MENU
wpisz nazwę lub ID...

Wrocławska komunikacja autobusowa na ul. Legnickiej, na pierwszym planie autobus linii E. Fot. W. Wilczyński.

Dodał: maras - Administrator° - Data: 2016-08-05 19:45:37 - Odsłon: 1717
Lata 1992-1995

Najstarszy odcinek ulicy (od pl. 1. Maja) pokrywa się z biegiem dawnej drogi biegnącej w stronę Brandenburgii i Saksonii. Była to wtedy główna droga Przedmieścia Mikołajskiego. Około XVI w. ulica była luźno zabudowana a po obu jej stronach rozciągały się ogrody. Gwałtowny rozwój nastąpił po zdobyciu Wrocławia przez wojska francuskie na początku XIX wieku. Wtedy zaczęły powstawać pierwsze kamienice. Od lat 70. XIX w. w związku ze zwiększeniem urbanizacji przedmieścia zabudowa została jeszcze bardziej zagęszczona. W XX wieku stanowiły ją już głównie kamienice czynszowe o różnym standardzie. Przy ulicy były to okazałe budynki dla bogatszych zaś oficyny zamieszkiwali głównie biedni pracownicy pobliskich fabryk. Odmienna zabudowa charakteryzowała młodszy odcinek ulicy. Były to głównie budynki z lat 20. w rejonie Szczepina i Popowic.
Omawiając nazwę ulicy trzeba zaznaczyć, że na obecną ul. Legnicką składają się dwie przedwojenne ulice:

- Friedrich-Wilhelm-Str. od pl. Jana Pawła II do pl. Strzegomskiego. Patronem ulicy był król pruski Fryderyk Wilhelm III (1770-1840)

- Frankfurterstr. od pl. Strzegomskiego do ul. Na Ostatnim Groszu. Nazwa pochodziła od miasta Frankfurt nad Odrą, w stronę którego ulica prowadzi. Do ok. 1910 r. ten odcinek był częścią szosy berlińskiej (Berliner Chaussee).

W 1945 r. zabudowa tej szerokiej, reprezentacyjnej ulicy została zrównana z ziemią. Przez rok ulica już na całej długości (od pl. Jana Pawła II do ul. Na Ostatnim Groszu) funkcjonowała pod nazwą ul. Lignickiej. W tym też roku skorygowano nazwę miasta Legnica i od tego czasu obowiązuje obecna nazwa. W latach 70. wzdłuż ulicy wniesiono osiedla bloków z wielkiej płyty.

  • /foto/426/426125m.jpg
    1890 - 1910
  • /foto/3846/3846946m.jpg
    1890 - 1911
  • /foto/318/318060m.jpg
    1890 - 1920
  • /foto/39/39697m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/299/299053m.jpg
    1898
  • /foto/438/438322m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/412/412134m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/3454/3454509m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/2/002914m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/113/113991m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/257/257043m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/4168/4168214m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/0/000583m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/443/443028m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/341/341497m.jpg
    1900 - 1925
  • /foto/4090/4090354m.jpg
    1900 - 1925
  • /foto/131/131926m.jpg
    1900 - 1930
  • /foto/244/244213m.jpg
    1901
  • /foto/6481/6481257m.jpg
    1902
  • /foto/305/305594m.jpg
    1903
  • /foto/27/27921m.jpg
    1906
  • /foto/170/170979m.jpg
    1906
  • /foto/4028/4028732m.jpg
    1906
  • /foto/4796/4796219m.jpg
    1906
  • /foto/5707/5707640m.jpg
    1906
  • /foto/11/11829m.jpg
    1906
  • /foto/6503/6503547m.jpg
    1906
  • /foto/5087/5087441m.jpg
    1906
  • /foto/53/53603m.jpg
    1907
  • /foto/436/436164m.jpg
    1907
  • /foto/227/227149m.jpg
    1908
  • /foto/5224/5224412m.jpg
    1910
  • /foto/26/26218m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6/006991m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/86/86109m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/263/263429m.jpg
    1911
  • /foto/6035/6035466m.jpg
    1911
  • /foto/6/006492m.jpg
    1912
  • /foto/6/006543m.jpg
    1912
  • /foto/40/40330m.jpg
    1912
  • /foto/150/150666m.jpg
    1912
  • /foto/6067/6067946m.jpg
    1913
  • /foto/3893/3893616m.jpg
    1913 - 1925
  • /foto/4632/4632565m.jpg
    1914
  • /foto/439/439555m.jpg
    1916
  • /foto/247/247427m.jpg
    1918 - 1927
  • /foto/354/354100m.jpg
    1918 - 1927
  • /foto/21/21687m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/66/66315m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/252/252419m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/439/439996m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/3875/3875711m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/60/60945m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/6545/6545656m.jpg
    1923
  • /foto/6552/6552278m.jpg
    1923
  • /foto/6443/6443253m.jpg
    1924
  • /foto/6629/6629460m.jpg
    1924
  • /foto/6629/6629667m.jpg
    1924
  • /foto/3973/3973413m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/4619/4619044m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/16/16473m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/5473/5473989m.jpg
    1926
  • /foto/117/117336m.jpg
    1927
  • /foto/421/421640m.jpg
    1927 - 1935
  • /foto/324/324152m.jpg
    1930 - 1936
  • /foto/415/415609m.jpg
    1931
  • /foto/363/363967m.jpg
    1932 - 1934
  • /foto/152/152350m.jpg
    1935
  • /foto/6594/6594478m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/6600/6600205m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/429/429363m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/5389/5389736m.jpg
    1936
  • /foto/432/432506m.jpg
    1938
  • /foto/4023/4023254m.jpg
    1938
  • /foto/4023/4023274m.jpg
    1938
  • /foto/4023/4023469m.jpg
    1938
  • /foto/4024/4024127m.jpg
    1938
  • /foto/48/48125m.jpg
    1938
  • /foto/48/48126m.jpg
    1938
  • /foto/1/001407m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/4206/4206307m.jpg
    1938 - 1942
  • /foto/4252/4252436m.jpg
    1938 - 1942
  • /foto/321/321014m.jpg
    1938 - 1943
  • /foto/9/9856m.jpg
    1938 - 1944
  • /foto/281/281786m.jpg
    1940
  • /foto/3515/3515621m.jpg
    1940
  • /foto/6504/6504347m.jpg
    1940
  • /foto/3503/3503161m.jpg
    1941
  • /foto/62/62387m.jpg
    1943
  • /foto/4186/4186111m.jpg
    1945
  • /foto/0/000510m.jpg
    1945
  • /foto/0/000584m.jpg
    1945
  • /foto/0/000773m.jpg
    1945
  • /foto/1/001008m.jpg
    1945
  • /foto/10/10810m.jpg
    1945
  • /foto/24/24937m.jpg
    1945
  • /foto/24/24996m.jpg
    1945
  • /foto/24/24998m.jpg
    1945
  • /foto/41/41091m.jpg
    1945
  • /foto/199/199903m.jpg
    1945
  • /foto/294/294066m.jpg
    1945
  • /foto/4675/4675032m.jpg
    1945
  • /foto/4772/4772590m.jpg
    1945
  • /foto/5442/5442946m.jpg
    1945
  • /foto/5442/5442962m.jpg
    1945
  • /foto/48/48179m.jpg
    1945
  • /foto/25/25701m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/4674/4674544m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/422/422832m.jpg
    1945 - 1949
  • /foto/4674/4674926m.jpg
    1945 - 1949
  • /foto/32/32638m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/4774/4774533m.jpg
    1954
  • /foto/8/8715m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/6517/6517700m.jpg
    1960
  • /foto/390/390265m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/4045/4045163m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/42/42450m.jpg
    1968 - 1969
  • /foto/4556/4556029m.jpg
    1969
  • /foto/70/70144m.jpg
    1969 - 1970
  • /foto/4877/4877416m.jpg
    1970
  • /foto/45/45315m.jpg
    1970 - 1971
  • /foto/25/25472m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/349/349519m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/2/002266m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/218/218685m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/257/257454m.jpg
    1971 - 1972
  • /foto/257/257456m.jpg
    1971 - 1972
  • /foto/257/257511m.jpg
    1972
  • /foto/25/25981m.jpg
    1973
  • /foto/162/162651m.jpg
    1973
  • /foto/5495/5495652m.jpg
    1976
  • /foto/5495/5495656m.jpg
    1976
  • /foto/255/255687m.jpg
    1976 - 1977
  • /foto/313/313248m.jpg
    1980 - 1982
  • /foto/5352/5352399m.jpg
    1980 - 2000
  • /foto/373/373257m.jpg
    1982
  • /foto/110/110960m.jpg
    1983 - 1986
  • /foto/61/61400m.jpg
    1984
  • /foto/268/268962m.jpg
    1984
  • /foto/110/110222m.jpg
    1985
  • /foto/6206/6206802m.jpg
    1985 - 1989
  • /foto/384/384774m.jpg
    1990 - 1999
  • /foto/4488/4488969m.jpg
    1991
  • /foto/4488/4488974m.jpg
    1991
  • /foto/4488/4488977m.jpg
    1991
  • /foto/52/52521m.jpg
    1994
  • /foto/32/32404m.jpg
    1997
  • /foto/32/32405m.jpg
    1997
  • /foto/32/32406m.jpg
    1997
  • /foto/121/121375m.jpg
    1997
  • /foto/179/179764m.jpg
    1997
  • /foto/62/62537m.jpg
    1997
  • /foto/221/221489m.jpg
    1997
  • /foto/383/383303m.jpg
    2000
  • /foto/382/382726m.jpg
    2001
  • /foto/383/383507m.jpg
    2001
  • /foto/384/384867m.jpg
    2003
  • /foto/6/006676m.jpg
    2003
  • /foto/6/006327m.jpg
    2004
  • /foto/6/006529m.jpg
    2004
  • /foto/17/17536m.jpg
    2004
  • /foto/17/17542m.jpg
    2004
  • /foto/27/27180m.jpg
    2004
  • /foto/33/33024m.jpg
    2005
  • /foto/33/33628m.jpg
    2005
  • /foto/208/208557m.jpg
    2005
  • /foto/36/36949m.jpg
    2005
  • /foto/36/36950m.jpg
    2005
  • /foto/41/41402m.jpg
    2005
  • /foto/42/42938m.jpg
    2005
  • /foto/61/61092m.jpg
    2005
  • /foto/61/61093m.jpg
    2005
  • /foto/44/44668m.jpg
    2005
  • /foto/51/51169m.jpg
    2005
  • /foto/89/89542m.jpg
    2006
  • /foto/171/171758m.jpg
    2006
  • /foto/171/171767m.jpg
    2006
  • /foto/112/112840m.jpg
    2006
  • /foto/135/135421m.jpg
    2007
  • /foto/4483/4483065m.jpg
    2007
  • /foto/6294/6294247m.jpg
    2007
  • /foto/195/195921m.jpg
    2008
  • /foto/243/243642m.jpg
    2008
  • /foto/239/239310m.jpg
    2008
  • /foto/4276/4276170m.jpg
    2009
  • /foto/281/281705m.jpg
    2009
  • /foto/281/281706m.jpg
    2009
  • /foto/302/302494m.jpg
    2009
  • /foto/359/359136m.jpg
    2010
  • /foto/359/359142m.jpg
    2010
  • /foto/379/379816m.jpg
    2011
  • /foto/384/384860m.jpg
    2011
  • /foto/382/382306m.jpg
    2011
  • /foto/426/426953m.jpg
    2011
  • /foto/428/428597m.jpg
    2011
  • /foto/431/431434m.jpg
    2012
  • /foto/431/431445m.jpg
    2012
  • /foto/431/431603m.jpg
    2012
  • /foto/432/432218m.jpg
    2012
  • /foto/3247/3247479m.jpg
    2012
  • /foto/3247/3247481m.jpg
    2012
  • /foto/3388/3388562m.jpg
    2012
  • /foto/3430/3430787m.jpg
    2012
  • /foto/4206/4206308m.jpg
    2013
  • /foto/3901/3901792m.jpg
    2013
  • /foto/4496/4496230m.jpg
    2014
  • /foto/4621/4621186m.jpg
    2014
  • /foto/4625/4625827m.jpg
    2014
  • /foto/4621/4621318m.jpg
    2014
  • /foto/4614/4614320m.jpg
    2014
  • /foto/4625/4625525m.jpg
    2014
  • /foto/4637/4637290m.jpg
    2014
  • /foto/4651/4651743m.jpg
    2014
  • /foto/4673/4673156m.jpg
    2014
  • /foto/4659/4659381m.jpg
    2014
  • /foto/4711/4711026m.jpg
    2014
  • /foto/4730/4730140m.jpg
    2014
  • /foto/4874/4874243m.jpg
    2014
  • /foto/5373/5373706m.jpg
    2015
  • /foto/5373/5373709m.jpg
    2015
  • /foto/5456/5456789m.jpg
    2015
  • /foto/5456/5456805m.jpg
    2015
  • /foto/5565/5565133m.jpg
    2015
  • /foto/5667/5667249m.jpg
    2015
  • /foto/5667/5667250m.jpg
    2015
  • /foto/6248/6248462m.jpg
    2015
  • /foto/5796/5796505m.jpg
    2015
  • /foto/6025/6025050m.jpg
    2016
  • /foto/6070/6070498m.jpg
    2016
  • /foto/6103/6103585m.jpg
    2016
  • /foto/6109/6109914m.jpg
    2016
  • /foto/6609/6609762m.jpg
    2017
  • /foto/6666/6666296m.jpg
    2017

Gazeta Wrocławska / Słowo Polskie / Wieczór Wrocławia

Poprzednie: Blok nr 2 Strona Główna Następne: Kamienica nr 3


YouPiter | 2016-08-05 20:14:01
Raczej jest po `85, ale proszę jeszcze o opinię kolegę wilk.wrocław. Wiadomo - auta :)
maras - Administrator | 2016-08-05 20:34:33
Póki co, przesunąłem górne datowanie na 1989r.
matadorRS | 2016-08-09 23:25:38
Obstawiem że jest to remont ul. Legnickiej. Czyli wymiana nawierzchni z kostki brukowej na asfalt., O ile mnie pamięć nie myli było to w latach 94-95 i modele aut by się zgadzały (w tle Polonez Caro produkowany od 1991.
ref-humbold | 2016-08-05 20:48:02
W drugą stronę jedzie autobus "B". Zdjęcie zrobione na Legnickiej.
maras - Administrator | 2016-08-05 20:58:49
Coś nie kojarzę... W którym to miejscu?
ref-humbold | 2016-08-05 21:03:04
Między wiaduktami, widoczny w tle to
maras - Administrator | 2016-08-05 21:48:32
Ooooo, już wiem :) Dzięki!
MacGyver_74 | 2016-08-05 23:23:37
Przed autobusem "E" jedzie Mercedes (W124 produkowano od 1985, ewentualnie może to też być W201/190 produkowany od 1982). Jeżeli dobrze widzę, to na wprost barakowozu, w stronę fotografującego jedzie Polonez Caro (produkowany od 1991).
YouPiter | 2016-08-06 00:26:16
No właśnie, tych ,,zagraniczniaków" nie kukam, ale ten POLONEZ biały, to epoka z drugiej połowy lat `80 - tych.
YouPiter | 2016-08-06 00:26:16
No właśnie, tych ,,zagraniczniaków" nie kukam, ale ten POLONEZ biały, to epoka z drugiej połowy lat `80 - tych.
wilk.wroclaw | 2016-08-05 23:31:52
To ja się tylko wtrącę, mamy dobrze widocznego Mercedesa W124, ale zdecydowanie datowanie podnosi widoczna za autobusem Toyota Corolla VI E90, produkowana od 1987 roku i w tle Polonez Caro. Biorąc pod uwagę, że do produkcji wszedł w lipcu 1991 roku, a halogeny zaczęto montować rok później, śmiało datowanie można podnieść na minimum 1992 rok, imho.
maras - Administrator | 2016-08-05 23:36:42
Super! Dzięki :)
wilk.wroclaw | 2016-08-05 23:40:24
A seria zacna :) Czy kojarzysz to jakiej wysokości był ten ruch lewym pasem tymczasowym? Tu jest widoczny wiadukt a zaraz za nim dawna rzeźnia, a ten duży fiat, jakby z Przedmiejskiej gdzieś wyjeżdżał w prawo, w kierunku centrum?
wilk.wroclaw | 2016-08-05 23:41:06
W lewo, przepraszam za pomyłkę.
maras - Administrator | 2016-08-05 23:42:49
A to następna kwestia do przegadania :)
wilk.wroclaw | 2016-08-05 23:47:50
I też zastanawia mnie dlaczego te pasy w kierunku Popowic są tu zwężane do jednego, wszak ten odcinek Legnickiej jest tu na całej długości jednakowo szeroki. Na zdjęciu nie widać wyraźnie, ale chyba przed samym barakowozem ulica dziwnie, gwałtownie skręca w lewo, a przy torach widać tylko trawę.
matadorRS | 2016-08-09 23:28:35
To jest wymiana nawierzchni na Legnickiej z kostki brukowej na asfalt. Wg mnie lata 1994 1995.
Lekok | 2016-08-06 00:15:55
Była przebudowywana jezdnia pod starym wiaduktem (po prawej).
arkadoo - Administrator | 2016-08-09 20:55:34
Z fb odnośnie daty: Bartek Ga Corolla na zdjęciu to model E10, były produkowane od 1992 roku, więc NAJWCZEŚNIEJ może to być jesień '92, choć pamiętając jak wówczas funkcjonowała oficjalna dystrybucja aut z zagranicy, to ostrożnie celowałbym w 1993. Edit : po przeanalizowaniu wyróżników tablic rejestracyjnych, i zakładając, że Corolla ma blachy województwa wrocławskiego, to może mieć tylko WCA xxxx. Wyróżnik ten wydawano dopiero od roku 1994.
wilk.wroclaw | 2016-08-09 20:58:48
Arku, spójrz - Corolla E10 wygląda tak , a wspomniana przeze mnie E90 tak - . Będę się upierał, że mam rację :)
wilk.wroclaw | 2016-08-09 21:02:12
A Corolla może mieć np stare blachy łódzkie - LZA
arkadoo - Administrator | 2016-08-09 22:48:05
Tylko wkleiłem komentarz, jako głos w dyskusji. Ja absolutnie się na samochodach nie znam :)
wilk.wroclaw | 2016-08-09 23:05:29
:-)