łukasz
| 2005-09-11 17:19:37
Gratulacje! bardzo ciekawy artykuł. Zwłaszcza jestem pod wrażeniem mapek, musiały ci zająć dużo czasu. Maży mi się taka mapka całej Powstańców Śląskich. Przyczepię się jednak do jednego w sumie nie istotnego szczegółu, mianowicie na 3 mapce obrazującej przebieg torów po ich wydzieleniu umiesciłes je poza jezdnią. Faktycznie były one wydzielone co widać na zdjęciu nr 8. Jednak gdy się je porówna ze zdjeciem nr 5 to widać ze torowisko zostało wydzielone kosztem jezdni co moim zdaniem warto było by pokazać na mapce zwłaszcza że jest zrobiona z dużą dokładnością. Gdy torowisko zostało puszczone środkiem rąda przywrucono dawną szerokość ulicy.
Neo[EZN]
| 2005-09-11 17:47:55
Gratuluję spostrzegawczości. Masz rację - torowisko wydzielone powstało kosztem kawałka dosyć szerokiej jezdni. Przyznaję się jednak do małego lenistwa, sprawiło że nie oznaczyłem tego na mapie.
vratislaviensis
| 2005-09-12 19:47:06
Wielkie gratulacje!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Szczególnie za rysunki [ten jeden mógłbyś jednak poprawić].
Żartowałem
gosc_nty
| 2005-09-13 14:49:21
brawo Neo,
zastanawia mnie, czy jednak czasem to torowisko na Sudeckiej w czasei IWWS nie bylo wykorzystywane do transoportu rannych do szpitala na Wisniowej, patrz zdjecie 002271,
moze wlasnie na tej ulicy ?
Neo[EZN]
| 2005-09-13 20:21:43
Wątpię. Tramwaj na tym zdjęciu jest tramwajem elektrycznym a ja na ŻADNYM przedwojennym zdjęciu ulicy Sudeckiej nie widziałem ani trakcji elektrycznej ani nawet rozet na budynkach czy słupów tramwajowych. Na prawie wszystkich ulicach po których jeździły tramwaje i stoi trochę starej zabudowy - są pozostałości po trakcji elektrycznej w postaci rozet lub kawałków słupów. Takie pozostałości są na Zielińskiego, przy pl.Hirszfelda, na Gajowickiej kawałki słupów, na Na Grobli ucięte słupy rozeta i hak, na Grunwaldzkiej z której tramwaje wycofano niemalże 100 lat temu są haki na kamienicach itp...
gregor
| 2005-10-29 19:03:59
Bardzo dziękuje za ten artykuł. Nieraz sie głowiłem po co te tory ucięte i do czego one służyły. Pozdrawiam
smk
| 2006-05-22 11:17:08
bardzo ciekawy artykuł!! jednak sa w nim pewne sprzecznosci, albo ja nie zrozumialam. mianowicie w 1877 roku wybudowano tor tramwajowy dla powozow konnych oczywiscie siegajacy do obecnego parku południowego, czy do placu powstańców śl?? bo potem widnieje informacja o wybudowaniu linii w 1895 prowadzacej do parku poludniowego. czyli w ktorym roku do ktorego miejsca docieraly tramwaje?
Neo[EZN]
| 2006-05-23 00:29:54
Ja znalazłem informacje że pierwsza linia na ulicy Powstańców Śląskich (a zarazem jedna z pierwszych linii tramwajowych w mieście) dochodziła do Parku Południowego czyli od razu zbudowano linię do tego miejsca z tym, że początkowo była jednotorowa z mijankami.
Neo[EZN]
| 2006-05-23 00:31:30
Z tym 1895 rokiem to mowa jest o linii do Parku Południowego ale prowadzącą przez ulicę Sudecką - prawdopodobnie w tym właśnie roku powstały te tajemnicze tory na pl.Powstańców Śląskich i ulicy Sudeckiej.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||