Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Wyposażenie Sali
1
 
 
 
 
  ID: 554069

Sala balowa Fryderyka Wielkiego



 
adamn°
Sala została wyposażona w roku 1753. Renowacja, polegająca na usunięciu okien przesuwanych i wbudowaniu skrzydłowych, została przeprowadzona w roku 1851.
Tektoniczny podział sali został przeprowadzony przez Johanna Boumananna. W klasycystycznej prostocie widać wpływ francuskiego architekta Germaina Noffranda. Drewniana boazeria jest podzielona w proste linie. Elementy stylu rokoko zostały oszczędnie uwidocznione w przypadku ram obrazów, supraport i luster. Tylko w przypadku pozłacanych ornamentów ...
adamn°
Sala została wyposażona w roku 1753. Renowacja, polegająca na usunięciu okien przesuwanych i wbudowaniu skrzydłowych, została przeprowadzona w roku 1851.
Tektoniczny podział sali został przeprowadzony przez Johanna Boumananna. W klasycystycznej prostocie widać wpływ francuskiego architekta Germaina Noffranda. Drewniana boazeria jest podzielona w proste linie. Elementy stylu rokoko zostały oszczędnie uwidocznione w przypadku ram obrazów, supraport i luster. Tylko w przypadku pozłacanych ornamentów sufitów i w przypadku pozłacanych elementów stołów ornamenty stylu rokoko zostały bardziej uwidocznione. Nastrój sali balowej podkreślała boazeria pomalowana na kolor pomiędzy blado zielonym i matowo różowym, sklepienie sufitu, opuszczony gzyms z pozłacanymi girlandami kwiatowymi.
Trzy kanapy (pierwotnie stały wzdłuż długiej ściany), trzy konsole pomiędzy oknami, ramy z pięciu luster i dwa lustra nad kominkami jak również pięć supraportów dostarczył w 1752 roku poczdamski rzeźbiarz Johann Michael Hoppenhaupt. Zadziwiająca jest różnorodność jaką autor rozwinął z motywów stylu rokoko. W każdym projektowanym przez niego pomieszczaniu pojawiały się inne elementy. Lustra pochodziły z berlińskiej manufaktury. Pięć ogromnych supraportów namalował Abraham Dubuisson. Dekoracją sufitu, ozdobami gzymsów i sztukaterią marmuru wokół kominków zajął się Johann Georg Merck. Wykonawca obu kominków nie jest znany. Jeśli nie pochodzą z Poczdamu, mogły być wykonane przez Albrechta Siegwitza, który wykonywał w roku 1753 prace dla zamku. Osiemnaście tapicerowanych krzeseł, które odbiegają od eleganckiego wystroju, dołączono do wystroju w późniejszym okresie. Stojący w rogu londyński zegar pochodził z miejskiego zamku berlińskiego i został zakupiony w 1927 roku.
Układaniem podłogi zajął się w lutym 1753 roku wrocławski stolarz Claus Martin Wy.
Zastawa na konsolach należała do wrocławskiego serwisu Fryderyka Wielkiego. Została zamówiona w 1767 roku. Manufaktura po raz pierwszy obok elementów stylu rokoko użyła także elementy klasycystyczne.
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1900-1944
    komentarze: 0
    Pokój przyjęć Fryderyka Wielkiego. Podobne ujęcie http://wroclaw.hydral.com.pl/28921,foto.html
  • Data: 1900-1944
    komentarze: 0
    Sala balowa
  • Data: 1900-1944
    komentarze: 0
    Sala audiencyjna na zamku.
  • Data: 1900-1944
    komentarze: 0
    Sala galowa Fryderyka Wielkiego.
  • Data: 1920-1930
    komentarze: 0
    Sala balowa Fryderyka Wielkiego.
  • Data: 1920-1940
    komentarze: 2
    Sala odświętna (Festsaal) przeznaczona do audiencji w Zamku Królów ...
  • Data: 1920-1940
    komentarze: 0
    Sala balowa.
  • Data: 1933-1938
    komentarze: 6
    Sala Galowa w Zamku Królewskim. Podpis obok reprodukcji "Breslau ...
  • Data: 1936-1937
    komentarze: 2
    Sala Balowa w Zamku Królów Pruskich we Wrocławiu. Światłodruk ...
  • Data: 1939
    komentarze: 2
    Bal w 1939 roku w sali http://wroclaw.hydral.com.pl/235984,foto.html ...
  • Data: 1939
    komentarze: 5
    Przed balem przedstawienie. Można tylko spekulować jaki tytuł ...