MENU
Reprezentant pionierskiej serii pruskich elektrowozów ES 9-19, które trafiły na zelektryfikowaną sieć w rejonie Halle (Bitterfeld) jeszcze przed wybuchem I wojny światowej. Widoczny na zdjęciu ES 18 uchwycony został w roku 1918 (rok po przekazaniu na ilostan kolei) na obrotnicy lokomotywowni stacji Szczawienko, gdzie stacjonował tabor ewakuowany ze środkowych Niemiec. W tym czasie elektrowozy mogły już kursować ze Szczawienka do Mezimesti i z Boguszowa przez Wałbrzych Główny - Świebodzice do Jaworzyny. Elektrowóz ten był dedykowany do prowadzenia pociągów pospiesznych, ale na płaskim terenie, stąd na górskich liniach Sudetów maszyny te osiągały szczyty swoich możliwości. Widoczna maszyna wróciła na środkowoniemieckie linie w 1922 roku. Więcej na temat tych maszyn (w jęz. niemieckim).

Dodał: moose° - Data: 2014-02-02 22:40:15 - Odsłon: 2804
Rok 1918


  • /foto/4407/4407567m.jpg
    1918
  • /foto/4407/4407569m.jpg
    1918
  • /foto/7176/7176261m.jpg
    1921
  • /foto/388/388327m.jpg
    2011
  • /foto/5883/5883929m.jpg
    2015
  • /foto/6112/6112685m.jpg
    2016
  • /foto/6112/6112686m.jpg
    2016
  • /foto/6646/6646051m.jpg
    2017

Eisenbahn Journal Archiv - "Preussen Report" Band no. 10 Elektrolokomotiven und Elektrotriebwagen Dr. Brian Rampp 1997

Poprzednie: Kolejowa podstacja trakcyjna (dawna lokomotywownia) Strona Główna Następne: Kolejowa podstacja trakcyjna (dawna lokomotywownia)