MENU
Droga ekspresowa S3 (odcinek Nowa Sól Południe - Legnica II) - schemat przebiegu. Opracowanie własne sporządzone na podkładzie z Geoportalu, w oparciu o dane GDDKiA oraz informacje prasowe. Kolorem czerwonym oznaczony jest budowany odcinek S3 z wykazem węzłów, kolorem żółtym obecny przebieg drogi krajowej nr 3. W okienkach po prawej umieszczono podstawowe informacje o poszczególnych odcinkach powstającej drogi. Przy górnej krawędzi kolorem niebieskim oznaczono odcinek S3 rozbudowywany o dodatkowy pas jezdni (wschodni), przy dolnej krawędzi kolorem zielonym oznaczono odcinek S3 budowany w następnej kolejności (Legnica II - Bolków).

Dodał: Petroniusz° - Data: 2015-04-17 22:36:38 - Odsłon: 5655
Rok 2015

Budowa odcinka S3 Nowa Sól - Legnica - zadanie obejmuje w szczególności:
1. Budowę drogi ekspresowej o długości ok.81,2 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu oraz pas awaryjny, z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym o szerokości 12m (wraz z opaskami) oraz 6,0 km o przekroju 2x3 pasy ruchu oraz pas awaryjny.
2. Budowę 13 węzłów drogowych: Nowa Sól Południe, Nowe Miasteczko, Gaworzyce, Drożów, Potoczek, Kaźmierzów, Polkowice, Lubin Północ, Lubin Zachód, Lubin Południe, Legnica Północ, Legnica Zachód oraz Legnica II
3. Przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową.
4. Budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego oraz budowę dróg (dojazdów) technologicznych.
5. Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp.
6. Budowę obiektów inżynierskich i wiaduktów drogowych, przejść ekologicznych nad drogą ekspresową, przeznaczonych dla dużych zwierząt, przepustów o funkcjach hydrologiczno-ekologicznych pod koroną dróg i pod zjazdami, systemu odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej i pozostałych dróg (rowów przydrożnych, rowów szczelnych, kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających, osadników i separatorów, zbiorników retencyjnych i innych).
7. Przebudowę sieci melioracyjnych oraz oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego.
8. Przygotowanie terenu pod przyszłe Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP-y) wraz z doprowadzeniem mediów tj.: przyłącza oświetleniowego, energetycznego, wodnego, odprowadzenia ścieków.
9. Budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, urządzeń oczyszczających (osadników, separatorów, studni wpadowych z piaskownikiem), systemu odprowadzającego wody opadowe, zbiorników infiltracyjnych.
10. Budowę uzbrojenia terenu oraz przebudowę uzbrojenia kolidującego z planowaną drogą w zakresie oświetlenia, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających, kanalizacji sanitarnej, telekomunikacji oraz linii teletechnicznych.
11. Budowę kanalizacji teletechnicznej dla potrzeb przyszłego systemu łączności i zarządzania ruchem.
12. Stałą organizację ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg lokalnych – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie poziome i pionowe.
13. Ogrodzenie drogi na całej jej długości.
14. Rozbiórkę obiektów budowlanych i innych elementów kolidujących z planowaną inwestycją, wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogi S-3, wykonanie nasadzeń zieleni.
15. Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie prowadzenia robót, jak również w okresie usuwania wad.

Zadanie podzielone zostało na 5 odcinków:
Od węzła Nowa Sól Płd - do węzła Gaworzyce (bez węzła) o dł. Ok 16,4 km
Od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów o dł. Ok 16,9 km
Od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Płn. O dł. Ok 14,4 km
Od węzła Lubin Płn (bez węzła) do węzła Lubin Płd. O dł. Ok. 11,3 km
Od węzła Lubin Płd (bez węzła)do węzła Legnica II (A4 z węzłem) o dł. Ok. 22,6 km
/Petroniusz za www.gddkia.gov.pl /

Petroniusz°

Poprzednie: Kamienica nr 19 Strona Główna Następne: ul. Konopnickiej Marii


moose | 2018-08-31 11:27:15
Petro - masz świetnie opanowane obrazowanie tych inwestycji. Czy zaktualizujesz S3 o odcinek Legnica - Sady z obwodnicą Bolkowa oraz planowany przebieg od Sadów do Lubawki?
Petroniusz | 2018-09-03 07:12:12
Spróbuję, chociaż ostatnio doba jest ciut za krótka.
moose | 2018-09-03 13:02:46
Tak, nie tylko Ty to czujesz:
Petroniusz | 2018-09-04 06:09:57
Ciekawe.
Zed | 2018-09-04 06:39:53 | edytowany: 2018-09-04 06:42:08
Od tygodnia udostepniono odcinek Lubin Polnoc, Zachod i Poludnie. Na wezle Legnica Zachod udostepniono ponownie zjazd na krajowa 3 (od ronda przy cmentazu do ronda przy stacji paliw). Co do jakosci, na razie ruch jest wrecz symboliczny. Przy pelnym obciazeniu za dwa lata wiadukt Lubin Polnoc do poprawy. Wkrotce fotorelacja)
Petroniusz | 2018-09-04 07:27:42
Czekamy na fotorelację. :) Kilka razy jechałem już odcinkiem Lubin Południe - Legnica A4, całkiem nieźle się jedzie.
Petroniusz | 2018-09-04 07:29:34
Dlaczego myślisz, że wiadukt Lubin Północ będzie wkrótce do poprawy?
Zed | 2018-09-04 09:38:05
Dylatacja jest dosc spora na wiadukcie Krzeczyn. Gdy dojdzie do maksymalnego obciazenia bedzie do poprawy, juz jest delikatne siodlo. W Gorzowie na moscie juz tez wymieniaja))) Na razie dusimy sie Polkowicach bo nie ma wiaduktu chyba DW31 na drodze 331. Jest wiadukt odbudowany przy Lotosie. To sprawi ze tysiace samochow beda poza miastem.
Zed | 2018-09-04 09:41:19 | edytowany: 2018-09-04 09:42:23
Odcinek niespelna 10km (9.6) skraca podroz do Legnicy praktycznie o pol godziny juz teraz.
Zdzisław K. | 2018-10-15 10:17:01
Mmaciek | 2022-09-22 09:35:40 | edytowany: 2022-09-22 09:37:34
Chciałem zaktualizować obiekt budowalny, ale z uwagi na skalę zagmatwania doszedłem trochę do ściany. Treść jest ok, ale struktura budowy obiektu i podobiektów stała się bardzo chaotyczna i nieczytelna. Część gotowych obiektów jest w "odcinkach", część wisi w obiektach budowlanych (np: Węzeł Lubin Północ, który teraz przeniosłem), część z kolei ma podwójne przypisanie (i do budowy, i do normalnych odcinków). Niektóre obiekty mają znaczniki na mapie, niektóre nie mają ich wcale (np: Legnica Południe), część obiektów ma natomiast po dwa znaczniki (np; Głogów Południe). Ze zdjęciami również jest zamieszanie, kilometraże też są pomieszane bo niektóre są wzięte z odrębnych zadań, a niektóre z numeracji krajowej. Dobry przykład jest np tutaj >>> (vide linia przypisania). Całość tego giga-obiektu (3- i 4-stopniowego) stanowi mega wyzwanie, bo nie ulega wątpliwości, że taki stan rzeczy należy poprawić. Proszę o sugestie/pomysły jak można by to zrobić. Ja osobiście widzę to tak, by trzymać się liniowego podziału S3 na 6 odcinków, w których przypisane są kolejno wszystkie obiekty inżynieryjne (w kolejności od morza do granicy), a obiekty budowlane ładować bezpośrednio do gotowych obiektów. Z racji tego zamieszania, wydaje mi się że jedynie redukcja zbiorczych obiektów budowlanych może poprawić sytuację. Czekam na opinie i ewentualne pomysły.
Zed | 2022-09-22 09:48:44
Podział był na czas budowy. Obecnie już trwają prace wykończeniowe na węzłach lub ciągle uzupełnianie siatki itd. Po zakończeniu można pozostawić węzły lub jak to podzielono oficjalnie.
maras | 2022-09-22 11:23:17 | edytowany: 2022-09-22 11:23:33
Też się do tego przymierzałem i chciałem to poukładać, ale odpuściłem... Twój pomysł z 6 odcinkami i "odpuszczeniem" podobiektów budowlanych jest chyba najbardziej optymalny. Fakt, że odejdziemy od struktury "budowa obiektu-gotowy obiekt", ale wg mnie, inaczej się nie da...
moose | 2022-09-22 12:03:22
Podział na odcinki moim zdaniem powinien wynikać z etapowania kontraktów, lub z objętości obiektu dla odcinka, w którym nie powinno być więcej niż 20-30 podobiektów dla budowli inżynieryjnych (kwestia percepcji obiektu). Skoro trasa jest ukończona obiekty dla budowy obiektów "chowamy" w gotowych obiektach. Kilometrację można znaleźć chyba na stronie GDDKiA?