26 kilometrową (z łącznicami) obwodnicę kolejową oddano do użytku 1 mają 1896 r. Dzięki jej budowie i przeniesieniu ruchu towarowego z linii głównych możliwa stała się budowa estakady kolejowej doprowadzającej do Dworca Głównego i przebudowa samego dworca w latach 1900-1904. Obwodnica Towarowa najpierw połączyła linią długości 12,4 km stacje rozrządowe na Gądowie i Brochowie oraz Port Popowice. W 1927 roku uzupełnionio o łącznicę długości 6,4 km Wrocław Stadion-Wrocław Muchobór-Muchobór Wielki (Gądów). ...
26 kilometrową (z łącznicami) obwodnicę kolejową oddano do użytku 1 mają 1896 r. Dzięki jej budowie i przeniesieniu ruchu towarowego z linii głównych możliwa stała się budowa estakady kolejowej doprowadzającej do Dworca Głównego i przebudowa samego dworca w latach 1900-1904. Obwodnica Towarowa najpierw połączyła linią długości 12,4 km stacje rozrządowe na Gądowie i Brochowie oraz Port Popowice. W 1927 roku uzupełnionio o łącznicę długości 6,4 km Wrocław Stadion-Wrocław Muchobór-Muchobór Wielki (Gądów). W 1941 wybudowano dodatkowy tor długości 3 km od Post. Odgł. Stadion do Wrocław Muchobór dla pociągów pasażerskich. W 1953 roku odbudowano odcinek Wrocław Mikołajów- Post.Odgł. Stadion po zniszczeniach wojennych. Obwodnicę zelektryfikowano w 1969 roku. (moose - różne źródła, głównie M.Kowalczyk Prywatne koleje Covalusa )
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Kilometraż stacji i posterunków przedstawia się następująco: - , Święta Katarzyna, st., km 0,000 - , Wrocław Brochów Towarowa, st., km 3,083 - , Stadion, podg., km 13,143 - , Wrocław Gądów, st., 17,024 - , Wrocław Kuźniki, st., km 18,822 |
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Linia kolejowa nr 349 Święta Katarzyna - Wrocław Kuźniki Towarowa Obwodnica Wrocławia na innych fotografiach |
||
|
||