MENU
Wyścigi za motorem to jedna z dyscyplin kolarstwa torowego bardzo popularna w latach 20 XX wieku. Na zdjęciu kolarz Erhard Lohoff z Wrocławia z motocyklistą Arnulfem Meinholdem jr.

Dodał: maras° - Data: 2015-05-28 17:44:51 - Odsłon: 1698
Lata 1925-1930


"Wybudowany w 1886 r. tor kolarski na Dąbiu (Grüneiche) posiadał ubitą nawierzchnię żużlową. W 1891 i 1894 r. tor przebudowano: wydłużono go do 400 m, otrzymał betonową nawierzchnię, podniesiono do 2 m wiraże. Następnie obiekt przebudowywano jeszcze parokrotnie. Przez pół wieku tor na Dąbiu był jednym z najważniejszych obiektów sportowych we Wrocławiu. Co roku odbywało się tu przynajmniej kilka dużych wyścigów długodystansowych, ze 100-kilometrowym Złotym Pucharem Wrocławia na czele. Do Wrocławia przyjeżdżała czołówka kolarstwa europejskiego. Tor pięciokrotnie gościł mistrzostwa Niemiec i trzykrotnie mistrzostwa Europy. Tor przestał istnieć pod koniec 1935 r., zlikwidowany ze względu na plany budowy terenów wystawowych. Miejsce, w którym się znajdował, zajmuje obecnie ogród zoologiczny."

Dolnośląska Gazeta Kolarska 01/2013

  • /foto/364/364239m.jpg
    1890
  • /foto/8/8455m.jpg
    1890 - 1908
  • /foto/6/006183m.jpg
    1890 - 1945
  • /foto/332/332601m.jpg
    1895 - 1898
  • /foto/127/127330m.jpg
    1896
  • /foto/277/277113m.jpg
    1899
  • /foto/3798/3798334m.jpg
    1899
  • /foto/6266/6266356m.jpg
    1899
  • /foto/45/45295m.jpg
    1900
  • /foto/6289/6289654m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/9581/9581500m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/5287/5287228m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/4936/4936586m.jpg
    1901
  • /foto/5062/5062992m.jpg
    1902
  • /foto/10413/10413900m.jpg
    1902
  • /foto/5772/5772112m.jpg
    1902 - 1910
  • /foto/4664/4664674m.jpg
    1903
  • /foto/5422/5422245m.jpg
    1905
  • /foto/7102/7102624m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/8673/8673248m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/8892/8892678m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/8217/8217082m.jpg
    1905 - 1914
  • /foto/8202/8202684m.jpg
    1908
  • /foto/7605/7605041m.jpg
    1908
  • /foto/7898/7898593m.jpg
    1910
  • /foto/8772/8772276m.jpg
    1910
  • /foto/5482/5482039m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/6619/6619472m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/6626/6626028m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/7072/7072797m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/6351/6351657m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/7606/7606951m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/335/335791m.jpg
    1911
  • /foto/6650/6650645m.jpg
    1912
  • /foto/5422/5422225m.jpg
    1913
  • /foto/306/306405m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/10820/10820547m.jpg
    1919
  • /foto/8781/8781748m.jpg
    1919
  • /foto/8661/8661833m.jpg
    1920
  • /foto/3246/3246540m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4041/4041298m.jpg
    1921
  • /foto/8661/8661817m.jpg
    1921
  • /foto/9840/9840312m.jpg
    1922
  • /foto/10820/10820617m.jpg
    1922
  • /foto/10820/10820550m.jpg
    1922 - 1925
  • /foto/4290/4290477m.jpg
    1923
  • /foto/8618/8618704m.jpg
    1923 - 1924
  • /foto/9863/9863387m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/3930/3930060m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/5255/5255928m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/432/432124m.jpg
    1933

Aukcje internetowe

Poprzednie: 11.2013- 09.2014 - Budowa nowego domku klubowego Strona Główna Następne: Budynek nr 20