Pierwotnie stacja 4 klasy - podobnie jak Nowa Wieś Złotoryjska, czy Brochocin - był tam parterowy budynek dworca z magazynem, szalet, rampa boczno-czołowa i ogromny, wybrukowany plac ładunkowy. Układ torowy to: tor główny zasadniczy i boczny ładunkowy. Po 1945 roku przystanek z ładownią. Z uwagi na lokalizację odległą od wsi ale blisko węzła autostradowego (zjazd na Chojnów) zlikwidowano w 1963 r. przystanek osobowy, pozostawiając tylko ładownię głównie buraków cukrowych. Do roku 2001 do Budziwojowa ...
Pierwotnie stacja 4 klasy - podobnie jak Nowa Wieś Złotoryjska, czy Brochocin - był tam parterowy budynek dworca z magazynem, szalet, rampa boczno-czołowa i ogromny, wybrukowany plac ładunkowy. Układ torowy to: tor główny zasadniczy i boczny ładunkowy. Po 1945 roku przystanek z ładownią. Z uwagi na lokalizację odległą od wsi ale blisko węzła autostradowego (zjazd na Chojnów) zlikwidowano w 1963 r. przystanek osobowy, pozostawiając tylko ładownię głównie buraków cukrowych. Do roku 2001 do Budziwojowa dojeżdżał na potrzeby kampanii buraczanej pociąg z Chojnowa, później buraki jeździły już samochodami. Jeszcze w styczniu 2003 plac przystanku był zawalony sprzętem do załadunku buraków. W 2012 roku dokonano rozbiórki linii na odcinku Złotoryja - Chojnów. (moose za jelenia.rail.pl i informacja od Adama Pacześniaka).
Pokaż więcej
Pokaż mniej