MENU
ul.Na Grobli - fizyczny dowód istnienia na tej ulicy linii tramwajowej - jednej z najstarszych w dodatku, czynnej do 1945 roku... Łączyła pl.Wróblewskiego z Rakowcem.

Dodał: Neo[EZN]° - Data: 2003-12-08 11:21:09 - Odsłon: 8015
Rok 2002

  • /foto/6727/6727419m.jpg
    2010
  • /foto/6727/6727420m.jpg
    2010
  • /foto/3473/3473497m.jpg
    2012
  • /foto/6727/6727424m.jpg
    2015
  • /foto/8020/8020931m.jpg
    2019
  • /foto/8020/8020934m.jpg
    2019
  • /foto/8022/8022826m.jpg
    2019
  • /foto/8022/8022827m.jpg
    2019

Neo[EZN]°

Poprzednie: Powiatowy Urząd Pracy
Szpital św. Anny (dawny)
Strona Główna Następne: Nieużywane torowisko tramwajowe (Brama Cesarska)


Petr | 2004-02-06 12:20:42
Czy linie zlikwidowano w ramach rozwoju miejskiej infrastruktury? Az dziw ze po wojnie ostała sie linia do Leśnicy, choć przez dziesiątki lat miała tylko jeden tor
Neo[EZN] | 2004-02-06 15:47:44
Istnienie linii tramwajowej w tym miejscu po wojnie nie miało większego sensu. Nie było już lunaparków a to przecież one przyciągały najwięcej ludzi. W 1947-48 roku rozważano odbudowę tej linii na potrzeby ośrodków sportowych przy ulicy Na Grobli - skończyło się tylko na rozważaniach.
Petr | 2004-03-08 21:24:53
Teraz już wiem że linia do leśnicy jest powojenna - wstyd mi - szkoda ze nie ma tu opcji usuwania własnych idiotycznych komentarzy....
jacekq | 2004-03-08 21:29:51
Zgadzam się z Tobą i wierz mi, nie tylko ja chciałbym mieć tę opcję, ale chyba nic z tego :)
Gość: Adam | 2004-03-08 22:43:25
Do Leśnicy jeździła " piątka", jechało się jak pociągiem, tramwaj zasuwał jak głupi. Ten parametr, tj. stosunkowo długie i szybkie trasy tramwajowe na obrzeża miasta był bardzo wyróżniający Wrocław spośród innych miast. Niestety, teraz już nie.
Gość: Adam | 2004-03-08 22:55:25
Sorry, to była " trójka"- sprawdziłem w przewodniku wrocławskim z 1957 r. Chyba, że zmieniono później na " piątkę", bo ja dałbym głowę uciąć, że to był nr 5.
jacekq | 2004-03-09 13:17:20
Kiedyś do Leśnicy jeździła i 3, i 5, wiec mozesz miec racje...
Gość: Adam | 2004-03-08 23:09:47
Tak a propos tramwajów, czyli do Neo´go: dzisiaj dowiedziałem się ciekawej historii. Otóż, pod egidą pewnego potomka przedwojennego wrocławskiego tramwajarza, strona Twoja została nagłośniona w kręgach Niemców wrocławskich i jest pilnie obserwowana. Zatrudniono tłumacza, a nawet jest pomysł zorganizowania kursu języka polskiego ( nb. takie już są od dawna). Nie mogę podać szczegółów, bo bym dał głowę. To jest bita na 100 procent informacja.
Neo[EZN] | 2004-03-09 02:40:26
A to ciekawe ale jeszcze żaden niemiec ze mną się nie kontaktował :)
Gość: Adam | 2004-03-09 03:43:41
Oni nas bacznie obserwują, w swoim czasie poznałem dobrze to towarzystwo. Na współpracę raczej nie ma co liczyć.
Mmaciek | 2011-11-05 16:13:21
Ten sztab kryzysowy to po prostu śmiech na sali, szefem został prezes MPK, tak więc mamy sędziego we własnej sprawie ...
yoolek | 2006-02-26 15:40:17
Tędy jezdziła linia nr 4: Morgenau - Siebenhufenerstr.(Miejska Hala Targowa): razem 5,3 km, czas jazdy 25 minut. - rozkład z 1935 roku tak podaje. A tory pamietam z dziecinstwa.
Quol | 2004-02-06 12:36:31
Przecież linię do Leśnicy zbudowano w latach '50.
Neo[EZN] | 2004-02-06 15:45:47
W 1949 roku.
moose | 2011-11-28 21:26:06
Brawo Ula. Takie właśnie mozaiki z rozsypanej po dziesiątkach publikacji wiedzy budują klimat wiarygodności naszej strony. Aż mi się chce teraz sięgnąć po stare przewodniki :)
ragnar | 2011-11-29 12:05:19
Super!! Jedlina czeka na nasze aparaty:))
Virzzz | 2011-12-18 10:14:57
Czy z artykułu nic nie zniknęło? "Zainstalowano również Natomiast w 1936 roku" - brzmi niezbyt spójnie, jakby coś zaginęło podczas edycji/przenosin...
Mmaciek | 2011-12-18 23:11:28
Dajmy koledze kilka dni na ewentualną korektę. Jeśli nie będzie reakcji, wtedy artykuł kosz, a treść do opisu obiektu.