Werdermann Strasse (1893), Prusa Bolesława (1946)
Ulica wytyczona w roku 1893 jako przedłużenie w kierunku północno-zachodnim wytyczonej 9 lat wcześniej ul. Marii Skłodowskiej-Curie (Lübener Strasse). Powstanie tych ulic wiązało się z konsekwentnym zabudowywaniem Przedmieścia Głogowskiego, włączonego w granice
miasta w 1873 r. Ulica B. Prusa sięgała pierwotnie a po ogrody działkowe przy ul. Masarskiej (Schlachthof Strasse) na północnym wschodzie, będąc jedną z głównych osi koncentracji planowanej zabudowy mieszkalnej na obszarze tzw. Łąki Głogowskiej, między
magistralna linia kolejowa do Ścinawy a dolina Czarnej Wody. W jej początkowym biegu, od skrzyżowania z ulicami: Głogowska (Glogauer Strasse) i M. Skłodowskiej-Curie, od przełomu stuleci powstawać zaczęły zwarte ciągi kamienic z małymi i średnimi mieszkaniami– zwłaszcza po północnej stronie. Zabudowę południowej pierzei stanowiły prócz kamienic take wolnostojące, niewielkie budynki produkcyjno-składowe i gospodarcze. W latach osiemdziesiątych XX w. ulica uległa znacznemu skróceniu w związku z budowa nowego odcinka ul. Brama Głogowska, zwanego obecnie ul. Leszczyńska, który przeciął jej bieg w połowie długości. Zachodnia część ulicy zredukowana została w ten sposób do roli lokalnej drogi bez nazwy, prowadzącej przez tereny przemysłowe i ogródki działkowe nad Czarną Wodą.
Ulica wytyczona w roku 1893 jako przedłużenie w kierunku północno-zachodnim wytyczonej 9 lat wcześniej ul. Marii Skłodowskiej-Curie (Lübener Strasse). Powstanie tych ulic wiązało się z konsekwentnym zabudowywaniem Przedmieścia Głogowskiego, włączonego w granice
miasta w 1873 r. Ulica B. Prusa sięgała pierwotnie a po ogrody działkowe przy ul. Masarskiej (Schlachthof Strasse) na północnym wschodzie, będąc jedną z głównych osi koncentracji planowanej zabudowy mieszkalnej na obszarze tzw. Łąki Głogowskiej, między
magistralna linia kolejowa do Ścinawy a dolina Czarnej Wody. W jej początkowym biegu, od skrzyżowania z ulicami: Głogowska (Glogauer Strasse) i M. Skłodowskiej-Curie, od przełomu stuleci powstawać zaczęły zwarte ciągi kamienic z małymi i średnimi mieszkaniami– zwłaszcza po północnej stronie. Zabudowę południowej pierzei stanowiły prócz kamienic take wolnostojące, niewielkie budynki produkcyjno-składowe i gospodarcze. W latach osiemdziesiątych XX w. ulica uległa znacznemu skróceniu w związku z budowa nowego odcinka ul. Brama Głogowska, zwanego obecnie ul. Leszczyńska, który przeciął jej bieg w połowie długości. Zachodnia część ulicy zredukowana została w ten sposób do roli lokalnej drogi bez nazwy, prowadzącej przez tereny przemysłowe i ogródki działkowe nad Czarną Wodą.