MENU
ZNACZNIKI
Fragment planu dolnej części obecnej dzielnicy Piaskowa Góra. Szarym kolorem oznaczyłem aktualny przebieg linii kolejowej nr 274 poprowadzonej wiaduktem (znacznik) nad ulicą Wrocławską. Zainteresowały mnie na tym planie działki układające się w lekki łuk (kolor żółty), sugerujące, że pierwotny przebieg linii kolejowej w tym miejscu był inny niż obecnie. Udało się potwierdzić te przypuszczenia. W miejscu przecięcia starej linii kolejowej z ul. Wrocławską musiał istnieć przejazd kolejowy (na pewno nie było tam wiaduktu). Pozostaje ustalić kiedy dokonano przebudowy tego fragmentu linii. Być może miało to związek z budową linii tramwajowej? Na zdjęciu oznaczyłem znacznikiem wyróżniający się do dzisiaj nasyp, którym była poprowadzona dawna linia kolejowa. Nazwa obiektu może wymagać korekty, ja nie miałem innego pomysłu.

Dodał: Petroniusz° - Data: 2013-02-09 22:50:17 - Odsłon: 5253
styczeń 1910

  • /foto/8159/8159338m.jpg
    1867 - 1905
  • /foto/8540/8540060m.jpg
    1890 - 1984
  • /foto/3665/3665488m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/347/347332m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/8531/8531820m.jpg
    1907 - 1936
  • /foto/7642/7642263m.jpg
    1919
  • /foto/433/433312m.jpg
    1931
  • /foto/10407/10407278m.jpg
    1938
  • /foto/3919/3919312m.jpg
    1966
  • /foto/8153/8153573m.jpg
    1973
  • /foto/8542/8542420m.jpg
    1976
  • /foto/8263/8263483m.jpg
    1978
  • /foto/5163/5163814m.jpg
    1984
  • /foto/5165/5165098m.jpg
    1984

Zbiory Petroniusza

Poprzednie: ul. Wiejska Strona Główna Następne: Detale kamienicy nr 9


moose | 2013-02-12 20:22:19
Wiadukt jest na Messtischu z 1893 roku, który mam, a zatem to nie tramwaj był powodem budowy wiaduktu. Myślę raczej że było to dodanie drugiego toru na linii węglowej.
Petroniusz | 2013-02-12 21:33:11
Cenna informacja, dzięki.
marzipan | 2013-02-12 21:11:59
Czy w związku z tym, że linia przebiegała na poziomie jezdni, jej nachylenie nie było zbyt duże na odcinku od Wrocławskiej do równi stacyjnej Wałbrzycha Miasta? Przecież tam nawet obecnie jest jeden z największych nachyleń na tej linii.