MENU
Latem 2002 można było jeszcze bez problemu rozszyfrować zasadę działania mechanizmu. Widoczny jest również szyld firmowy "Gutehoffnungshütte", który zniknął w międzyczasie podobnie jak i tryby!

Dodał: Skipper Tom° - Data: 2004-06-16 11:15:50 - Odsłon: 16456
27 sierpnia 2002


  • /foto/6564/6564421m.jpg
    1850 - 1900
  • /foto/5832/5832009m.jpg
    1925
  • /foto/38/38044m.jpg
    1929
  • /foto/451/451898m.jpg
    1929
  • /foto/3806/3806141m.jpg
    1929
  • /foto/133/133242m.jpg
    1933 - 1937
  • /foto/138/138028m.jpg
    1933 - 1937
  • /foto/8914/8914278m.jpg
    1945 - 1948
  • /foto/5168/5168213m.jpg
    1959 - 1960
  • /foto/41/41296m.jpg
    1959 - 1961
  • /foto/22/22224m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/237/237825m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/6205/6205228m.jpg
    1965 - 1968
  • /foto/7695/7695985m.jpg
    1965 - 1968
  • /foto/160/160679m.jpg
    1965 - 1975
  • /foto/160/160681m.jpg
    1965 - 1975
  • /foto/160/160678m.jpg
    1966 - 1975
  • /foto/5792/5792512m.jpg
    1969
  • /foto/31/31625m.jpg
    1970
  • /foto/119/119649m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/143/143723m.jpg
    1972
  • /foto/143/143725m.jpg
    1972
  • /foto/143/143740m.jpg
    1972
  • /foto/393/393443m.jpg
    1972 - 1974
  • /foto/263/263791m.jpg
    1974
  • /foto/264/264029m.jpg
    1975
  • /foto/8431/8431995m.jpg
    1975 - 1982
  • /foto/389/389138m.jpg
    1977
  • /foto/6893/6893100m.jpg
    1981
  • /foto/3/003160m.jpg
    2002
  • /foto/143/143268m.jpg
    2002
  • /foto/11/11495m.jpg
    2002
  • /foto/11/11496m.jpg
    2002
  • /foto/11/11497m.jpg
    2002
  • /foto/11/11499m.jpg
    2002
  • /foto/7/7586m.jpg
    2003
  • /foto/8924/8924251m.jpg
    2004
  • /foto/8924/8924253m.jpg
    2004
  • /foto/8924/8924254m.jpg
    2004
  • /foto/6/006946m.jpg
    2004
  • /foto/6/006947m.jpg
    2004
  • /foto/350/350528m.jpg
    2004
  • /foto/10/10753m.jpg
    2004
  • /foto/10/10756m.jpg
    2004
  • /foto/10/10757m.jpg
    2004
  • /foto/10/10758m.jpg
    2004
  • /foto/11/11340m.jpg
    2004
  • /foto/14/14405m.jpg
    2004
  • /foto/14/14406m.jpg
    2004
  • /foto/14/14407m.jpg
    2004
  • /foto/22/22321m.jpg
    2004
  • /foto/22/22322m.jpg
    2004
  • /foto/56/56882m.jpg
    2004
  • /foto/26/26643m.jpg
    2004
  • /foto/379/379514m.jpg
    2005
  • /foto/379/379536m.jpg
    2005
  • /foto/33/33139m.jpg
    2005
  • /foto/146/146509m.jpg
    2005
  • /foto/43/43922m.jpg
    2005
  • /foto/45/45725m.jpg
    2005
  • /foto/45/45726m.jpg
    2005
  • /foto/45/45727m.jpg
    2005
  • /foto/45/45728m.jpg
    2005
  • /foto/45/45729m.jpg
    2005
  • /foto/89/89535m.jpg
    2005
  • /foto/222/222082m.jpg
    2006
  • /foto/74/74598m.jpg
    2006
  • /foto/103/103811m.jpg
    2006
  • /foto/119/119501m.jpg
    2006
  • /foto/195/195404m.jpg
    2007
  • /foto/5373/5373486m.jpg
    2007
  • /foto/192/192427m.jpg
    2007
  • /foto/192/192429m.jpg
    2007
  • /foto/192/192431m.jpg
    2007
  • /foto/192/192433m.jpg
    2007
  • /foto/192/192434m.jpg
    2007
  • /foto/192/192435m.jpg
    2007
  • /foto/192/192436m.jpg
    2007
  • /foto/195/195403m.jpg
    2008
  • /foto/228/228910m.jpg
    2008
  • /foto/235/235009m.jpg
    2008
  • /foto/264/264033m.jpg
    2008
  • /foto/330/330796m.jpg
    2010
  • /foto/330/330800m.jpg
    2010
  • /foto/350/350869m.jpg
    2010
  • /foto/341/341162m.jpg
    2010
  • /foto/8448/8448677m.jpg
    2012
  • /foto/8448/8448684m.jpg
    2012
  • /foto/5198/5198560m.jpg
    2012
  • /foto/5198/5198565m.jpg
    2012
  • /foto/4037/4037816m.jpg
    2013
  • /foto/4255/4255640m.jpg
    2013
  • /foto/4162/4162594m.jpg
    2013
  • /foto/4440/4440997m.jpg
    2014
  • /foto/4441/4441012m.jpg
    2014
  • /foto/4445/4445414m.jpg
    2014
  • /foto/4455/4455985m.jpg
    2014
  • /foto/4455/4455989m.jpg
    2014
  • /foto/4459/4459355m.jpg
    2014
  • /foto/4712/4712390m.jpg
    2014
  • /foto/4726/4726740m.jpg
    2014
  • /foto/4754/4754945m.jpg
    2014
  • /foto/8352/8352711m.jpg
    2015
  • /foto/7414/7414746m.jpg
    2018
  • /foto/7414/7414754m.jpg
    2018
  • /foto/7418/7418727m.jpg
    2018

Skipper Tom°

Poprzednie: Port Popowice (dawny) Strona Główna Następne: Port Popowice (dawny)


Altos | 2006-04-26 00:08:19
Do 1991r wszystkie wywrotnice były prawie w całości. Można było wtedy zobaczyć wykorzystanie przy ich konstruowaniu i budowie podstawowych zasad mechaniki. Służyły do przesypywania ładunków masowych z wagonów na podstawione barki rzeczne. Dzięki uwzględnieniu w ich konstrukcji faktu przesunięcia w wagonie pustym w stosunku do pełnego wysokości jego środka ciężkości, nie wymagały obcego napędu i obcej energi. Przy wagonie załadowanym środek ciężkości był nad osią platformy wywrotnicy, a przy pustym pod jej osią. Platforma z pełnym wagonem, po jej odblokowaniu, z małą pomocą dwóch osób obracających dwoma korbkami bez dużego wysiłku przechylała się o ok 45 stopni. Po wysypaniu poprzez odchyloną burtę ładunku, wagon sam z ruchomą platformą powracał do położenia poziomego. Następnie po zablokowaniu platformy i odblokowaniu wagonu, ta sama obsługa przy użyciu liny, bloku i korby wysuwała go pomostem na obrotnicę i dołączała do składu. Ogladałem wtedy całą choć trochę zardzewiałą infrastrukturę kolejową przyległą do tych konstrukcji. Były to trochę zarośnięte w trawie bocznice kolejowe, sprawne i lekkie obrotnice wagonów, oraz pomosty z torami od zwrotnic do budynku wywrotnicy, które przechodziły nad drogą grobli. Niestety w ciągu kilku dni wszystkie dostępne dla facetów z palnikami i złodziei elementy stalowe oraz szyny z bocznic zostały wycięte i wywiezione na złom. Doceniając ich historyczną wartość interweniowałem u miejskiego konserwatora zabytków, ale bez powodzenia.
Kiciek | 2007-10-08 16:35:11
Na pohybel złomiarzom!
Kiciek | 2007-10-08 16:43:22
Jak byłem swego czasu ochraniarzem trafiłem gościa z dużą torbą. Działo się to na terenach przy mojej firmie (znanej na świecie) i terenach kolejowych. Facio miał w niej kupę miedzianych kabli i siekierę. To jest jedna ze zmór tego kraju. Ci kolesie czasami robią dobra robote bo działają jak służby asenizacyjne wybierając pracowicie niepotrzebne nikomu elementy ale czasami demontuje historię. Moze by ich tak wysłać na jakie szkolenia a props nie niszczenia technicznej spuścizny Breslau? Tylko kto to sfinansuje? hehehe