To wyszczególnienie statków jakie umilały wolny czas mieszkańcowm Breslau i Wrocławia.
"Natalie" - statek należał do Schlesische Dampfer - Compagnie AG Breslau
"Germania" - statek należał do Schlesische Dampfer - Compagnie AG Breslau
"Kaiser Wilhelm" - statek należał do Schlesische Dampfer - Compagnie AG Breslau
"Oder" - statek należał do Schlesische Dampfer - Compagnie AG Breslau
"Breslau" - statek należał do Schierse⪼hmidt
"Silesia" - statek należał do Schierse⪼hmidt
"Wintermärchen"późniejsza "Kinga" - parowiec
"Sommernachtsraum" - parowiec
"Fürst von Hatzfeld, Herzog zu Trachenberg"- luksusowy parowiec 46 m długości, 8 szerokości
"Traumschiff" - parowiec dla 512 pasażerów
"Kaiser Bismarck"
"Charlotte"
Po 1945
"Kinga" przemianowany na "Lenino" - powstała w stoczni Haniel w Duisburgu w 1887 roku. Zakupiona do Breslau przez firmę Kattein Redel i nazwany "Schlesien" a w 1931 na "Wintermärchen". Zatopiony koło Mostu Grunwaldzkiego w 1945 roku. Podniesiony i odremontowany obsługiwał WZO w 1948 r. w 1950 przmianowany na "Lenino" - złowmowany w 1965.
"Rzepicha" - parostatek bocznokołowy podniesiony z dna Odry obsługiwał WZO /data złomowania nieznana/
"Pionier" - motorowiec podniesiony z dna Odry obsługiwał WZO i trasy turystyczne do Wyspy Opatowickiej
"Stefan żeromski" - bocznokołowiec przyprowadzony do Wrocławia na początku lat 50 tych z Wisły.
"22 Lipca" - mały motorowiec pasażerski eksploatowany na początku lat 50 tych
"1 Maja" - mały motorowiec pasażerski eksploatowany na początku lat 50 tych
"15 Grudnia" - mały motorowiec pasażerski eksploatowany na początku lat 50 tych
"Goplana" - przybył do Wrocławia w 1958 roku
"Rusałka" - przybył do Wrocławia w 1958 roku pływała we Wrocławiu do 1999 r.
"Nereida" "- przybył do Wrocławia w 1958 roku
"Driada" - przybył do Wrocławia w 1958 roku - w 1992 sprzedany do Holandii
"Tryton" - przybył do Wrocławia w 1958 roku (potem obsługiwał Opole) - w 1992 sprzedany do Holandii
"Neptun" - przybył do Wrocławia w 1958 roku (potem obsługiwał Opole) - w 1992 sprzedany do Holandii
"Kaczuszka" - wybudowany w stoczni przy długiej w 1968. Nazwa wybrana została w konkursie "Słowa Polskiego" a nagrodą główną był aparat fotograficzny. Od końca lat 70 tych rdzewiała na Osobowicach. Od 1992 we flocie Odratransu - służyła po odremontoaniu jako przystań przy Hali Targowej.
"Majka" późniejsza "Driada II" - sprowadzony z Krakowa w październiku 1995.
"Lubuszanin" nazwa zmianiona na "Koral" - przyprowadzony ze zbiornika wodnego Pilchowice obecnie pływa na zbiorniku Czorsztyńskim
"Hübner" zmieniał nazwy na "Grunwald" i "Wagabunda" - motorowiec z 1936 roku sprowadzony z kanału Elbląskiego w 1957 roku - sprzedany do Wałbrzycha. Na nim to studenci planowali zwiedzić rzekami Europę ale już NRD ich na swoje terytorium nie wspuściło. W 1997 trafił na złom.
"Chodkiewicz" - parowiec pasażerski sprowadzony w latach 50 tych z Wisły /bocznokołowiec/ złomowany w latach 60 tych
"Zbigniew" - parowiec pasażerski sprowadozny w latach 50 tych z Wisły /bocznokołowiec/ złomowany w latach 60 tych
bonczek/hydroforgroup/2005 - na podstawie "Odra czasu Nadbora" wydawnictwa PW 2001