W roku 1880 Otto Gurschke założył w Nowej Soli stocznię, w której budowano i remontowano barki rzeczne. Najbardziej popularne z nich to Barka Odrzańska (o wyporności 350 ton) i Barka Wrocławska (o wyporności 500 ton). Czterdzieści pięć lat po uruchomieniu stoczni syn jej założyciela sprzedał ją Wschodniemu Towarzystwu Ubezpieczeniowemu - od tego czasu przeprowadzano w stoczni głównie remonty. Krótko po wojnie, w roku 1945, w dawnej stoczni uruchomione zostało przedsiębiorstwo państwowe Żegluga na ...
W roku 1880 Otto Gurschke założył w Nowej Soli stocznię, w której budowano i remontowano barki rzeczne. Najbardziej popularne z nich to Barka Odrzańska (o wyporności 350 ton) i Barka Wrocławska (o wyporności 500 ton). Czterdzieści pięć lat po uruchomieniu stoczni syn jej założyciela sprzedał ją Wschodniemu Towarzystwu Ubezpieczeniowemu - od tego czasu przeprowadzano w stoczni głównie remonty. Krótko po wojnie, w roku 1945, w dawnej stoczni uruchomione zostało przedsiębiorstwo państwowe Żegluga na Odrze - Stocznia Nowa Sól. Od roku 1965 do 1994 stocznia działała jako nowosolski oddział wrocławskiej Remontowej Stoczni Rzecznej, a przez kolejne trzy lata jako samodzielna Remontowa Stocznia Rzeczna Nowa Sól. W roku 1997, po jej likwidacji, stocznia rozpoczęła działalność jako spółka jawna pod szyldem Konstal, a od roku 2006, po podziale dotychczasowej spółki na Stocznię Konstal Nowa Sól i Stocznię Konstal Wrocław, funkcjonuje do dnia dzisiejszego jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Parametry jednostek pływających budowanych i remontowanych w stoczni:
Pokaż więcej
Pokaż mniej
- długość całkowita: 86 metrów, - szerokość całkowita: 11,5 metra, - wysokość całkowita: 6,8 metra, - masa całkowita statku: 760 ton. Petroniusz na podstawie: , i |
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Stocznia rzeczna Konstal na innych fotografiach | ||
|
||