Pierwotnie tor kolejki łączył szyb Chwalibóg przy ul. Stefana Batorego ze sztolnią Steiner przy ul. 11 Listopada. Według planu z 1886 roku na skrzyżowaniu toru kolejki z ulicą Stefana Batorego znajdował się przejazd kolejowy (później w tym miejscu wybudowano wiadukt). Następnie tor omijał od strony południowo-zachodniej cegielnię (ul. Ceglana), biegł w przekopie wzdłuż ulicy T. Sygietyńskiego, skręcał na południowy zachód by w formie przejazdu przeciąć ulicę J. Piłsudskiego (na obecnym skrzyżowaniu ...
Pierwotnie tor kolejki łączył szyb Chwalibóg przy ul. Stefana Batorego ze sztolnią Steiner przy ul. 11 Listopada. Według planu z 1886 roku na skrzyżowaniu toru kolejki z ulicą Stefana Batorego znajdował się przejazd kolejowy (później w tym miejscu wybudowano wiadukt). Następnie tor omijał od strony południowo-zachodniej cegielnię (ul. Ceglana), biegł w przekopie wzdłuż ulicy T. Sygietyńskiego, skręcał na południowy zachód by w formie przejazdu przeciąć ulicę J. Piłsudskiego (na obecnym skrzyżowaniu z ul. K. Namysłowskiego) po czym zbliżał się do ul. W. Bogusławskiego. Po jej przecięciu tor skręcał na wschód i wiaduktem nad ul. 11 Listopada dochodził do terenu sztolni Steiner. Na planach z początku XX wieku tory kolejki były już znacznie krótsze niż pierwotnie i kończyły swój bieg przy hałdzie w okolicach cegielni. W roku 1936 tory były jeszcze krótsze - po przecięciu ul. Batorego kończyły się po ok. 150 metrach. Obecnie po dawnej kolejce pozostał tylko przyczółek i filary wiaduktu przy ul. Stefana Batorego oraz uformowany nasyp, na którym znajdował się dawniej przyczółek wiaduktu nad ul. 11 Listopada.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
/Petroniusz/ |
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Kolejka przemysłowa Chwalibóg - Steiner na innych fotografiach | ||
|
||