MENU
Reprezentant pionierskiej serii pruskich elektrowozów ES 9-19, które trafiły na zelektryfikowaną sieć w rejonie Halle (Bitterfeld) jeszcze przed wybuchem I wojny światowej. Widoczny na zdjęciu ES 18 uchwycony został w 1918 roku na obrotnicy lokomotywowni Szczawienko, gdzie stacjonował tabor ewakuowany ze środkowych Niemiec (w głębi widoczny EG 511, późniejszy E 71 11). W tym czasie tabor elektryczny mógł już kursować ze Szczawienka do Mezimesti i z Boguszowa przez Wałbrzych Główny - Świebodzice do Jaworzyny. Elektrowóz był dedykowany do prowadzenia pociągów pospiesznych, ale po płaskim terenie, stąd na górskich liniach Sudetów maszyny te osiągały szczyty swoich możliwości. Widoczna maszyna wróciła na środkowoniemieckie linie w 1922 roku, a złomowano ją już ok. 1926 r.

Dodał: moose° - Data: 2014-02-02 22:40:15 - Odsłon: 2818
Rok 1918


  • /foto/4407/4407567m.jpg
    1918
  • /foto/4407/4407568m.jpg
    1918
  • /foto/7176/7176261m.jpg
    1921
  • /foto/388/388327m.jpg
    2011
  • /foto/5883/5883929m.jpg
    2015
  • /foto/6112/6112685m.jpg
    2016
  • /foto/6112/6112686m.jpg
    2016
  • /foto/6646/6646051m.jpg
    2017

Eisenbahn Journal Archiv - "Preussen Report" Band no. 10 Elektrolokomotiven und Elektrotriebwagen Dr. Brian Rampp 1997

Poprzednie: Kolejowa podstacja trakcyjna (dawna lokomotywownia) Strona Główna Następne: Fotografie rodziny Pavel (Georg i Hedwig)