MENU
Przystanek z fachwerkowym budynkiem poczekalni i kasy charakterystycznym dla prywatnych kolejek budowanych przez berlińską firmę Lenz&Co. (podobne na Kolejce Ząbkowickiej, Jawor - Malczyce, Kolejce Oławskiej). Na peronie wielka ciekawostka - spalinowy (benzolowy) wagon motorowy wyprodukowany przez WUMAG/Gorlitz 1021 TI, testowany już w 1934, a eksploatowany na Kolejce Bolesławieckiej od 1935. Z czasem doszedł jeszcze jeden, większy wagon silnikowy i od 1936 roku ruch pasażerski na tej prywatnej linii, w dni wolne od pracy obsługiwały wyłącznie "motorówki". Po wybuchu wojny, z uwagi na ograniczenia materiałowe (benzol) na trasę wróciły parowozy. Fragment pocztówki ze zbioru Adama Pacześniaka - dziękuję za udostępnienie.

Dodał: moose° - Data: 2017-01-08 19:28:42 - Odsłon: 1659
Lata 1935-1939


W Iwinach zachował się peron i budynek mieszkalny pracowników kolei. Dworzec stał w miejscu składu opału i został zlikwidowany prawdopodobnie pod koniec lat 70. kiedy przystosowano stację do zwiększonych przewozów towarowych z kopalni miedzi Konrad. Jeszcze do roku 2000 r. pojawiały się tutaj sporadycznie pociągi zdawcze. W listopadzie 2000 r. wstrzymano odgórnie ruch pociągów towarowych i zaczęła się grabież elementów metalowych na linii. W 2009 r. ostatecznie rozebrano tory na dawnej linii 323. Po stacji pozostał jedynie budynek dworca obecnie jako mieszkalny.

  • /foto/6440/6440085m.jpg
    1906
  • /foto/8989/8989425m.jpg
    1906 - 1910
  • /foto/288/288604m.jpg
    1939 - 1941
  • /foto/6440/6440311m.jpg
    2005
  • /foto/6440/6440312m.jpg
    2005
  • /foto/6440/6440313m.jpg
    2005

Adam Pacześniak - zbiory prywatne

Poprzednie: Wnętrze synagogi Strona Główna Następne: Działka nr 158/3 i 158/4 (dawne szklarnie)


Greg74 | 2019-04-29 22:02:19
Wspaniałe zdjęcie!