Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




ul. 1 Maja, Kowary
mietok: Te wszystkie dodane ostatnio, wypadałoby wymienić, bo kto inny pierwotnie dodał (podpis w pasku). Zdjęcia zostały zapożyczone od innych użytkowników ze strony.
Krzyże pokutne - Wiry, Wiry
Danuta B.: W podwrocławskim Turowie kolejny taki krzyż, choć już nie pokutny . No to mamy robotę przy odkręcaniu przypisań.
Zdjęcia niezidentyfikowane (Miłków), Miłków
chrzan233: Zawęziłem, chociaż ostatnia cyfra dość mało czytelna.
Kościół św. Michała Archanioła, Wiry
Jan Feliks Tomczyk: To nie są krzyże pokutne! Ściany szczytowe wiejskich kościołów w średniowieczu bardzo często wieńczono kamiennymi krzyżami, i były to "zwykłe" obiekty podkreślające sakralny charakter budynku. Pierwsze z brzegu przykłady śląskich świątyń na których zachowały się do dziś to kościoły w Mościsku i Grzędach. Inną kwestią jest to, że nawet stojące na ziemi monolityczne krzyże kamienne z okresu średniowiecza ...
Urząd Pocztowy Szprotawa, pl. Komuny Paryskiej, Szprotawa
Popski: Na aukcji obieg 1938 r. Obniżono górne datowanie serii.
Hotel (dawny), ul. Kościelna, Leśnica
jawc: Nazwisko wlasciciela to chyba Stolorz, nie Stolarz.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

mietok
Danuta B.
Parsley
Parsley
Popski
Mmaciek
Alistair
Alistair
kitapczy
TW40
Hellrid
Hellrid
TW40
pavelo
TW40
kitapczy
TW40
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Ekspedycja towarowa na dworcu Wrocław Nadodrze
Autor: gosc_nty°, Data dodania: 2007-01-02 10:26:34, Aktualizacja: 2007-01-02 10:26:34, Odsłon: 1838

W 1919r wybudowano bocznice tramwajową do Dworca Nadodrze
W 1919r wybudowano bocznice tramwajową do Dworca Nadodrze. Patrz mapa Wrocławia z 1926 http://wroclaw.dolny.slask.pl/mapy/1926/0.gif
Linia ta była obsługiwana przez wozy motorowe z przyczepkami. W celu zapewnienia współpracy obu systemów wybudowano dwa torowiska kolejowe, odgałęziające się od torów głównych stacji. Przy torach towarowych wybudowano peron towarowy z rampą czołowo-boczną. Peron miał pojemność 3 wagonów dwuosiowych. obok peronu wybudowano budynek magazynowo-ekspedycyjny z windą pionową łączącą towarowy peron kolejowy z towarowym peronem dla tramwaju. Bocznicę tramwajową poprowadzono jako odnogę linii na pl. Staszica. Przewozów zaprzestano z chwilą sprowadzenia nowych wozów tramwajowych ok 1925r, które z racji długości miały kłopoty z podjazdem na ciasnym i stromym łuku bocznicy.
Zdjęcie nr 1
Widok na budynek ekspedycji od Pl. Powst. Wielkopolskich
Zdjęcie nr 2
Spojrzenie wstecz w stronę pl. Powst. Wielkopolskich. Linia rynny spławnej z bruku oddaje zarys przebiegu toru.

/ / / / / /