MENU
Żdanów. Wiadukt Żdanowski. Po tym wiadukcie przez 30 lat śmigała 36 - tonowa lokomotywa zębata mogąca ciągnąć lub pchać w tym terenie górskim składy o masie nawet do 125 ton. Co prawda z szybkością 11 km/h, ale za to turyści spokojnie mogli sobie podziwiać widoki na dolinę i góry.

Dodał: sawa° - Data: 2017-01-24 18:49:06 - Odsłon: 3794
22 stycznia 2017

Data: 2017:01:22 11:22:15   ISO: 160   Ogniskowa: 14 mm   Aparat: Panasonic DMC-GF3   Przysłona: f/7.1   Ekspozycja: 10/5000 s  


Wiadukt Żdanowski (Most Dziewiczy) ceglany, trójprzęsłowy most kolejowy nad dopływem Budzówki powstał na początu XX wieku. Liczy ponad 24 m wysokości i ma ok. 90 m długości. Był eksploatowany przez 30 lat, obecnie atrakcja turystyczna.

  • /foto/6387/6387426m.jpg
    1901 - 1902
  • /foto/295/295213m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/66/66403m.jpg
    1902 - 1934
  • /foto/5515/5515204m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/280/280612m.jpg
    1911
  • /foto/239/239603m.jpg
    1915 - 1918
  • /foto/387/387569m.jpg
    1917
  • /foto/7687/7687872m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/341/341852m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/3735/3735715m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/259/259595m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/296/296258m.jpg
    1925 - 1931
  • /foto/10785/10785715m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/9512/9512964m.jpg
    1987
  • /foto/23/23563m.jpg
    2004
  • /foto/23/23566m.jpg
    2004
  • /foto/23/23567m.jpg
    2004
  • /foto/23/23571m.jpg
    2004
  • /foto/23/23572m.jpg
    2004
  • /foto/66/66087m.jpg
    2005
  • /foto/66/66088m.jpg
    2005
  • /foto/126/126921m.jpg
    2005
  • /foto/126/126922m.jpg
    2005
  • /foto/169/169051m.jpg
    2007
  • /foto/169/169052m.jpg
    2007
  • /foto/297/297855m.jpg
    2009
  • /foto/297/297857m.jpg
    2009
  • /foto/297/297858m.jpg
    2009
  • /foto/297/297859m.jpg
    2009
  • /foto/295/295702m.jpg
    2009
  • /foto/295/295763m.jpg
    2009
  • /foto/5139/5139580m.jpg
    2010
  • /foto/3511/3511429m.jpg
    2010
  • /foto/4516/4516326m.jpg
    2010
  • /foto/4881/4881971m.jpg
    2014
  • /foto/5111/5111438m.jpg
    2014
  • /foto/5432/5432753m.jpg
    2015
  • /foto/5436/5436027m.jpg
    2015
  • /foto/5452/5452653m.jpg
    2015
  • /foto/5452/5452722m.jpg
    2015
  • /foto/5452/5452977m.jpg
    2015
  • /foto/5452/5452982m.jpg
    2015
  • /foto/5454/5454358m.jpg
    2015
  • /foto/5454/5454361m.jpg
    2015
  • /foto/6466/6466538m.jpg
    2017
  • /foto/6466/6466557m.jpg
    2017
  • /foto/6468/6468411m.jpg
    2017
  • /foto/6468/6468418m.jpg
    2017
  • /foto/6602/6602478m.jpg
    2017
  • /foto/6926/6926246m.jpg
    2017
  • /foto/6747/6747073m.jpg
    2017
  • /foto/6747/6747074m.jpg
    2017
  • /foto/6870/6870131m.jpg
    2017
  • /foto/9047/9047519m.jpg
    2020
  • /foto/9047/9047520m.jpg
    2020

sawa°

Poprzednie: Wysoka Strona Główna Następne: Pochody pierwszomajowe w Nowej Rudzie


Zdzisław K. | 2017-01-25 20:21:42
W jakich latach " śmigała 36 - tonowa lokomotywa " .
moose | 2017-01-25 20:39:06
12 października 1931 r. zawieszono przewozy pasażerskie na odcinku Srebrna Góra–Wolibórz,
Zdzisław K. | 2017-01-26 21:41:31
Kolej Sowiogórska . M. Jerczyński T. Przerwa . " Do obsługi górskiego odcinka zębatego zakupiono w 1900 r . w Fabryce Maszyn w Esslingen 3 ciężkie parowozy adhezyjno-zębate o układzie osi 0-3-1 .Lokomotywa zębata ważyła 56 ton i miała ciągnąć lub pchać w terenie górskim skład o masie dochodzącym do 125 ton ."
sawa | 2017-01-27 17:11:50
Tak, tę książeczkę trzeba mieć i po jej przeczytaniu wybrać się tropem dawnej Kolei Sowiogórskiej.