mietok:
Te wszystkie dodane ostatnio, wypadałoby wymienić, bo kto inny pierwotnie dodał (podpis w pasku). Zdjęcia zostały zapożyczone od innych użytkowników ze strony.
Jan Feliks Tomczyk:
To nie są krzyże pokutne! Ściany szczytowe wiejskich kościołów w średniowieczu bardzo często wieńczono kamiennymi krzyżami, i były to "zwykłe" obiekty podkreślające sakralny charakter budynku. Pierwsze z brzegu przykłady śląskich świątyń na których zachowały się do dziś to kościoły w Mościsku i Grzędach. Inną kwestią jest to, że nawet stojące na ziemi monolityczne krzyże kamienne z okresu średniowiecza ...
Autor:gosc_nty°,
Data dodania: 2007-01-02 10:26:34,
Aktualizacja: 2007-01-02 10:26:34,
Odsłon: 1838
W 1919r wybudowano bocznice tramwajową do Dworca Nadodrze
W 1919r wybudowano bocznice tramwajową do Dworca Nadodrze. Patrz mapa Wrocławia z 1926 http://wroclaw.dolny.slask.pl/mapy/1926/0.gif
Linia ta była obsługiwana przez wozy motorowe z przyczepkami. W celu zapewnienia współpracy obu systemów wybudowano dwa torowiska kolejowe, odgałęziające się od torów głównych stacji. Przy torach towarowych wybudowano peron towarowy z rampą czołowo-boczną. Peron miał pojemność 3 wagonów dwuosiowych. obok peronu wybudowano budynek magazynowo-ekspedycyjny z windą pionową łączącą towarowy peron kolejowy z towarowym peronem dla tramwaju. Bocznicę tramwajową poprowadzono jako odnogę linii na pl. Staszica. Przewozów zaprzestano z chwilą sprowadzenia nowych wozów tramwajowych ok 1925r, które z racji długości miały kłopoty z podjazdem na ciasnym i stromym łuku bocznicy.
Zdjęcie nr 1
Widok na budynek ekspedycji od Pl. Powst. Wielkopolskich
Zdjęcie nr 2
Spojrzenie wstecz w stronę pl. Powst. Wielkopolskich. Linia rynny spławnej z bruku oddaje zarys przebiegu toru.