Była to stacja towarowo-przeładunkowa na której oprócz drobnych magazynów znajdowały się budynki i warsztaty parowozów. W chwili otwarcia stacji w 1899 r. znajdowały się tu: lokomotywownia na 4 parowozy, wagonownia na 24 wagony, 10-tonowa waga wagonowa, magazyn towarowy oraz i noclegownia dla maszynistów. Przez rok - w 1898 roku, odprawiano tu podróżnych (w 1899 r. otwarto dworzec na Pl. Staszica). W 1921 r. stacja uzyskała oświetlenie elektryczne. W 1943 r. przebudowano wagę wagonową na 12,5 tony, jak również przebudowano bocznicę do portu miejskiego z uwagi na bardzo intensywny transport węgla z portu w stronę Trzebnicy i Milicza i płodów rolnych w drugą stronę. W 1950 r. parowozownię zmodernizowano urządzając w niej pomieszczenia dla podróżnych. Od 15 grudnia 1951 r. wyprawiano już z tej stacji "Na Polance" (dojazd z centrum tramwajem linia nr 14) pociągi w kierunku Trzebnicy i Sulmierzyc/Żmigrodu. Stacja przejęła nazwę Wrocław (Wąsk.). Odprawiano stąd nadal przesyłki bagażowe, ekspresowe oraz towary za wyjątkiem żywego inwentarza. W latach 60. planowano utworzyć motowozownię wykorzystując halę zbudowaną w latach 40. Po 1967 r. (po zamknięciu odcinka Wrocław-Trzebnica) funkcję warsztatów WKD przejęła jednak stacja Trzebnica Gaj. Na terenie dawnej stacji towarowej powstała zajezdnia i warsztaty PKS które działały do końca lat 80.W budynkach dawnej parowozowni istniała baza autobusowa (do połowy lat 80.), potem funkcjonował tu zakład poligraficzny Interpoltex. Około 2013 r. wszystkie budynki wyburzono w związku z budową apartamentowca Stara Odra Residence. (moose)