Parowozy i grupa umarła razem z koleją i tylko kilka pociągów towarowych do Słupca trzyma stację Ścinawka Średnia przy życiu...Powyzej parowozów, w środkowej górnej częsci widać dwustanowiskową szopę - jeszcze się trzyma, ponadto istanieją dwie nastwnię, bezkolizyjne skrzyżowanie z bocznicą do Słupca, dwa perony z przejściem podziemnym, urządzenia ładunkowe, bocznice, okazały dworzec i semafory świetlne (mawiasem mówiac ujmujące nieco uroku) - sporo kolejowego spleenu, ciekawe jak długo jeszcze...
moose | 2007-03-13 14:24:17
I pomyśleć, że kiedyś spotykały się tu pociągi trzech różnych przewoźników kursujące w pięciu kierunkach.
jagkub | 2008-07-15 21:54:33
Z ostatniej chwili (połowa lipca 2008): podobno parowozy są rozcinane na części. Pt47 podobno już nie istnieją!
Mikrob | 2008-07-16 06:10:43
No niestety można było to przewidzieć.
moose | 2008-07-16 08:37:19
Smutny był to widok, więc może to i lepiej.
moose | 2008-07-16 08:58:05
Dla trainspotterów podaje namiary na to co znika: patrząc od wiaduktu: 1. TKt48-110 (r. prod. 1955, 18.11.1955 MD Bielsko Biała, 01.06.1964 MD Czechowice Dziedzice 08.1966 MD Sucha Beskidzka 31.10.1975 MD Kłodzko 11.03.1992 skreślony z inwentarza MD Kłodzko). 2. TKt48-11 (r. prod. 1950, 02.05.1951 MD Warszawa Wschodnia, 09.1953 w MD Toruń Gł., 01.06.1958 w MD Nasielsk, 18.10.1965 MD Warszawa Odolany, 12.02.1966 MD Nasielsk, 24.01.1973 MD Kłodzko 11.03.1992 skreślony z inwentarza MD Kłodzko). 3. TKt48-73 (Ania) - (r. prod. 1981, 03.01.1952 MD Bielsko Biała, 09.01.1952 MD Orzesze, 18.05.1953 MD Bielsko Biała, 23.09.1961 MD Kłodzko, 23.07.1993 skreślony z inwentarza MD Kłodzko). 4. TKt48-20 (r. prod. 1950, 04.1951 MD Warszawa Wschodnia, 03.1957 MD Warszawa Odolany, 05.1961 MD Warszawa Wschodnia, 25.09.1961 MD Kłodzko, 11.03.1992 skreślony z inwentarza MD Kłodzko). 5. Pt47-44, tender 32D74-? (r. prod. 1949, 13.05.1949 MD Poznań Gł. Osobowa, 18.03.1951 DOKP Łódź, następnie MD Skarżysko Kamienna, 01.01.1980 w MD Kłodzko, 29.08.1988 skreślony z inwentarza (MD Kłodzko). 6. Pt47-17 i tender 27D48-? (r. prod. 1948, 12.11.1948 MD Poznań Gł. Osobowa, 28.11.1954 DOKP Łódź, 11.02.1955 MD Poznań Gł. Osobowa, 01.1980 w MD Kłodzko, 06.1980 w MD Kłodzko, 06.1986 w MD Kłodzko, 15.12.1987 skreślony z inwentarza MD Kłodzko). Jak widać ostatniej -petusze- stuknął na pożegnanie okrągły jubileusz w tym roku.
jagkub | 2008-07-17 17:46:01
Ostatni - Pt47-17 był jednym z parowozów bijących rekordy dziennych przebiegów (ponad 700 km).
greg | 2008-07-16 22:28:02
Byłem wczoraj (15.07) w Ścinawce i obie Pt47 już praktycznie zniknęły. Dokumentacja fotograficzna: